MuscleMeat

Snik Snik mijn pc is gecrashed, wie helpt mij

• Topic Starter Topic Starter
Big_T zei:
Yep mee eens, het is een vervelend werkje soms maar heeft wel veel voordelen...

ja het heeft voordelen als je al heel veel proggie's heb geinstalleerd, maar mijn pc , draaide net 1 maand, dus dan heeft het weinig zin.

Het moet volgens mij gewoon makkelijker gaat, ik ga vanavond even proberen met partition magic.
Ik vraag me alleen af hoe ik dit werkend krijg of kun je partition magic op een floppy krijgen.

Boot.ini veranderen is misschien ook nog een idee.

Als het werkt, karma voor jullie

Mijn W2k install is al bijna 2 jaar oud en draait perfect. :cool:

Brutez zei:
Installeer WinXP en alle programma's die noodzakelijk zijn en die je vaak gebruikt en maak dan met Ghost een image. Binnen 3 minuten kun je die terugzetten en kan je verder gaan waar je gebleven was.
ja pcies is goeie shit

Brutez zei:
Installeer WinXP en alle programma's die noodzakelijk zijn en die je vaak gebruikt en maak dan met Ghost een image. Binnen 3 minuten kun je die terugzetten en kan je verder gaan waar je gebleven was.

Da's balen! Blijken er net een stel programma's nieuwe updates te hebben, loop jij rond met een verouderde image!
Ghost images: LEUK MAAR UP TO DATE ZIJN ZE NOOOOOIT.

True true, en om nou voor elke dag een image te maken o_o

Ik heb vanochtend een complete format gedaan, ben begonnen om half 11 en om half 4 stond álles geconfigureerd, geinstalleerd en geupdate op de PC.
Nu staat ie te defragmenteren (een MUST na elke format + install) en hopla, klaar is ie.

Ben een nieuwe AV aan het testen, geinteresseerden kunnen zich melden via PM, schijnt echt veel agressiever te zijn dan NOD. Incl. reg-monitor, mail-monitor en application-monitor.

eh?? 5 uur om alles opnieuw te installeren ???

Ik doe er zonder ghost maximaal 2 uur over...en trust me, er staat genoeg shit geinstalleerd.

Centaur zei:
eh?? 5 uur om alles opnieuw te installeren ???

Ik doe er zonder ghost maximaal 2 uur over...en trust me, er staat genoeg shit geinstalleerd.

Beste man, ik configureer mijn hele systeem naar m'n eigen hand en sloop de helft eraf, thát takes time! :D
Verder doe ik heel wat aan net-instellingen, afsluiten van zaken, kortom het kan niet op als ik formatteer. En het is zó leerzaam! Overmorgen is Hertje's systeem aan de beurt.

Gewoon ff een unattended install dvd'tje gebruiken. Binnen no time alles weer up and running.

Installeren kan lollig zijn, maar een goede unattended install heeft alle instellingen al goed staan. Kan je trouwens ook zelf bouwen zo'n install.

Ik heb geen DVD-brander op m'n laptop, dus ik moet alles met backup-CDtjes doen, dat scheelt ook veel tijd.
Ik zoek nog iemand die 140 films op DVD's wil zetten :D

DBC01 zei:
Da's balen! Blijken er net een stel programma's nieuwe updates te hebben, loop jij rond met een verouderde image!
Ghost images: LEUK MAAR UP TO DATE ZIJN ZE NOOOOOIT.

Gewoon je image up to date houden.

/edit

*checked E:\C\IMAGEC.GHO --> 17/10/2004 :o :o :o :o

DBC01 zei:
Ik moet er niet aan denken, dat wordt wekelijks werk.
Ook mijn systeem wil weleens een 'real fresh onderbroekje' aan!

Ach, ik hou hem vrij van spyware, fix regelmatig m'n registry, gebruik een HD cleaner, de Defragmenter en wat gezond verstand.

Bovendien heb ik nog wat registry tweaks voor m'n Radeon 9700pro gemaakt voor een betere performance en zou echt niet meer weten welke precies! :D :o

Mijn WinXP installatie stamt alweer uit 18-9-2003. Draait nog als een tierelier hier op m'n XP1500+ :) Ik ga ook nix upgraden aan m'n bakkie zolang hij nog werkt. Hooguit HD ruimte, want die pr0n films nemen ook een hoop in beslag :P (40 gig alweer :o ) Ik game nooit meer, dus geen brute pc meer nodig. 1500+ is meer dan genoeg voor WinXP. 768mb ram erin dus zo snel loopt die niet vol.

sanniejj zei:
C en D zijn omgedraaid? WTF, die vat ik niet helemaal. Hij moet gewoon zorgen dat hij die bootloader op een partitie heeft staan. En de niet werkende overschrijft en verwijderd. Thats all
Hij zei dat zijn C-schijf D is geworden en andersom. Vandaar dat het weer terug moet naar origineel, anders gaat het nooit werken.
Dat is volgens mij zijn probleem, dat opeens zijn partities zijn omgewisseld.

Correct me if i'm wrong, misschien begrijp ik het verkeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Bro, ik heb het gisteravond wat geprobeerd en heb het weer redelijk aan de praat.

Dankzij deze site

Je kun daar een leuk proggie downloaden , als je problemen het met opstarten met windows XP, je krijgt 10 opties en 1 van die opties is het probleem. Bij mij was dat optie 5, daarmee kon ik alles weer opstarten, nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik het aan de praat krijg zonder die flop.

Ik raad iedereen aan die bestandje te downloaden het kan nooit kwaad op te hebben, als je ooit zelf een probleem hebt, dan kun je hiermee heel veel komen : download bestandje en zet alles op een lege flop

In iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken.

Kan je nu terug in windows ? Kan je dan geen systeem herstel doen?

Terug
Naar boven