XXL Nutrition

Social Media ''Food Trends''. WTF?

" HEMA is 90 en dat vieren we op z'n Nederlands, met taart. Kom zaterdag 22 oktober tussen 12:30 en 16:30 gratis onze nieuwe red velvet taart proeven bij HEMA. Kom je ook? "

Bij de volgende winkels kun je een stukje proeven:
Aalten, Alblasserdam, Alkmaar, Almelo, Almere – Stad, Alphen a/d Rijn, Amersfoort, Amersfoort-Noord, Amstelveen, Amsterdam - Ferdinand Bolstraat, Amsterdam – Kalvertoren, Amsterdam – Kinkerstraat, Amsterdam – Linnaeusstraat, Amsterdam – Nieuwendijk, Amsterdam – Noord, Amsterdam – Osdorp, Apeldoorn, Arnhem – Centrum, Arnhem – Kronenburg, Arnhem – Presikhaaf, Assen, Asten, Barneveld, Bemmel, Bennekom, Bergen op Zoom, Berlicum, Beverwijk, Bilthoven, Bolsward, Boxmeer, Boxtel, Breda, Broek op Langedijk, Brunssum, Budel, Bussum, Culemborg, Cuyk, Dalfsen, Delft, Delfzijl, Den Bosch, Den Burg, Den Haag – Centrum, Den Haag – Leijweg, Den Helder, Deurne, Deventer, Doetinchem, Dokkum, Dordrecht, Dronten, Drunen, Echt, Ede, Eelde, Eibergen, Eindhoven – Centrum, Eindhoven – Woensel, Elburg, Emmeloord, Emmen, Enschede, Epe, Ermelo, Etten-Leur, Franeker, Geldermalsen, Geleen, Goes, Gouda, Groningen – Centrum, Groningen – Paddepoel, Haarlem – Centrum, Haarlem – Schalkwijk, Hardenberg, Harderwijk, Harlingen, Heerde, Heerenveen, Heerhugowaard, Heerlen, Heesch, Heiloo, Helmond, Hengelo, Hilversum, Hoogeveen, Hoorn, Houten, Huissen, Hulst, IJmuiden, Joure, Kampen, Katwijk, Krimpen a/d Ijssel, Landgraaf, Leerdam, Leeuwarden, Leiden, Leidschendam Leidsenhage, Lelystad, Lisse, Maarssenbroek, Maassluis, Maastricht, Meppel, Middelburg, Middelharnis, Mierlo, Montfoort, Naaldwijk, Nieuw Vennep, Nieuwe-Bergen, Nieuwegein, Nieuwleusen, Nijmegen, Nijmegen – Dukenburg, Nijverdal, Noordwijk, Nunspeet, Oisterwijk, Oldenzaal, Ommen, Oosterhout, Oss, Oud-Beijerland, Panningen, Purmerend, Putten, Raalte, Rhenen, Ridderkerk, Rijsburg, Rijswijk, Roden, Roermond, Roosendaal, Rotterdam – Alexandrium, Rotterdam – Centrum, Rotterdam – Ijsselmonde, Rotterdam – Zuidplein, s Gravenzande, Sassenheim, Schagen, Schiedam, Schijndel, Sittard, Sliedrecht, Sneek, Spijkenisse, Steenwijk, Stein, Terneuzen, Terschelling, Tilburg, Uden, Utrecht – Centrum, Utrecht – Overvecht, Valkenburg, Valkenswaard, Veendam, Veenendaal, Veghel, Veldhoven, Venlo, Venray, Vlaardingen, Vlissingen, Voorburg, Voorschoten, Vroomshoop, Waalwijk, Wageningen, Wassenaar, Weert, Wijk bij Duurstede, Winschoten, Winterswijk, Woerden, Wolvega, Zaandam, Zaltbommel, Zeewolde, Zeist, Zierikzee, Zoetermeer, Zundert, Zwijndrecht, Zwolle

Prima als iemand zo'n levensstijl heeft, maar het prediken en iedereen laten horen dat je zo leeft en iedereen hetzelfde zou moeten doen is natuurlijk om van te kotsen zo irritant.

#melkdrinken #aardappelgroentevlees

Ik begrijp de frustratie omtrent het verheerlijken van veganisme wel. Echter zijn er ook een hoop mensen die daadwerkelijk beter functioneren/presteren icm een veganistisch dieet en ik zie geen reden om daar op te haten. Het is ten slotte ook nog eens een stuk beter voor het milieu dan het old school pound-of-meat-a-day bodybuilding dieet.

