MuscleMeat

Snik Snik mijn pc is gecrashed, wie helpt mij

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
Wie of wie is hier een Windows Xp expert.

Ik krijg bij opstarten de volgende melding

NTLDR ontbreekt

en heb heel veel dingen al geprobeerd, fixboot, fixmbr.

Wat mij wel opvalt is dat mijn data schrijf wat normaal D schrijf is, nu de C schrijf is en dat mijn opstartschrijft C: nu de D schrijf is.

Of wie of wie wil mij helpen met wat tips

[Link niet meer beschikbaar]

Anders moet je ff google gebruiken :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Emile zei:
[Link niet meer beschikbaar]

Anders moet je ff google gebruiken :cool:

Hoi Emile, bedankt, ja heb als heel veel sites gelezen waar dit probleem opstaat en ook op tweakers.net.

Maar alle dingen al geprobeerd en niets wil werken, dus vandaar dat ik het even hier probeer.

In iedergeval bedankt

ccnp zei:
Hoi Emile, bedankt, ja heb als heel veel sites gelezen waar dit probleem opstaat en ook op tweakers.net.

Maar alle dingen al geprobeerd en niets wil werken, dus vandaar dat ik het even hier probeer.

In iedergeval bedankt

Mocht dit niet helpen geef dan ff een seintje.

Ik zal dan nog aan onze technische afdeling van mijn bedrijf nog verder informeren.

NTLDR is een bestand dat je krijgt via de servica packs. Dus zou ik eens gaan kijken Op
windows.com of er geen update beschikbaar is.
En de file die je blijkt te missen staan normaar gezien in de map
C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of D:\ in jouw geval mss.
En hier kan je service pack 2 halen mocht je hem nodig hebben
SERVICE PACK

Laatst bewerkt:
Jim zei:
NTLDR is een bestand dat je krijgt via de servica packs. Dus zou ik eens gaan kijken Op
windows.com of er geen update beschikbaar is.
En de file die je blijkt te missen staan normaar gezien in de map
C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of D:\ in jouw geval mss.
En hier kan je service pack 2 halen mocht je hem nodig hebben
SERVICE PACK

Ik kan alleen een update draaien als windows normaal opstart en dat is niet het geval, ik als ntldr bestanden van de cd naar d:\windows\system32 gekopieerd, maar dat werkt dus ook niet.

Het is volgens mij iets van de MBR, want de C <> D zijn omgedraait

ccnp zei:
Ik kan alleen een update draaien als windows normaal opstart en dat is niet het geval, ik als ntldr bestanden van de cd naar d:\windows\system32 gekopieerd, maar dat werkt dus ook niet.

Het is volgens mij iets van de MBR, want de C <> D zijn omgedraait
Lijkt meer een probleem dat temaken heeft met je partitie. Probeer eens PartitionMagic te downloaden en van D dan je primary disk te maken. Want logisch dat dit niet gaat werken. Als jouw C schijf D is geworden en andersom, dan staat de boot.ini ook op D ipv C, dus kan hij logischerwijs nooit starten. Wat je kunt proberen is de boot.ini op C gooien en editten zodat hij Windows op D moet zoeken. Maar dat is meer een workaround. Een oplossing is het niet. Kijk eerst maar eens met PartitionMagic wat je daarmee kunt.

Trouwens, je topic hoort hier te staan :P

Verplaatst.

En 't heeft denk ik idd te maken met je prim. partitie.

benchMarc zei:
Lijkt meer een probleem dat temaken heeft met je partitie. Probeer eens PartitionMagic te downloaden en van D dan je primary disk te maken. Want logisch dat dit niet gaat werken. Als jouw C schijf D is geworden en andersom, dan staat de boot.ini ook op D ipv C, dus kan hij logischerwijs nooit starten. Wat je kunt proberen is de boot.ini op C gooien en editten zodat hij Windows op D moet zoeken. Maar dat is meer een workaround. Een oplossing is het niet. Kijk eerst maar eens met PartitionMagic wat je daarmee kunt.

IDD.

