XXL Nutrition

slecht

jop

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ja ik ben dus 16 jaar en ik vroeg aan mijn ouders van zou ik supplementen ogen gebruiken :mijn ma zei zo van ja da moede wel eerst even aan onze dokter vragen
Ik de volgende dag me mijn fietske naar den dokter ik vragen van mag ik supplemten gebruiken.
En ij antwoordde van dat het slecht is voor mijn nieren,ik antwoordde van ja maar dat kan je toch verhelpen door veel water te drinken en hij zei van : nee het is toch neit goed om het te gebruiken.
Nu probeer ik mijn ma te overtuigen om kre-alkalyn extreme van performance te mogen kopen en ik wil haar overtuigen door reacties die op deze post worden geplaatst dus ik zeg post maar e over nadelen voor delen supplementen (in het algemeen )en het supplement(kre-alkalyn extreme)

Suplementen zijn gezond.En dat van je nieren is onzin.Je hoeft het echt niet aan een dokter te vragen want die weten nog niet wat het verschil is tussen fitness en bodybuilding.

supplementen slecht voor nieren???

zoek eens een bron op internet?
zal wel niet te vinden zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja ik heb dat dus niet gezegd ,dat zijn mijn dokter.

Teveel eiwitten kunnen slecht zijn voor de nieren.maar dat is met alles zo als je teveel neemt.

Ik vind het ook raar dat hij dat zegt van je nieren? Want je zegt supplementen, kan ie toch niet weten welke? Dus hoe kan hij dan weten of ze slecht zijn voor je nieren. Rare dokter hoor

trouwens aan de andere kant wil ik je huisarts ook wel weer geloven
als je ziet wat voor troep en bende ze allemaal in de sups douwen

sups zijn zeker niet goed voor je nieren.. als ik creatine gebruik drink ik altijd xtra veel water. en als je van plan bent om veel eiwitten te gaan gebruiken is het zowieso wel verstandig om goed te drinken. maar gewoon met goed (veel) eten hard trainen en een goeie rust kom je ver genoeg. ;)
en persoonlijk denk ik dat creatine pas zin heeft als je wat langer traint en een goede uitgebalanseerde voeding schema hebt. zonde van je geld, spul is duur zat
Maar vooral veel water drinken (2-4 liter per dag)

Een beetje vooroordelen van je doktor, waarom geeft hij je geen advies over de mate waarin je dat soort dingen moet doen?

Als we het zo gaan bekijken kun je ook maar beter geen alcohol nuttigen, en niet te veel patat eten enz. enz.

sups zijn zeker niet goed voor je nieren.. als ik creatine gebruik drink ik altijd xtra veel water. en als je van plan bent om veel eiwitten te gaan gebruiken is het zowieso wel verstandig om goed te drinken. maar gewoon met goed (veel) eten hard trainen en een goeie rust kom je ver genoeg. ;)
en persoonlijk denk ik dat creatine pas zin heeft als je wat langer traint en een goede uitgebalanseerde voeding schema hebt. zonde van je geld, spul is duur zat
Maar vooral veel water drinken (2-4 liter per dag)

visolie etc behoord ook top supps hoor, dus vind het ook raar dat die dokter al bij voorbaat zegt dat het slecht voor je is.

en idd, zelfs met crea is het nier-probleem te verhelpen met flink wat water te zuipen.

Zolang je alles met mate doen , binnen de berken dus, hoef je je weinig zorgen over te maken

ik heb het zelfde probleem met me ouders gehad. de huisarts rade het bij mij ook af. maar je moet naar een sportdokter gaan die heeft er mer verstand van. eens in de zoveel tijd wilt me ma dat ik met een potje van me met haar naar de dokter ga om te kijken of het goed is. dan neem ik gewoon het potje BCAA mee en laat de crea, test shit engergelijk gewoon staan :p