Ik begrijp de frustratie omtrent het verheerlijken van veganisme wel. Echter zijn er ook een hoop mensen die daadwerkelijk beter functioneren/presteren icm een veganistisch dieet en ik zie geen reden om daar op te haten. Het is ten slotte ook nog eens een stuk beter voor het milieu dan het old school pound-of-meat-a-day bodybuilding dieet.
Beter functioneren? een veganistisch dieet is ondergeschikt aan een goed sporters dieet. De enige reden om vegan te gaan is om diertjes te redden en zelfs dat is eigenlijk nutteloos.

Ik heb twee katten opgegeten. Gewoon, omdat het kan.

Beter functioneren? een veganistisch dieet is ondergeschikt aan een goed sporters dieet. De enige reden om vegan te gaan is om diertjes te redden en zelfs dat is eigenlijk nutteloos.

Sorry, maar je kan als sporter prima veganistiscg eten. Goedkoop is het nie, maar dierlijke producten zijn absoluut NIET noodzakelijk voor optimale gains.

Sorry, maar je kan als sporter prima veganistiscg eten. Goedkoop is het nie, maar dierlijke producten zijn absoluut NIET noodzakelijk voor optimale gains.
Je kunt idd prima veganistisch eten als sporter, maar toch is het gehele dieet onderschikt aan een sportersdieet met vlees. Daarbij zijn dierlijke producten absoluut noodzakelijk om optimale gains te maken. Nog los van alle negatieve effecten het KAN hebben op je gezondheid.

Je kunt idd prima veganistisch eten als sporter, maar toch is het gehele dieet onderschikt aan een sportersdieet met vlees. Daarbij zijn dierlijke producten absoluut noodzakelijk om optimale gains te maken. Nog los van alle negatieve effecten het KAN hebben op je gezondheid.

Leg dan eens uit wat je gaat missen met een goed uitgebalanceerd veganistisch dieet +supps? ;)

Leg dan eens uit wat je gaat missen met een goed uitgebalanceerd veganistisch dieet +supps? ;)
Je zegt het zelf al, je hebt die supps nodig. Hier wat onderzoek m.b.t. de tekortkomingen van een vegan dieet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21139125
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19279075

Daarbij komt nog dat alle veganistische eiwitbronnen waardeloos zijn, omdat ze soms tot 50% van hun waarde verliezen. En als laatste als je teveel soja binnenkrijgt je nog een heel arsenaal aan problemen kan krijgen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20368372

Los nog van het feit dat op een vegan dieet 200gr (+, want slechte opnamen) eiwitten naar binnen duwen een hel is.

Als je goed opzoekt naar de juiste voedingsmiddelen kun je best nog een hoop naar binnen krijgen. @Walnut is b.v. een goede bron voor omega-3, en cacao bevat al 12,5mg ijzer/3,5mg zink per 100g voor zover ik het weet. Verder geen flauw idee, gezien ik een eat whatever you can eat dieet volg en dus niet op de kleine dingen let.

En eiwitten, nou dan eet je toch maar wat extra? Je gaat er niet dood aan om 3g/kg lichaamsgewicht naar binnen te werken, het kost je alleen wat meer in je portemonee. En vitamine D? Pls, wie heeft daar geen tekort in. @meaantje is geen natty vegan en had ramlage vit D waarden, dacht zelfs dat hij enkele dagen 100.000IU aan vit D3 naar binnen moest werken.

Vegan is niks mis mee imo, als je een overgevoelige dierenvriend bent die meer waarden aan dieren dan aan mensen hecht kan ik het nog snappen. Maar iemand die een vegan dieet volgt gewoon omdat 'iemand er goed op gaat' of gewoon de voedingsgoeroe's de kont achterna loopt, dan is diegene wel gewoon een r*tard.

Als je goed opzoekt naar de juiste voedingsmiddelen kun je best nog een hoop naar binnen krijgen. @Walnut is b.v. een goede bron voor omega-3, en cacao bevat al 12,5mg ijzer/3,5mg zink per 100g voor zover ik het weet. Verder geen flauw idee, gezien ik een eat whatever you can eat dieet volg en dus niet op de kleine dingen let.