Maar het beste van al is formatteren.
Ik snap 1 ding niet en dat is dat zoveel mensen op dit forum met allerlei vage oplossingen te werk gaan, .dlltjes downloaden en installen en van alles overhoop halen.
Er is niks zo verstandig en gezond voor je PC om hem eens per half jaar te formatteren.
Wat inhoudt dat je je bestanden backupped op CD/DVD en hem gewoon leegtrekt en alles er opnieuw opzet. JE weet half niet hoe lekker je systeem na een format loopt en hoeveel oude progs je er niet meer opzet!
Wat voor jou een vervelend karweitje is, is voor een PC een weldaad en voor jezelf natuurlijk ook want de maanden erna heb je er dubbel plezier van.

n00bs, de oplossing:

XP cd erin proppen, dan naar recovery console en vervolgens het bestand ntdetect.com en de map NTLDR (bootloader) van de I386 folder op de cd naar de root van de desbetreffende harde schijf kopieren. Misschien nog fixboot commando erachteraan als het nog niet werkt.

sanniejj zei:
n00bs, de oplossing:

XP cd erin proppen, dan naar recovery console en vervolgens het bestand ntdetect.com en de map NTLDR (bootloader) van de I386 folder op de cd naar de root van de desbetreffende harde schijf kopieren. Misschien nog fixboot commando erachteraan als het nog niet werkt.

Ja dit had ik ook al gedaan, maar helaas werkte dit ook niet, ik ga vanavond nog even iets met boot.ini proberen.

Het is gewoon k...... met peren

sanniejj zei:
n00bs, de oplossing:

Je bent zelf een n00b, want als je goed leest zie je dat zijn C en D zijn omgedraaid. Hij moet ze dus ff switchen met Partition Magic ofzo.

benchMarc zei:

dit is idaad je prob...je moet je boot.ini ff verwijzen naar de andere schijf...

waarschijnlijk heb je een regel zoals deze:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"

die rdisk zou dan waarschijnlijk waarde 1 moeten krijgen...maak natuurlijk wel ff backup van boot.ini...of je moet met partities werken dan moet je die partition waarde veranderen...
greetz

DBC01 zei:
IDD.

Ik snap 1 ding niet en dat is dat zoveel mensen op dit forum met allerlei vage oplossingen te werk gaan, .dlltjes downloaden en installen en van alles overhoop halen.
Er is niks zo verstandig en gezond voor je PC om hem eens per half jaar te formatteren.
Wat inhoudt dat je je bestanden backupped op CD/DVD en hem gewoon leegtrekt en alles er opnieuw opzet. JE weet half niet hoe lekker je systeem na een format loopt en hoeveel oude progs je er niet meer opzet!
Wat voor jou een vervelend karweitje is, is voor een PC een weldaad en voor jezelf natuurlijk ook want de maanden erna heb je er dubbel plezier van.
Aangezien ik in een PC shop werk en vaak genoeg van die verotte systemen krijg moet ik ze proberen te fixen zonder format. Het verbaasde mij hoe vaak je een systeem nog supersnel kunt krijgen door gewoon alles handmatig weer goed terug te zetten. Format is echt altijd het laatste wat ik doe, aangezien klanten daarna altijd gaan zeiken dat ze hun proggies kwijt zijn en niet weten hoe ze de printer opnieuw moeten installeren en bladiebla... :o

je kan toch ook zon image van winxp make...dus als je net alles erop hebt gegooid met je progs en drivers....dan zon image ding make...en 1/2 jaar later als windows verrot loopt die shit eroverheen ragge....

benchMarc zei:
Je bent zelf een n00b, want als je goed leest zie je dat zijn C en D zijn omgedraaid. Hij moet ze dus ff switchen met Partition Magic ofzo.

C en D zijn omgedraaid? WTF, die vat ik niet helemaal. Hij moet gewoon zorgen dat hij die bootloader op een partitie heeft staan. En de niet werkende overschrijft en verwijderd. Thats all

DBC01 zei:
IDD.

Yep mee eens, het is een vervelend werkje soms maar heeft wel veel voordelen...

Installeer WinXP en alle programma's die noodzakelijk zijn en die je vaak gebruikt en maak dan met Ghost een image. Binnen 3 minuten kun je die terugzetten en kan je verder gaan waar je gebleven was.

Terug
Naar boven