AndroidHealthClinic

Sleutelbeen

Xelerator

Novice
Waardering
0
Hey Guys,

ik heb ff jullie advies en raad nodig.

Tijdens het dippen had ik ineens last van me linkersleutelbeen, ter hoogte, iets ten onderen van de aanhechting van me schouder.

Het setje daarna heb ik me meer gefocust op me rechterschouder en had ik minder last. )waren setjes met van 8 met extra db van 6 en 8 kg.

Nu heb ik vorige week geen pull/ups dippen en chinning gedaan, maar tijdens het BP/en kreeg ik er ook al last van.
De ochtend erna kon ik gewoon niet meer zonder pijn in me jasje komen.
Nu een week later is het nog steeds niet echt over.
Mijn vraag is, zou het kunnen dat het haarscheurtjes zijn, of evt overbelast kapsel.
Heeft 1 van jullie dit wel eens gehad en hoe lang duurde herstel ongeveer=

Misschien aanhechting. In ieder geval een weekje rust minimaal. Ga anders ff langs de huisarts.

Weer tijd voor wat schouder anatomie :

Onderaan zie je de afbeelding van het AC-gewricht, dat bestaat uit drie ligamenten die het sleutelbeen met het schouderblad verbinden. Deze ligamenten kunnen verrekken en zelfs scheuren, al gebeurt dat laatste alleen maar bij echte trauma's, niet door overbelasting ofzo. Waarschijnlijk is het uiterst linkse ligament - het AC-ligament - dat het meest voor verrekking vatbaar is, wat geirriteerd geraakt. En je merkt dat inderdaad vooral bij oefeningen als dips. Een andere - minder voorkomende - mogelijkheid is dat het uiteinde van je sleutelbeen aangetast is - osteolyse heet het beestje. Da's wel veel minder voorkomend, maar wordt vaak 'weighlifter's shoulder' genoemd omdat het vooral bij die groep mensen voorkomt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ja dat heb ik ook elke x als ik dips doe, lijkt te scheuren maar na 1-2 dagen is het over..ik hoorde dat nadat de aanhechting gescheurd is deze sterker wordt

Zou goed kunnen, maar als een aanhechting echt gescheurt is, is het niet na 1 á 2 dagen over, trust me :D

Terug
Naar boven