MuscleMeat

Soms wel soms niet

KayleeeB

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m70
Massa
70kg
Hebben jullie dat ook?
Heb je fve zin om lekker met die ijzers te gooien of jezelf in het zweet te werken met een cardiosessie sta je in de fitness lukt het voor geen meter..

Vind het zo irritant maak altijd wel me rondje af maar heb dan toch het gevoel dat ik niet 100% klaar ben zodra ik thuis ben krijg ik weer zin en pak in me halters en ga thuis nog een paar oefeningen doen..

Heb het niet altijd hoor soms ben ik ook weer heel (te) fanatiek en kan ik me rondje wel 2x doen.

Hoe kan dat??

Maak een trainingsschema? Dit weerhoudt je om te weinig te doen zodat je zonder voldoening je training afrondt of juist teveel te doen.

groet,

haaibrid.

• Topic Starter Topic Starter
Maak een trainingsschema? Dit weerhoudt je om te weinig te doen zodat je zonder voldoening je training afrondt of juist teveel doet.

groet,

haaibrid.

Heb een trainingschema maar soms voelt het te zwaar en soms is het goed te doen. Meer rust?

Soms heb je ook gewoon dagen daar het even niet zo lekker gaat en je je dan niet voldaan voelt. Moet je mee leren omgaan, denk niet dat je dan thuis weer dezelfde spiergroep moet gaan trainen, bereik je niks mee.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm vind ik niet leuk :(

Hebben jullie dat ook?
Heb je fve zin om lekker met die ijzers te gooien of jezelf in het zweet te werken met een cardiosessie sta je in de fitness lukt het voor geen meter..

Vind het zo irritant maak altijd wel me rondje af maar heb dan toch het gevoel dat ik niet 100% klaar ben zodra ik thuis ben krijg ik weer zin en pak in me halters en ga thuis nog een paar oefeningen doen..

Heb het niet altijd hoor soms ben ik ook weer heel (te) fanatiek en kan ik me rondje wel 2x doen.

Hoe kan dat??

Heb ik ook soms. En inderdaad, begin aan je training met het te volgen schema. Lukt het minder goed die dag, stap dan niet maar doe dan bijv een setje minder per oefening. en ipv 30 min cardio te doen, start met het idee dat je mar tien min gaat doen; Vaak heb je dan na tien min wel genoeg zin om de volle 30 min te doen.

misschien meer regelmaat/ rust in je schema? Aangezien je zegt dat het soms te zwaar lijkt.

Hebben jullie dat ook?

Hoe kan dat??

Maak je geen zorgen, is geheel normaal. Iedereen heeft wel eens dagen dat ze fysiek niet zo veel kunnen geven als normaal.

Geen excuses maken voor jezelf. Gewoon gaan en knallen! Dan haal je misschien 1 herhaling minder. So be it. Volgende keer beter! Qua absolute kracht scheelt het vaak haast niets. Altijd gaan en knallen.

Nooit last van eigenlijk. Mooiste van deze sport is dat je beste kunnen die dag, altijd goed genoeg is voor progressie. Het is nooit voor niets en vind dat wel een fijne gedachte.

True, is een marathon en geen sprint

Als het niet lukt, dan maar wat minder doen. Beter iets dan niets en de volgende keer gaat vast beter.

"dan maar wat minder doen"? :S

Helemaal niet! Gewoon oppakken waar je gebleven bent en zo hard mogelijk je best doen.

watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png

Neehoor, ik waak voor excuses die in de maak zijn. Zo begint het... :)

Ik vind het heel herkenbaar, geef de schuld aan de hormonen, lekker makkelijk en hoef ik me er vervolgens niet meer druk om te maken en kan gewoon doen wat ik kan die dag.
Blijkt vaak achteraf bij het loggen dat ik veel meer gedaan heb dan ik dacht

Precies, dat is ook zo! Iedereen heeft dagen dat hij/zij zich k*t voelt. Gewoon gaan en het beste er van maken. Geen smoesjes zoeken om niet te hoeven gaan of maar de helft van het gewicht te gebruiken om jezelf te pamperen.

"dan maar wat minder doen"? :S

Helemaal niet! Gewoon oppakken waar je gebleven bent en zo hard mogelijk je best doen.

Nog altijd beter dan helemaal niets doen! Soms wil het gewoon even niet en kun je wel aan de gewichten gaan sjorren, maar is ook niet altijd goed voor je lichaam.

Wat een flauwekul! Natuurlijk moet je techniek goed zijn. Je gaat toch niet zomaar aan gewichten lopen sjorren zodat het ineens slecht voor je lichaam is. :S

Denk je nu echt dat als je je k*t voelt je maar de helft van het gewicht aan kunt? Schei toch uit. Je kunt praktisch net zo veel aan als normaal. Het is puur het mentale aspect. Excuses bedenken, jezelf pamperen. Daar bereik je niets mee op de lange termijn.

Wat een flauwekul! Natuurlijk moet je techniek goed zijn. Je gaat toch niet zomaar aan gewichten lopen sjorren zodat het ineens slecht voor je lichaam is. :S

Denk je nu echt dat als je je k*t voelt je maar de helft van het gewicht aan kunt? Schei toch uit. Je kunt praktisch net zo veel aan als normaal. Het is puur het mentale aspect. Excuses bedenken, jezelf pamperen. Daar bereik je niets mee op de lange termijn.

duidelijk verschil in mening en tuurlijk heb je een punt. Ging mij er gewoon meer om dat je wel iets doet of probeert ipv helemaal niets.

Smoesjes niet mee beginnen, dan gaat het helemaal niet vooruit.

wat mij helpt is de begeleiding ,.iemand die motiveert. Je kunt meer dan jezelf denkt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven