marina1975
Never give up!
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Voeding
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 18.463
- Lengte
- 1m68
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/101623-slaapproblemen-door-orexine-onbalans.html
Ik vond dit artikel over het hormoon Orexine.
Nu vroeg ik me af. Ik heb jarenlang ondergewicht gehad (ziekte). Vanaf die tijd heb ik ook altijd honger. Dag en nacht. Mijn gewicht is weliswaar nu nog te laag en niet te hoog (zoals in het artikel). Maar ik heb wel vaak honger. Ook s nachts. Zou deze onbalans dan ook bij ondergewicht voor kunnen komen?
en zou het dan kunnen dat beter eten om verzadiging te krijgen (en dus dat continue hongergevoel weg te halen) kan helpen met beter gaan slapen?
Want vroeger toen ik zo een 6 kilo zwaarder was kon ik wel gewoon goed slapen.
Ik vond dit artikel over het hormoon Orexine.
Nu vroeg ik me af. Ik heb jarenlang ondergewicht gehad (ziekte). Vanaf die tijd heb ik ook altijd honger. Dag en nacht. Mijn gewicht is weliswaar nu nog te laag en niet te hoog (zoals in het artikel). Maar ik heb wel vaak honger. Ook s nachts. Zou deze onbalans dan ook bij ondergewicht voor kunnen komen?
en zou het dan kunnen dat beter eten om verzadiging te krijgen (en dus dat continue hongergevoel weg te halen) kan helpen met beter gaan slapen?
Want vroeger toen ik zo een 6 kilo zwaarder was kon ik wel gewoon goed slapen.

) en zal ik nu echt wel aan gaan komen denk ik... en anders wordt het weer aangepast!