XXL Nutrition

slecht slapen welke pillen minst schadelijk

royroy

Novice
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
102kg
hoi
heb een vraagje
ik slaap al een tijd erg slecht en het gaat mn dagelijkse ritme erg verstoren
de docktor wil me eigenlijk niks geven om te kunnen slapen komt door
de stres en dat moet ik aanpakken zegt hij
heeft ook gelijk maar wil toch iets achter de hand hebben als het echt zwaar wordt
maar welke benzo.s zijn het minst schadelijk en als ik smorgens wakker wordt het minste last van heb?

diazepam
temazepam
zolpidem
oxazepam
nozinan
clonazepam

gr

nooit eens aan melatonine gedacht? en dan bedoel ik niet die van de kruidvat.
JE huisdarts heeft overigens wel gelijk, stress is altijd de boosdoener en tergelijk ook nog het meest schadelijke voor je lichaam

Geen.
Je huisarts heeft gelijk als 'm zegt dat je de oorzaak moet aanpakken.
Voor je het weet, kan je niet meer zonder. En dan ben je verder weg van huis.

Benzodiazepinen om je slaapproblemen ''op te lossen''? Ga je schamen. Benzo's gaan je niet helpen. Sterker nog, je verstoort er je hele slaapritme alleen nog maar erger door. Daarnaast is deze medicatie sowieso niet voor de poes. Blijf er met je poten vanaf. En als je per se een antwoord wilt kan wikipedia deze je prima geven.

• Topic Starter Topic Starter
nooit eens aan melatonine gedacht? en dan bedoel ik niet die van de kruidvat.
JE huisdarts heeft overigens wel gelijk, stress is altijd de boosdoener en tergelijk ook nog het meest schadelijke voor je lichaam

hoi
heb die van de kruitvat wel geprobeerd maar doen echt niks af
bij apotheek heb je een resept nodig anders krijg je de zelfde mg pilletjes als van de kruitvat
gr

Zou toch die melatonine nog eens proberen...

In het slechtste geval: zolpidem (is geen benzo)
Die andere blijf je maar beter af ;)

Benzodiazepinen om je slaapproblemen ''op te lossen''? Ga je schamen. Benzo's gaan je niet helpen. Sterker nog, je verstoort er je hele slaapritme alleen nog maar erger door. Daarnaast is deze medicatie sowieso niet voor de poes. Blijf er met je poten vanaf. En als je per se een antwoord wilt kan wikipedia deze je prima geven.

hoi
klopt helamaal wat je zegt ben ook niet van plan om het iedere dag te gebruiken of zo
maar kennis van me krijgt diazepam voor angst stoornis en zei dat ik die eens kon
proberen in het weekend om een keer goed te kunnen slapen

dus vroeg me af of ik het eens zou proberen en of het echt zo veel kwaad kan
hij krijgt al jaren diverse benzo.s van de dokter heel het rijtje heeft hij al eens gekregen
hij is er erg afhankelijk van dus weet echt wel dat het erg verslavend is
gr

Zou idd niet zomaar aan pillen gaan beginnen daarmee is je probleem namelijk niet mee weg... Ja tijdelijk. Je raakt alleen maar verslaafd aan die troep.

Misschien zijn er andere oorzaken... Je matras bv? Geen koffie en cola savonds, Probeer ontspanningsoefeningen te doen voor slapen gaan, Melk en banaan beïnvloeden de aanmaak van melatonine.

Zou toch die melatonine nog eens proberen...

In het slechtste geval: zolpidem (is geen benzo)
Die andere blijf je maar beter af ;)

hey
geen benzo dat zou kunnen hij heeft die ook een tijdje gehad en deed daar rare dingen van die hij zelf niet meer wist kreeg er zoals gezegt zwarte gaten van in zn geheugen
is er zelfs eens mee gaan slapen en werdt wakker in de auto zonder dat hij het zelf wist hoe hij daar kwam

maar ik hoor het al gewoon vanaf blijven ha ha
de dokter wil dat ik eens naar zn praatgroep ga om over problemen te hebben enz
vind ik erg moeilijk maar is denk een betere optie dan aan de pillen gaan merk ik wel ha ha

interpunctie?

