AndroidHealthClinic

snelle koolhydraten

Van de weghe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik eet na m'n training altijd 100 gram volkoren pasta fzo.Mijn vraag is of het beter is om na de training ipv volkoren pasta te pasta te eten ivm de snelle koolhydraten? Heb al gezocht op het forum maar vond er niet iets over.Als ik m'n voedingsschemaeens moet posten,just ask!;)

Snelle Koolhydraten GI Index

Dextrose / Druivensuiker 100
Rijstebloem 95
Honing 85
Rijstwafel 85
Witte Rijst 70
Noedels / Ravioli 70
Witte Pasta 55

Post Workout Maaltijd:
• Dextrose / Druivensuiker
• Witte Rijst
• Erwtjes uit Blik

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Snelle Koolhydraten GI Index

Dextrose / Druivensuiker 100
Rijstebloem 95
Honing 85
Rijstwafel 85
Witte Rijst 70
Noedels / Ravioli 70
Witte Pasta 55

Post Workout Maaltijd:
• Dextrose / Druivensuiker
• Witte Rijst

normaal eet ik 100gram volkoren pasta maar ga dit dus aanpassen naar witte pasta..bedankt voor het snel reageren en de hulp

Als jij volkoren pasta lekkerder eet eet je gewoon volkoren pasta. Het verschil op 10 jaar trainen zal minder dan 100 gram lichaamsgewicht zijn. (ik gok veeeeeel minder).

Wat dextrose direct na de training maakt waarschijnlijk ook niet bar veel uit, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om snel even iets te kunnen drinken na de training om de catabole processen te stoppen.

Kijk naar die tabel, hoe hoger het getal hoe sneller jou spierglycogeen wordt aangevuld. Dit wil zeggen dat je nieuwe energie krijgt. om zo te verkomen dat je lichaam eiwitten als energie leverancier gaat gebruiken.
Witte paste heeft een GI Index van 55 en witte rijst van 70. Voorkeur gaat dus uit naar witte rijst. Je kunt het afwisselen met witte paste daar niet van hoor :)

En dextrose heeft zeker wel een meer waarde na een training zie spierglycogeen verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk naar die tabel, hoe hoger het getal hoe sneller jou spierglycogeen wordt aangevuld. Dit wil zeggen dat je nieuwe energie krijgt. om zo te verkomen dat je lichaam eiwitten als energie leverancier gaat gebruiken.
Witte paste heeft een GI Index van 55 en witte rijst van 70. Voorkeur gaat dus uit naar witte rijst. Je kunt het afwisselen met witte paste daar niet van hoor :)

En dextrose heeft zeker wel een meer waarde na een training zie spierglycogeen verhaal.

ok bedankt,het is me nu wel duidelijk :)

Met dextrose bedoelen jullie gewoon dit?

4137693_1_Dextro_Energy_Naturel.jpg

Dus je kan ook gewoon van die dextro tabletjes innemen voor en na de training?

Dat kan wel, maar dat is veel en veel te duur. In de supermarkt (Zonnatura bijvoorbeeld) kun je gewoon kilo zakken dextrose/druivensuiker halen voor hetzelfde geld als een paar pakjes van die tabletjes. Daar doe je dus veel langer mee.

Terug
Naar boven