En eiwitten, nou dan eet je toch maar wat extra? Je gaat er niet dood aan om 3g/kg lichaamsgewicht naar binnen te werken, het kost je alleen wat meer in je portemonee. En vitamine D? Pls, wie heeft daar geen tekort in. @meaantje is geen natty vegan en had ramlage vit D waarden, dacht zelfs dat hij enkele dagen 100.000IU aan vit D3 naar binnen moest werken.

Vegan is niks mis mee imo, als je een overgevoelige dierenvriend bent die meer waarden aan dieren dan aan mensen hecht kan ik het nog snappen. Maar iemand die een vegan dieet volgt gewoon omdat 'iemand er goed op gaat' of gewoon de voedingsgoeroe's de kont achterna loopt, dan is diegene wel gewoon een r*tard.

mijn dieet is wel vrij slecht. Kan goed komen dat mijn Vit D tekort grotendeels daar door komt.

mijn dieet is wel vrij slecht. Kan goed komen dat mijn Vit D tekort grotendeels daar door komt.
Ik zit perfect met m'n vit D waarden op 2000iu vit D3/dag. En dan eet ik regelmatig(4-5x) vette vis per week en van alles en nog wat, maar daar haal ik echt geen 2000iu vit d extra uit die ik nodig heb voor de perfecte waarden.

Je zegt het zelf al, je hebt die supps nodig. Hier wat onderzoek m.b.t. de tekortkomingen van een vegan dieet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21139125
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19279075

Daarbij komt nog dat alle veganistische eiwitbronnen waardeloos zijn, omdat ze soms tot 50% van hun waarde verliezen. En als laatste als je teveel soja binnenkrijgt je nog een heel arsenaal aan problemen kan krijgen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20368372

Los nog van het feit dat op een vegan dieet 200gr (+, want slechte opnamen) eiwitten naar binnen duwen een hel is.

Supps zijn nodig, als je de kosten een beetje binnen de perken wilt houden imo :).

Waardeloos? Dat is behoorlijk achterhaald. Het menselijk lichaam is prima in staat om plantaardige eiwitten te verteren. Denk aan bronnen zoals noten, bonen, peulvruchten, volkoren graanproducten, soja en groene groenten. 200 g protonz per dag is dan prima te doen! Je moet alleen wel grote volumes weg kunnen werken!! :D

Ik vind John Venus altijd wel een mooi voorbeeld van een succesvolle veganistische fysiek atleet:
Jon%2BVenus.png

Dat ik, ondanks goede voeding, bij lange na niet op de perfecte waarden zou zitten zonder een extra supplement. Net als bij 80%(?) van alle andere bewoners in het noorden van de wereld. In een land als Nederland heeft merendeels baat bij een vit D3 supplement, al eet je een kilo vette vis per week.

Supps zijn nodig, als je de kosten een beetje binnen de perken wilt houden imo :).

Waardeloos? Dat is behoorlijk achterhaald. Het menselijk lichaam is prima in staat om plantaardige eiwitten te verteren. Denk aan bronnen zoals noten, bonen, peulvruchten, volkoren graanproducten, soja en groene groenten. 200 g protonz per dag is dan prima te doen! Je moet alleen wel grote volumes weg kunnen werken!! :D

Ik vind John Venus altijd wel een mooi voorbeeld van een succesvolle veganistische fysiek atleet:
Je zegt het zelf al, je moet grote volumes wegwerken en voor die 200gr protonz moet je 300gr protonz opeten. Is dit optimaal? nee. Daarbij moet je ook nog van alles supplementeren, wat bij een uitgebalanceerd sportdieet met vlees niet hoeft. Daaruit is mijn conclusie dan dat het dieet niet optimaal (lees: tekorten) is.

Anders even deze video kijken, legt een vegan uit waarom het waardeloos is.

Je zegt het zelf al, je moet grote volumes wegwerken en voor die 200gr protonz moet je 300gr protonz opeten. Is dit optimaal? nee. Daarbij moet je ook nog van alles supplementeren, wat bij een uitgebalanceerd sportdieet met vlees niet hoeft. Daaruit is mijn conclusie dan dat het dieet niet optimaal (lees: tekorten) is.

Anders even deze video kijken, legt een vegan uit waarom het waardeloos is.

Ik kijk er vnv even naar! :thumb:

Jon%2BVenus.png

Die gebruikt wel iets meer dan supps maar dat weet je zelf ook wel.

Terug
Naar boven