Zou idd niet zomaar aan pillen gaan beginnen daarmee is je probleem namelijk niet mee weg... Ja tijdelijk. Je raakt alleen maar verslaafd aan die troep.

Misschien zijn er andere oorzaken... Je matras bv? Geen koffie en cola savonds, Probeer ontspanningsoefeningen te doen voor slapen gaan, Melk en banaan beïnvloeden de aanmaak van melatonine.

hoi
drink zoizo geen koffie en cola matras is goed is echt stres en veel aan me hooft de laatste tijd
werk dat niet lekker loopt paar sterf gevallen van mensen die me erg dicht bij stonden kapotte relaties om me heen zodat de vrienden groep uit elkaar valt die echt erg close was hond die eigenlijk afgemaakt moet worden ivm hd
enz ez

maar zoals ik al merk geen goede optie om eens een slaap pil te pakken ha ha
heeft gewoon tijd nodig denk

gr

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 20:14 ----------

heb meer aan mn kop dan een paar....,,,,, enz

wij hebben meer aans ons kop dan jouw zinnen ontcijferen...

hey
geen benzo dat zou kunnen hij heeft die ook een tijdje gehad en deed daar rare dingen van die hij zelf niet meer wist kreeg er zoals gezegt zwarte gaten van in zn geheugen
is er zelfs eens mee gaan slapen en werdt wakker in de auto zonder dat hij het zelf wist hoe hij daar kwam

maar ik hoor het al gewoon vanaf blijven ha ha
de dokter wil dat ik eens naar zn praatgroep ga om over problemen te hebben enz
vind ik erg moeilijk maar is denk een betere optie dan aan de pillen gaan merk ik wel ha ha

Heel toevallig hoorde ik gisteren hetzelfde van iemand, rare dingen doen door zolpidem etc.
Heb er zelf nooit iets van gemerkt...

Probeer eens 20-30min te mediteren net voor je gaat slapen.

wij hebben meer aans ons kop dan jouw zinnen ontcijferen...

Dan moet je ze niet lezen!

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 20:42 ----------

wij is met hoodletter! veel beter ben je niet en je vergeet (te)

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 20:45 ----------

aans weet ik ook niet wat dat betekend?

Dan moet je ze niet lezen!

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 20:42 ----------

wij is met hoodletter! veel beter ben je niet en je vergeet (te)

hoi
klopt helamaal wat je zegt ben ook niet van plan om het iedere dag te gebruiken of zo
maar kennis van me krijgt diazepam voor angst stoornis en zei dat ik die eens kon
proberen in het weekend om een keer goed te kunnen slapen

dus vroeg me af of ik het eens zou proberen en of het echt zo veel kwaad kan
hij krijgt al jaren diverse benzo.s van de dokter heel het rijtje heeft hij al eens gekregen
hij is er erg afhankelijk van dus weet echt wel dat het erg verslavend is
gr
Ook voor een angststoornis zou iemand (bijv.) in cognitieve gedragstherapie moeten. Niet op grote schaal jaren achterelkaar benzo's snoepen.

Overigens reageerde je net bij iemand anders over dat een non-benzodiazepine zoals Zolpidem rare dingen geeft, zoals zwarte gaten in je geheugen: ik kan je verzekeren dat dit met benzo's evengoed het geval is.

Benzo's geven geen goede nachtrust. Je hebt namelijk nagenoeg geen REM-slaap. Je wordt dus ook niet fris en uitgerust wakker. Zeker bij benzo's die een lange halfwaarde hebben kun je nog steeds onder invloed zijn als je weer wakker wordt.

Naast melatonine zou je tryptofaan kunnen proberen. Rustige muziek luisteren voor het slapen gaan. In een geleidelijk tijdsbestek alle vormen van kunstmatig licht uitzetten etcetera. Warme douche nemen. Mediteren/ademhalingsoefeningen. Deze alternatieven zijn veel meer de moeite waard om uiteindelijk tot een gezond slaappatroon te komen.

Heb er zelf ook erg veel last van. Net ook een potje melatonine van B&F besteld, ben benieuwd. Morgenavond gelijk proberen :D

Terug
Naar boven