AndroidHealthClinic

Nieuws Spaarloon komt weer vrij, wat ga je er mee doen?

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.654
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
(Novum) - Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) geeft het spaarloon per 15 september vrij. Dat maakte de bewindsman vrijdag bekend na afloop van de ministerraad.

De Jager komt hiermee tegemoet aan een meerderheid van de Tweede Kamer. Aanvankelijk stelde de minister zich wat terughoudend op, omdat hij niet wist of de banken het wel zouden aankunnen. Het gaat namelijk om tegoeden ter grootte van vier miljard euro.

"Ik heb er goed met de banken over gesproken, en zij hebben geen bezwaar", meldde de bewindsman vrijdag echter. Eventuele problemen zullen zich vooral voordoen met de uitvoering, niet met eventuele kapitaalverschuivingen. Volgens de Jager zal ongeveer vijftien procent van het vrijkomende geld meteen worden uitgegeven. De rest laten mensen staan of boeken ze over naar een andere spaarrekening.

De Kamer wilde het spaarloon vrijgeven om zo de economie een oppepper te geven, zonder dat dit de staat extra geld kost. "We moeten er geen wonderen van verwachten", waarschuwde De Jager, "maar vijftien procent van vier miljard is nog steeds een hoop geld." Met de 'cadeaumaanden' oktober, november en december op komst, zal er vanaf september flink wat extra geld richting detailhandel vloeien, aldus de minister.

Het spaarloon is een regeling waarbij werknemers een gedeelte van hun brutoloon inleveren. Over deze inleg wordt geen inkomstenbelasting betaald. Het spaarloon ligt voor minimaal vier jaar vast. De Jager geeft nu de tegoeden vrij die zijn opgebouwd tussen 2006 en 2009.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3122998.ece/Spaarloon_in_september_vrij_opneembaar.html

Wilde het eigenlijk eerst niet opnemen maar het is toch wel aanlokkelijk. Ga zelf maar aankopen doen die ik al een tijdje heb uitgesteld en nee dat zijn geen nieuwe objectieven voor mijn camera :D

De 25% hier met een uitkering heeft er natuurlijk niks aan, de 25% die nog studeert ook niet en de 25+ % die Belg is valt ook af. Nou ja voor de werkende minderheid dan deze thread.

om hoeveel geld gaat dat ongeveer? 300,400eu?

• Topic Starter Topic Starter
Krijgt iedereen gratis geld of hoe zit dat:roflol:?

• Topic Starter Topic Starter
Krijgt iedereen gratis geld of hoe zit dat:roflol:?

Gratis eigen geld dan, het is gewoon je eigen spaargeld wat je iedere maand belastingvrij kan sparen. Maar dat wordt dan wel 4 jaar geblokkeerd. Nu vallen de tegoeden in 1 keer vrij, kan leuk oplopen dus.

Mooi, lekker in mn hypotheek pompen, anders brandt t toch maar in mn zak.

man man man wat een feest

ik laat het lekker staan en als ik het over een aantal jaar nodig heb haal ik het er wel vanaf

Heeft iemand een step-by-step guide voor mij over hoe ik moet sparen? Ik heb een chronisch gat in m'n hand...

Lekker laten voor wat het is , kom elke maand ruim door met het salaris.

PVV wilde dit als eerste, dus eigenlijk mogen linkse stemmers het niet hebben.

Terug
Naar boven