MuscleMeat

Snel stijgend bf%?!?!

Brainy

Novice
Waardering
0
Ik heb 3 weken geleden besloten om eens serieus te beginnen met training. Ik heb onderstaand schema samengesteld wat in totaal ongeveer op 3000 kc zit. Als ik andere posts lees hier op het forum lijkt me dat niet zo veel. Toch ben ik in deze 3 weken gegroeid van 81kg naar 84.5kg, alleen is mijn bf ook gestegen van 12% naar bijna 15%. Hoewel ik snap dat een beetje vet aankomen er bij hoort, lijkt dit me wel een erg snelle stijging. Als ik in dit tempo doorga wordt ik moddevet heb ik het idee. Is het verstandig om iets lager te gaan zitten qua kc of is de snelle stijgin van bf op andere manier af te laten nemen? Alle tips en ideeen zijn welkom!

Ter info: Ik train nu op een 3-day split.

Voedingsschema:

09.00 (pre workout)
25 gr whey + 500 ml melk
2 boterhammen met 3 eieren
1 boterham met 75 gr tonijn en ketchup

11.30 (post workout)
25 gr whey + 250ml melk
250 gr kwark
50gr muesli
500 ml vruchtensap

13.30
Banaan
Appel
Mueslireep
250 ml melk

16.00/B]
2 boterhammen
100gr kalkoenfilet
30gr notenmix (ongezouten)

19.00
200 gr kip
200gr groente
200 gr rijst/aardappelen/pasta

250gr kwark
50gr muesli

wat is je onderhoud ?

vollemelk ?
wat voor vruchtensap ?

ik kan opzich niets ramzaligs vinden in je schema

ik zou zowiezo ff de ketchup en de meuslireep bannen. Ook kun je de meusli voor t slapen gaan ff laten zitten om te kijken of je verbeteringen krijgt.
Eet je gekookte of gebakken eieren met alle dooiers?

Wat mij enorm helpt als ik wat wil afvallen is mijn koolhydraten verminderen. Misschien een ideetje.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties tot zover! Onderstaand de antwoorden op jullie vragen:

wat is je onderhoud ?
Volgens berekeningen zo rond de 2400kc
vollemelk ?
Magere melk
wat voor vruchtensap ?
Van die flesjes vruchtesap met extra vitaminen van de aldi
Eet je gekookte of gebakken eieren met alle dooiers?
Ik eet gebakken eieren (met dooier), gebakken in een klein beetje olijfolie

Als ik jullie zo begrijp is het toch het verstandigst om iets lager te gaan zitten in kc? Ik zit er over te denken om zoals voorgesteld de muesli 's avonds te laten zitten en wellicht 's ochtends een eitje minder te eten.

Ik geloof dat je voor het slapen gaan koolhydraten en vetten zoveel mogelijk moet vermijden omdat die 's nachts opgeslagen worden als vet.

Persoonlijk denk ik dat een stijging van 3% in 3 weken wel erg veel is. Of kom je misschien net uit de spaarstand, dat kan ook de oorzaak zijn.

ik zou je eitjes koken,1 van de drie dooiers eten, verder zou ik zo niet weten waar je in vredesnaam zoveel van zou moeten kunnen stijgen.

Stel onderhoud is 2400 calorieën, inname is 3000 calorieën.
3 weken, 21 x 600 calorieën extra = 12600 calorieën.
81 - 12% = 71,3 kg VVM
84,5 - 15% = 71,8 kg VVM

In totaal ben je volgens de berekening (theorie!) 500 gr spiermassa en 3 kg vet aangekomen.

Met die extra 12.600 calorieën is dit niet mogelijk dus ergens in je metingen klopt iets niet.

Als ik jou was dan zou ik een tijdje gezond (!) gaan eten op je theoretische onderhoud en na geruime tijd, afhankelijke van je ontwikkeling én je doelen, je voedingsschema bijstellen.

140 gram eiwitten
300 gram complexe koolhydraten
70 gram verzadigde vetten

ketchup en mueslirepen zou ik eruit halen ivm met snelle suikers

Terug
Naar boven