MuscleMeat

smallere powerlift riem

Lef

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
272
Lengte
1m82
Standaard zijn die powerlift riemen altijd 10 cm of 4 inch breed of vaak meer. Bij mij zit zo'n riem echter zwaar in mijn ribben te porren. Ik heb wel eens gelezen dat er dan een 3inch (7,5 cm) brede riem wordt aangeraden, maar waar vindt je zoiets, liefst in Europa.

Iemand een idee?

Geen idee waar je die kan krijgen. Maar de riem die je nu gebruikt is zeker net nieuw? Toen had ik dat ook, was ie erg hard, maar na een tijdje wordt ie flexibeler en heb je er geen last meer van. Dit proces kan je ook een handje helpen door hem een flink aantal keer op te rollen, te vouwen etc. Uiteindelijk geeft een 10cm riem alleen maar meer stabiliteit dan een 7,5cm riem.

Even flink in het vet zetten [Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee waar je die kan krijgen. Maar de riem die je nu gebruikt is zeker net nieuw? Toen had ik dat ook, was ie erg hard, maar na een tijdje wordt ie flexibeler en heb je er geen last meer van. Dit proces kan je ook een handje helpen door hem een flink aantal keer op te rollen, te vouwen etc. Uiteindelijk geeft een 10cm riem alleen maar meer stabiliteit dan een 7,5cm riem.
Dat snap ik, maar hoort een riem niet sowieso tussen de ribben en het bekken te zitten? Bij mij ligt hij gewoon nog over de onderste ribben.

Ja, daar hoort ie te zitten. Je hebt hem wel maximaal laag zitten dan? En strak genoeg (ook buik er tegen uitzetten) dat ie op de plek blijft? En rug ook recht bij de oefeningen (bij krom komen je ribben lager...).

Eventueel kan je ook wel zo'n 'bodybuilder' achtige riem kopen, die zijn smal aan de voorkant en dan breed aan de achterkant (geven wel minder stabiliteit/spanning). Die kan je volgens mij ook bij fitness-seller kopen.

Terug
Naar boven