Fitness Seller

Slayer-gitarist Jeff Hanneman overleden

• Topic Starter Topic Starter
media_xll_5784938.jpg

Infectie

De gitarist had al een hele tijd gezondheidsproblemen, en kon de voorbije jaren niet met de band op toernee nadat hij in 2011 werd besmet met een vleesetende bacteriële infectie. De ziekte necrotiserende fasciitis, die hij opliep door een spinnenbeet, nestelt zich onder de huid en vernietigt huid-, spier- en vetweefsel. Door de besmetting moest Hanneman bijna zijn arm laten amputeren. Slayer trok zonder Hanneman op tournee, maar recent waren nog optimistische geluiden te horen over zijn toestand. Het is niet duidelijk of er een verband is tussen de besmetting met de bacterie en het leverfalen.

Thrash

Samen met medegitarist Kerry King richtte Hanneman begin jaren 80 Slayer op, wat leidde tot de platen 'Show No Mercy' in 1983 en 'Hell Awaits' in 1985. De band scoorde pas echt met 'Reign in Blood' in 1986 en 'South of Heaven' in 1988, en is nog altijd actief. De groep bracht tien studioalbums, twee livealbums en een coverplaat uit, waarvan enkele goud behaalden in onder meer de Verenigde Staten. Slayer beïnvloedde ontelbare andere groepen, en geldt als een van de grondleggers van de thrashmetal.

Mengele

Hanneman was een fanatiek fan van de Oakland Raiders en een verwoed verzamelaar van WOII-memorabilia. Hij stond in het oog van de storm tijdens de controverse rond de Slayer-hit 'Angel of Death'. Het nummer, dat gaat over Auschwitz-arts Josef Mengele, werd vaak geïnterpreteerd als een ode aan de man die gruwelijke experimenten uitvoerde op gevangenen. Hanneman ontkende geregeld: "Er staat niets in de tekst waarin ik expliciet zei dat hij een slechte man was, omdat dat voor mij - wel, is het niet vanzelfsprekend? Ik zou je dat niet hoeven te zeggen."

dacht eerst dat hij aan de complicaties van die spinnenbeet overleden was, niet dus...

gitaar is wel cool, Hanneman ipv Heineken :) tja, too much of a good thing isn't always wonderful

vanavond ga ik er ter nagedachtenis ééntje op drinken. see you in hell, mate :klink:

Metalheads
Machine Head's Status update regarding "Jeff Hanneman" !!

He invited me back to the dressing room to grab a beer, we sat down and chatted for a while, and then I went all Slayer-nerd on him and started grilling him on what songs he wrote.

Me: "Who wrote Angel Of Death?"
Jeff: "I did"
Me: "Lyrics too?"
Jeff: "Yep"
Me: "Reign In Blood?"
Jeff: "Me"
Me: "Dead Skin Mask?"
Me: "South Of Heaven?"
Jeff: "Me"
Me: "Black Magic?"
Jeff: "You know it"
Me: "Hell Awaits?"

On and on it went, that man wrote both the music and lyrics to a large goddamn portion of my favorite Slayer songs. He was a huge influence on my songwriting growing up in particular with arrangements and the bold use of key changes. The one thing Slayer band always had over so many other bands is they were all over the guitar neck when it came to key changes. ~ Robb Flynn

:cool:

Op Beavis' shirt stond altijd Slayer. Daarom vond ik het altijd een onwijs coole band en zei altijd dat ik fan was van Slayer al heb ik geen flauw idee welke tracks ze speelden.

respect voor gary moore en Steve Ray Vaughn..

die konden de gitaar pas laten zingen.

is al heel lang een discussie, dat met al jullie soort baardmensen en langharigen
allemaal rare muziek...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
speedrock
deadmetal:(

enige wat jullie eraan over houden is een whiplash en een slechte squatuitvoering.:p

Reported for HOMO!

f**gots en hippies haten slayer. Oprotten uit dit topic, dit is voor mannen.

waarom verdient hij precies respect? Een junkie die wat luide muziek met weinig inhoud speelt voor andere junkies is imho niet veel respect waard.

Douchebag.

edit was al gepost.

Rip.

Maaruh. K*tzooi! slayer staat op lowlands dit jaar. Hopen dat het nog wel door gaat en ze een andere riffmachine kunnen vinden.

Geen paniek, hij zou toch al niet spelen. Slayer speelt al een tijdje met vervangers voor Jeff.

ze spelen al een tijdje met Exodus gitarist Gary Holt, maar die gaat zijn band niet verlaten voor Slayer. benieuwd of ze nu gaan uitkijken voor een andere vaste waarde.

gary-holt_slayer_sel-2-1.jpg

Exodus en Slayer toeren nu ook vaak samen, vorig jaar nog gezien op graspop. kerel kan er wat van, kijkt haast niet naar z'n gitaar terwijl hij de meest complexe stukken speelt. jammer dat ik niet sneller geweest ben voor pukkelpop dit jaar, hopelijk doen ze nog eens een zaaltoer, hun nieuwe cd zal ook niet lang meer op zich laten wachten.

meer nieuws :

Rockwereld brengt hulde aan overleden Slayer-gitarist

waarom verdient hij precies respect? Een junkie die wat luide muziek met weinig inhoud speelt voor andere junkies is imho niet veel respect waard.

Wtf. Je kan niet ontkennen dat wat hij doet muzikale vaardigheden vergt. Jammer dat men tegenwoordig mensen die met een macbook op een podium staan ook al als muzikanten beschouwt.

R.I.P.
Vind het persoonlijk ook niks, de muziek...

Wtf. Je kan niet ontkennen dat wat hij doet muzikale vaardigheden vergt. Jammer dat men tegenwoordig mensen die met een macbook op een podium staan ook al als muzikanten beschouwt.

