XXL Nutrition

Snelle KH's direct na training??

YinYang

Advanced Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Ik neem altijd zo'n 15 min na de training (45-60 min KT + 30-45 min Cardio) whey + water en 1 uur na de training mn avondeten..

Kan ik het beste bij die whey bijv. honing of dextrose nemen? En verschilt het nog of je dit het beste alleen bij het bulken kunt doen of bij het cutten?

Ga binnenkort ook BCAA's halen.. Neem dan 5gr voor, 5gr tijdens en 5gr na het trainen.. whey kan ik dan gewoon weglaten lijkt me.. Dus dan word het 5gr BCAA 15 min. na training en 1 uur later avondeten..

Eerlijk, waarom al die bcaa's etc, whey is toch gewoon goed?
op 68 kilo kom je met een voeddingschema en whey echt wel een stuk verder zonder al die troep, is alleen maar duur man.

• Topic Starter Topic Starter
Zal die 68kg es veranderen, want zat inmiddels alweer 5-6kg erboven.. Ben nu aan het cutten en wil zoveel mogelijk spieren behouden.. Die paar tientjes per maand dan extra maakt me dan niks uit :)

Kun je misschien antwoord geven op mijn vragen?

Ja heb ik gedaan.. Lees de hele dag door hier op het forum.. In sommige topics lees ik dat mensen alleen whey nemen, dus deed ik dat ook.. Maar had gister in een topic weer gelezen dat iemand honing erbij neemt.. Dus vandaar dat ik deze topic heb geopend.. :)

Dan heb je ook in dat topic gelezen dat honing niet ideaal is omdat het een gedeelte aan fructose bevat en dat je beter (als je al snelle kh wilt nemen, want het is niet perse nodig) dextrose neemt.

Okey thnx man! :) Ik heb nog 1kg dextrose liggen.. Ddat nam ik in de bulk altijd na mn training.. Maar in de cut dus eigenlijk beter van niet en het gewoon bij de whey houden?

Suikers of eiwitten na, of voor je training, is sowieso niet nodig. Zorg dat je voeding goed is, klaar, en ja whey is een leuk extraatje, maar draai niet door om; ''13:28u BCAA, dan snel(!) trainen, en direct(!) na je training om 14:19u je dextrose te nemen, want stel je voor dat je spiermassa verliest''..
Dat je dat even weet, succes verder

Ja dat snap ik beesting! Als ik 1 uur voor de training halve kg kip weg eet heb ik tijdens de training bijv. ook genoeg eiwitten.. :)

Wil de BCAA's alleen nemen om zekerder te zijn van zo min mogelijk spierverlies en de whey voor extra eiwitten rondom de training en snelle eiwitten direct na het opstaan..

Hmm oké, voor je vraag, ook na je training hebben eiwitten een beter effect als koolhydraten, dextrose erbij is heus goed, alleen zeker geen prioriteit

die snelle suikers neemt men puur om je glycogeen spiegel weer op peil te brengen.

anders is men bang dat er kostbare eiwitten verloren gaan om dit te doen, en dit zou dan weer tenkoste gaan van spierherstel...

als je in een degelijke cut zit, zou ik dextrose vermijden. neem dan een banaantje, krijg je ook direct weer wat vitmaines enz binnen, of neem gewoon een paar gr whey meer in je shake

die snelle suikers neemt men puur om je glycogeen spiegel weer op peil te brengen.

anders is men bang dat er kostbare eiwitten verloren gaan om dit te doen, en dit zou dan weer tenkoste gaan van spierherstel...

als je in een degelijke cut zit, zou ik dextrose vermijden. neem dan een banaantje, krijg je ook direct weer wat vitmaines enz binnen, of neem gewoon een paar gr whey meer in je shake
banaan => gedeelte fructose, dextrose > banaan

Terug
Naar boven