AndroidHealthClinic

Soms wel soms niet

We hebben geen verschil van mening, want ik denk dat je het er ook wel mee eens bent. En uiteindelijk zou je in theorie best eens een keer een training minder kunnen doen en dat zal de progressie op lange termijn niet zoveel in de weg zitten, maar de kans is groot dat veel mensen de helft van de tijd zichzelf niet "fit genoeg" voelen en het gelijk aangrijpen als excuus om niet alles te hoeven geven. Het gaat er mij om dat er geen excuses zijn. Gewoon knallen en eruit halen wat erin zit.

Zoals je het nu zegt, helemaal mee eens.;)

Goedzo. :)

Rustig aan doen (deloaden) kun je beter gepland doen om overttraining te voorkomen of om opnieuw progressief te kunnen laden.

Heb ik juist helemaal niet. Soms moet ik me er wel even toe zetten om te gaan, maar daarom sport ik als het even kan 's ochtends zodat ik nog volle energie heb... Als ik eenmaal daar ben put ik mezelf graag uit en lukt het altijd wel.

Is ook een kwestie van goed uitgeslapen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Goed uitslapen lukt me aardig aangezien ik al vanaf april zomervakantie heb al kun je beter dat zomer weg laten..

Ik sport liever smiddags/savonds dan heb ik een beter gevoel en meer energie

ken het zelf ook wel, eenmaal in de sportschool je een zoutzak voelen. Maar dan leg ik mezelf op dat ik minimaal 45 minuten binnen moet blijven. Wel kies ik dan wat ik het leukste vind om dan te doen, dus of nog wat langer kt of juist eerder cardio. Dat het niet geheel met tegenzin is;p

Niet zeuren, gewoon doen. Voel je je daarna een stuk beter dan als je niet veel hebt gedaan. Als ik eigenlijk geen zin heb denk ik altijd: ik kan nu weer weggaan en me daarna k*t voelen, of ik kan even doorzetten en daarna met een voldaan gevoel weggaan. Dan is de keuze snel gemaakt.

Dit zal trouwens niet voor iedereen gelden, maar sinds ik van 3x in de week naar 5x in de week ben gegaan met krachttraining gaat het bij mij veel beter qua motivatie. Ik had door die rustdag altijd het gevoel van dat je weer op gang moet komen de dag erna, nu zit ik gewoon in een constante flow en eigenlijk is alleen maandag even lastig, zo na het weekend. :)

gewoon gaan

kan er ook niet meer van maken ;)

Terug
Naar boven