Ik vind het allebei een kunst. Als je bij een vette techno show staat zie je dat dat ook echt kunst is. Maar een harde riff kan je ook uit je stoel doen vliegen.

Ik vind het allebei een kunst. Als je bij een vette techno show staat zie je dat dat ook echt kunst is. Maar een harde riff kan je ook uit je stoel doen vliegen.

+1

een technonummer samenstellen is ook een pak werk. er zit meer achter dan een uit een lijst gekozen aan elkaar gerijgde samples. pro's hebben kennis van drums, synthesizer of er wordt zelf eerst met gitaar een riff opgenomen en daarna aangepast met de nodige flanger, phaser, vibrato's, enz... dat is net het mooie aan techno, dat je een dimensie verder kan gaan.

alsof roodharige idioten die hun lul op een forum plaatsen dat wel verdienen.

tssssk.
1) ik heb geen rood haar
2) ik heb nergens gezegd dat ik wel respect verdien
jesus werd ook geadoreerd in zijn tijd.
terwijl hij eigenlijk, gekleed in een oud dekbekovertrek nietsdoenend, op een berg repect en wederzijds begrip zat te verkondigen.

kijk eens wat een respect hij van zijn volgers nu krijgt.
ik heb ook geen respect voor jezus, voornamelijk omdat hij nooit bestaan heeft, maar anders ook niet.
reported!
hij iswas een middelmatige gitarist, at best, verdient iedereen die een beetje op een gitaar kan tokkelen dan om een of andere reden respect?:roflol:

en dit komt btw niet uit zo'n typisch 'aargh slayer, wat een teringherrie' persoon, ik heb in mijn leven alle albums van slayer minstens 1x beluisterd:)

Laatst bewerkt:
reported!

hij iswas een middelmatige gitarist, at best, verdient iedereen die een beetje op een gitaar kan tokkelen dan om een of andere reden respect?:roflol:

en dit komt btw niet uit zo'n typisch 'aargh slayer, wat een teringherrie' persoon, ik heb in mijn leven alle albums van slayer minstens 1x beluisterd:)

:roflol: Heb je ook een traantje weg gepinkt toen je op de report knop drukte?

Dat jij een paar platen van Slayer hebt geluisterd, whooptiedoe. Slayer is 1 van de grondleggers van de trashmetal. En die 'middelmatige gitarist' heeft de meeste van die platen geschreven.

Zoveelste discussie waar je je beter niet in kan mengen Angelus.

:roflol: Heb je ook een traantje weg gepinkt toen je op de report knop drukte?

Dat jij een paar platen van Slayer hebt geluisterd, whooptiedoe. Slayer is 1 van de grondleggers van de trashmetal. En die 'middelmatige gitarist' heeft de meeste van die platen geschreven.

Zoveelste discussie waar je je beter niet in kan mengen Angelus.

en dat is een prestatie dan ofzo? Leuk om naar te luisteren terwijl je traint, verder stelt dat genre niet zoveel voor.

Daarenboven heb ik het afgoden van muzikanten in het algemeen sowieso nooit echt begrepen, dus idd, waarschijnlijk een discussie waar ik me beter buiten kan houden. Zeker vooraleer iemand zich op de teentjes getrapt voelt en ik dingen zeg waardoor ik mn 5de kaart krijg en een weekban aan mn broek heb:roflol:

en dat is een prestatie dan ofzo? Leuk om naar te luisteren terwijl je traint, verder stelt dat genre niet zoveel voor.

Daarenboven heb ik het afgoden van muzikanten in het algemeen sowieso nooit echt begrepen, dus idd, waarschijnlijk een discussie waar ik me beter buiten kan houden. Zeker vooraleer iemand zich op de teentjes getrapt voelt en ik dingen zeg waardoor ik mn 5de kaart krijg en een weekban aan mn broek heb:roflol:

Dat het trashgenre niet tof vindt wil niet zeggen dat het niet veel voorstelt. Hardcore en meer metal subgenres zijn niet per see complex oid. Maar het is niet zo makkelijk om zomaar een dikke mosh plaat te maken.

Verder lopen er hier geen groupies rond. Gewoon een topic om wat respect te geven aan de man die wat platen heeft gemaakt die een flinke invloed op de muziekwereld hebben gehad. Zelfde als met de gitarist van Pantera.

Dat het trashgenre niet tof vindt wil niet zeggen dat het niet veel voorstelt. Hardcore en meer metal subgenres zijn niet per see complex oid. Maar het is niet zo makkelijk om zomaar een dikke mosh plaat te maken.

Verder lopen er hier geen groupies rond. Gewoon een topic om wat respect te geven aan de man die wat platen heeft gemaakt die een flinke invloed op de muziekwereld hebben gehad. Zelfde als met de gitarist van Pantera.

Douchebag darrell was neergeschoten, on stage nog wel, ligt nog n beetje anders dan een phaggot die zn lever heeft kapotgedronken imho :)

Douchebag darrell was neergeschoten, on stage nog wel, ligt nog n beetje anders dan een phaggot die zn lever heeft kapotgedronken imho :)

Lekker makkelijk, beetje neer geschoten worden en een eerbetoon krijgen. Maar je leven lang hard werk verzetten om je lever naar de klote te zuipen en dan zou het ineens geen respect verdienen?

Lekker makkelijk, beetje neer geschoten worden en een eerbetoon krijgen. Maar je leven lang hard werk verzetten om je lever naar de klote te zuipen en dan zou het ineens geen respect verdienen?

vind ook niet dat darrell respect verdient, had het over dat dat wel een topic waardig zou zijn omdat on stage neergeschoten toch wel enige nieuwswaarde heeft:)

Terug
Naar boven