AndroidHealthClinic

snelle en trage vezels...

Mugje

Under the bar
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
228
Weet iemand misschien ook een site waar ze laten zien welke spieren hoofdzakelijk uit snelle of langzame vezels bestaan. Dit in verband met het aantal herhalingen dat je voor een bepaalde oefening het beste kunt doen :)

hangt af van persoon tot persoon.

trouwens, of een spiergroep nu overwegend fast of slow twitch heeft, verandert het niet veel, you just gotta pound them slow twitch muscles twice as hard with heavy weights and low reps. since you're shooting for growth, you ain't going for slow twitch stimulation now are you b*ch? so that doens't chance much. everybody wants to be a bodybuilder but ain't nobody wanna lift no heavy-ass weights!

• Topic Starter Topic Starter
dus eigenlijks kunnen we er niet zoveel mee???

dat zeg ik niet, het is leuk te weten welke spiergroepen fast of slow zijn, maar ipv van voor die slow twitch spieren meer reps te doen, vind ik dat je net omgekeerd moet werken. daar witte (oxidative/glycolytic en glycolytic) spiervezels meer groeipotentieel hebben dan rode (oxidative) spiervezels, lijkt het me best om die spiergroepen extra aan te pakken met als doel meer spiervezelconversie naar het glycolytic genre. maar daar een FOG spiervezel gemakkelijker verandert richting SO, duurt het langer eer je effect zal zien.

now who doesn't understand a flying **** i'm telling here? please refer to my earlier post then :)

Spike heeft ook teveel op t gangsterforum rondgehangen als je t mij vraagt:p

merk bij mijzelf dat mn schouders en rug bijv beter reageren op meer reps tov bijv mn borst

ik dacht onderarmen en kuiten?
nee, je denkt goed maar er werd geduid op fast vezels. jij vergist je dus omdat je 2 spiergroepen hoort en te snel oordeelt..denk ik:)

dandyman zei:
Spike heeft ook teveel op t gangsterforum rondgehangen als je t mij vraagt:p

merk bij mijzelf dat mn schouders en rug bijv beter reageren op meer reps tov bijv mn borst

nee, je denkt goed maar er werd geduid op fast vezels. jij vergist je dus omdat je 2 spiergroepen hoort en te snel oordeelt..denk ik:)
ja precies dat bedoelde ik. En hoe ben je daar achter gekomen, gewoon een paar weken meer reps proberen?

Mugje zei:
ja precies dat bedoelde ik. En hoe ben je daar achter gekomen, gewoon een paar weken meer reps proberen?

yep, gewoon afwisselen idd, met alles gedaan en ging retegoed vooruit met bep. spiergroepen. had ook meer oefeningen ed gedaan, gewoon de hele routine omgegooid
alleen borst bleef ietwat achter had ik t idee..dus die pak ik nu weer ouderwets maar blijf toch afwisselen

oke bedankt!

Terug
Naar boven