AndroidHealthClinic

Slome laptop

[afbeelding niet meer beschikbaar]

1z2p176.jpg

Mijn laptop is nu 1,5 jaar oud. Het is een school laptop dus ik dacht wel een goede aankoop gedaan te hebben. Echter merkte ik al van het begin dat hij erg sloom was. Er stak 1 gigabyte geheugen in, en hij gebruikte constant alle 1 GB dus had ik geen reserve. Toen heb ik er 2 gb bijgegooid en nu is hij al ietsje sneller. Echter vind ik hem nog steeds sloom. Ik maak hem om de paar dagen schoon en vrij van alle rommel. Heeft iemand nog tips om mijn pc sneller te laten lopen? Kan een minder volle harde schijf hier ook aan bijdragen? Ik heb trouwens de visuals van vista al uitgeschakeld die veel van de laptop vroegen.
Defragmentatie? Windows herinstalleren en je data scheiden van je systeembestanden? Checken op virussen en spyware? Nieuwe kopen als al de rest niet werkt?

Is het heel toevallig een HP?

Micro$oft heeft sowieso een ingebouwde functie die elke PC automatisch traag maakt na 1-2 jaar gebruik, zodat men denkt dat de software verouderd is en een nieuw besturingssysteem aangekocht moet worden :rolleyes:

Maar ff serieus: gewoon ff de data op een usb stick/schijf en herinstalleren, kijken of dat helpt.

Heb ik geen bron voor nodig is gewoon ervaring :)

Linux en OSX maken automatisch een aparte systeem en data partitie. Windows doet dit tot op heden niet. Hence heel het zootje mengt zich op de schijf en de computer wordt steeds trager naarmate de data toeneemt.

Heb ik geen bron voor nodig is gewoon ervaring :)

Linux en OSX maken automatisch een aparte systeem en data partitie. Windows doet dit tot op heden niet. Hence heel het zootje mengt zich op de schijf en de computer wordt steeds trager naarmate de data toeneemt.

Het is dus een mening geen feit

download is advanced systemcare personal
http://www.download.com/Advanced-Sy...dl-6271865&subj=dl&tag=button&cdlPid=11007947

en check ff of dit niets uitdoet
meestal denk je dat je er alle rotzooi afgehaald hebt, maar dit programma gebruik ik nu al een tijdje en wil geen ander meer..

je gebruikt AVG virusscanner? Probeer er eens de Antivir op te zetten ipv AVG :
http://www.free-av.com/en/download/index.html

kan soms wel wat schelen..men zus der laptop had ook vista en avg, maar Antivir maakte hem toch net dat beetje sneller reageren..

maak een hijack-this log en post het op een van de pc forums, soms is het een bestand die onnodig veel geheugen inneemt, zij kunnen je snel zeggen of er iets opstaat dat wegmag...

zoiezo als er 3gig ram inzit, zou je meer dan genoeg virtueel geheugen moeten hebben om vista en alle andere progs te kunnen draaien
Je harde schijf gaat enkel verschil maken als je maar enkele mb's meer vrij hebt, 1gig vrij is meer dan genoeg...

Feit is, als idd zoals door BigT gesteld wordt , zodra alle data en operatingsystem bij elkaar en door elkaar staan kan dit uiteindelijk voor een vertraging van het systeem leiden.

Tenzij goed gescheiden, lees: op aparte disks, andere Raid set, you name it, zou geen probleem moeten geven mits goed geconfigureerd.

Van slome laptoptopic naar Windowsbashtopic :roflol:

Akira, van welk merk is je laptop?

Compaq = nightmare, de windows van de computers zeg maar (oeps daar ga ik weer :D)

Terug
Naar boven