Ja ik ben dus 16 jaar en ik vroeg aan mijn ouders van zou ik supplementen ogen gebruiken :mijn ma zei zo van ja da moede wel eerst even aan onze dokter vragen
Ik de volgende dag me mijn fietske naar den dokter ik vragen van mag ik supplemten gebruiken.
En ij antwoordde van dat het slecht is voor mijn nieren,ik antwoordde van ja maar dat kan je toch verhelpen door veel water te drinken en hij zei van : nee het is toch neit goed om het te gebruiken.
Nu probeer ik mijn ma te overtuigen om kre-alkalyn extreme van performance te mogen kopen en ik wil haar overtuigen door reacties die op deze post worden geplaatst dus ik zeg post maar e over nadelen voor delen supplementen (in het algemeen )en het supplement(kre-alkalyn extreme)

alles is slecht voor je lichaam als ge er te veel van neemt.roken is ook slecht,alcohol is ook slecht...
het is niet omdat je dagelijks een aantal sigaretten neemt dat dit drastisch slecht is...
als je alles met mate neemt is het OK

het is onzin dat creatine slecht zou zijn voor de nieren

Creatine Harms The Kidneys And Liver.

Unless you have a pre-existing medical condition, creatine use should not damage your kidneys or liver. Most of the hype has been the result of anecdotal reports. In one study which tracked healthy athletes over a five-year period, football players who used creatine at levels up to 15.75g of creatine per day showed no effect on markers of renal or kidney stress. In another study conducted by Dr. Kerry Kuehl at the Oregon Health Sciences University in Portland and presented at the 2000 annual meeting of the American College of Sports Medicine, the kidney function of 36 healthy male and female athletes who consumed 10g of creatine per day was examined. After twelve weeks, Dr. Kuehl found that creatine did not adversely affect kidney function.

The following was excerpted from the Sportscience web site
CREATINE AND KIDNEY DAMAGE?

Will G Hopkins PhD, Physiology and Physical Education, University of Otago, Dunedin 9001, New Zealand. Email: will.hopkins@otago.ac.nz. Sportscience 4(1), sportsci.org/jour/0001/inbrief.html#creatine, 2000 (476 words)

Creatine supplementation for a week or so probably enhances performance of repeated sprints by a few percent in some sports, and continued supplementation combined with training appears to have a more substantial anabolic effect on strength. Creatine supplements work by increasing the amount of creatine in muscle, where it helps you perform short, high-intensity activities. You have to take a lot of creatine to get any extra into muscle, and most of what you take ends up in your urine. That's why there's some concern that creatine supplementation could damage kidneys. To get rid of the extra creatine, you have to make more urine--about 25% more each day, according to a recent study of long-term users by Poortmans and Francaux (1999). Does that produce some sort of strain on the kidneys that might eventually lead to kidney disease?

Poortmans and Francaux couldn't find any indication of failing kidneys in nine athletes who had been taking creatine for up to five years, but is nine subjects enough to declare creatine kidney-friendly? Kuehl and coworkers didn't think so, in a letter to the editor in the January issue of Medicine and Science in Sports and Exercise. They had other criticisms that didn't stand up to close scrutiny, but in his reply Jacque Poortmans acknowledged that "larger studies should be implemented". Richard Kreider and his coworkers are doing their best to remedy that problem: there is no evidence of serious side effects in their many recent studies, or in the abstracts of several studies to be presented at this year's annual meeting of the American College of Sports Medicine.

But... the letters to the editor of Med Sci Sports referred to two case studies of inflamed kidneys apparently resulting from creatine supplementation. In one case an existing kidney condition flared up when the athlete started taking creatine; in the other case the athlete developed serious inflammation of the kidneys. Are these cases the tip of an iceberg? Probably not: it's likely that only one athlete in many thousand will suffer from kidney problems when taking creatine supplements. The risk is very low, but it is certainly not zero. And the risk is almost certainly much higher for someone who already has a kidney condition.

Poortmans JR, Francaux M (1999). Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 31, 1108-1110

Kuehl K, Goldberg L, Elliot D. (2000). Re: long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248

Poortmans JR (2000). Response. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248-249

Return to CYCLING PERFORMANCE TIPS

etc etc

daarbij zijn multivitamines en vit c ook supplementen en is dat dan ook meteen slecht volgens je dokter.

En wat je ouders betreft zou je eens moeten laten zien hoe slecht alcohol is houden ze meteen hun mond. Echter denk ik dat je met alleen eiwit in de vorm van whey al klaar bent. Creatine en dat soort supplementen zou ik voor later bewaren.

hoeveel mensen zijn er op dit forum die suplementten gebruiken! ?? heel veel!
hoeveel hebben er kapotte nieren door suplementen ? heel weinig wss!
waarom zou het slecht zijn ?? is dikke bullshit !

Terug
Naar boven