MuscleMeat

Snelle vraag over VETTEN

luck7xz

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Volgens mij kan je daarvoor goed kiezen voor noten, bijvoorbeeld ongezouten cashewnoten.
Dot kan je ook lezen in de sticky topics als ik het goed herriner.

Eieren, vis, olijfolie, noten (pindakaas), cacao zijn veelgebruikte bronnen van vet. Maar zelfs verzadigd vet van vlees kan zijn plek hebben in je schema, ik geloof dat het idee is dat het testosteron gehalte doet stijgen.

Lijnzaadolie, vette vis, amandelen, walnoten, pinda's, eieren.

Eieren, vis, olijfolie, noten (pindakaas), cacao zijn veelgebruikte bronnen van vet. Maar zelfs verzadigd vet van vlees kan zijn plek hebben in je schema, ik geloof dat het idee is dat het testosteron gehalte doet stijgen.

Is dat zo?
Volgens mij is de functie van onverzadigde vet dat het cholesterol daalt. Je zou dan eventueel kunnen stellen dat verzadigde vetten die doet stijgen??

Maar volgens mij heeft het niets met testosteron te maken, dacht ik?

Hoe hoger je cholesterol, hoe meer testosteron je aanmaakt. Dit lijkt voordelig, maar is het natuurlijk niet.

Is dat zo?
Volgens mij is de functie van onverzadigde vet dat het cholesterol daalt. Je zou dan eventueel kunnen stellen dat verzadigde vetten die doet stijgen??

Maar volgens mij heeft het niets met testosteron te maken, dacht ik?

Er zijn wel aanwijzingen dat verzadigd vet en vet in het algemeen de testosteronspiegel doen stijgen (bv: http://forum.dutchbodybuilding.com/...tary-nutrients-and-resistance-exercis-192676/).

Verzadigde vetten doen cholesterol stijgen maar ze laten zowel HDL als LDL stijgen dus is het moeilijk om het netto effect te bepalen. Verder is in de meeste bronnen van verzadigd vet zoals spek de helft verzadigd en de helft onverzadigd. Ten slotte is er ook geen verband aangetoond tussen verzadigd vet en hart-en vaatziekten (http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/geen-effect-verzadigd-vet-op-hart-vaatziekten-233636/).

Terug
Naar boven