AndroidHealthClinic

Slome laptop

Akira

Huge Freak
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
116
[afbeelding niet meer beschikbaar]

1z2p176.jpg

Mijn laptop is nu 1,5 jaar oud. Het is een school laptop dus ik dacht wel een goede aankoop gedaan te hebben. Echter merkte ik al van het begin dat hij erg sloom was. Er stak 1 gigabyte geheugen in, en hij gebruikte constant alle 1 GB dus had ik geen reserve. Toen heb ik er 2 gb bijgegooid en nu is hij al ietsje sneller. Echter vind ik hem nog steeds sloom. Ik maak hem om de paar dagen schoon en vrij van alle rommel. Heeft iemand nog tips om mijn pc sneller te laten lopen? Kan een minder volle harde schijf hier ook aan bijdragen? Ik heb trouwens de visuals van vista al uitgeschakeld die veel van de laptop vroegen.

Kan een minder volle harde schijf hier ook aan bijdragen? [/QUOTE]

Jup. Hoe meer ruimte op de harde schijf, hoe sneller hij ZOU moeten lopen...

XP installeren :p

Dan heb ik mijn 3 jaar business garantie niet meer vertellen ze mij op school.

Clean your harddrive.

//Edit: Sorry, typ ook nog op een engelstalig forum (non-BB), daardoor typ ik soms automatisch in het Engels.

Maak je hardeschijf leeg dus.

xp is idd de oplossing, vista is nix.

Laat je processen eens zien. Draait er een antivirus programma op?

Zie geen gekke dingen maar als je traagheid bemerkt is er dan een proces dat qua processorgebruik omhoog schiet?

Xp is old skool, vista is de bom
Hehehe old skool = slim programmeer werk
Tegenwoordig wordt er zo lui geprogrammeerd omdat het opslag limiet nauwelijks meer bestaat. Blue ray schijven en hard disks van tera bytes, waarom nog moeilijk doen dan. Gevolg... lui en slecht programmeer werk.

Er zijn veel processen niet zichtbaar, staat 66 en zie er een stuk minder.

Harde schijf is ook echt een bottleneck. Heb in mijn dekstop van 5 jaar oud een raid o config en dat vlamt nog steeds meer dan sommige nieuwe computers die ik zie.

Hehehe old skool = slim programmeer werk
Tegenwoordig wordt er zo lui geprogrammeerd omdat het opslag limiet nauwelijks meer bestaat. Blue ray schijven en hard disks van tera bytes, waarom nog moeilijk doen dan. Gevolg... lui en slecht programmeer werk.

Er zijn veel processen niet zichtbaar, staat 66 en zie er een stuk minder.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, waarom stil blijven staan als je vooruit kan.

Niet zijken over Vista want mijn laptop is ook supersnel, bijna even snel als m'n quadcore pc dus gaat goed. Kan aan zoveel dingen liggen. Xp word ook traag na een jaar dezelfde software.

Uac uitschakelen !

en/of de windows search service eens uitschakelen en je bevindingen posten.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, waarom stil blijven staan als je vooruit kan.
Som dan maar alle revolutionaire zaken die jij met vista kan die voor mij niet meer mogelijk zijn in XP maar eens op... en dan even spellen die alleen directx 10 ondersteunen buiten beschouwing gelaten want dat is een keuze van microsoft geweest om gamers vista door de neus te drukken.

Ik wacht ff tot de volgende versie die er snel aankomt. Daar zijn de experts pas eindelijk eens echt positief over.

Je processor is ook niet de snelste.

TuneUp 2009 installeren,en uitvoeren

Eerst eens de basis bekijken, TuneUp programma's.... hardstikke leuk allemaal maar is meestal van de regen in de drup naar een stortbui.

Som dan maar alle revolutionaire zaken die jij met vista kan die voor mij niet meer mogelijk zijn in XP maar eens op... en dan even spellen die alleen directx 10 ondersteunen buiten beschouwing gelaten want dat is een keuze van microsoft geweest om gamers vista door de neus te drukken.

Ik wacht ff tot de volgende versie die er snel aankomt. Daar zijn de experts pas eindelijk eens echt positief over.

Als jij vind dat je met Xp alles kan wat je met Vista ook kan hoe kan je dan beweren dat Vista niks is?
Stap dan gewoon over naar een veel mooier vorm gegeven besturing systeem en ga met de tijd mee.

Terug
Naar boven