XXL Nutrition

Specifieke vraag ivm gainer shakes

ProgressJunk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Ik zit in een situatie waarin ik moet bijkomen, dus ik ben van plan om nu ook opnieuw 6 keer per dag te eten.

Enkel ik zit van maandag tot vrijdag op school en vertrek hier om kwart na 6 's ochtends en ben pas om 7 uur 's avonds weer thuis. Dus ik kan niet altijd zomaar even een maaltijd maken en elke dag broodjes kopen van panos/dergelijke is vrij duur voor mij.

Dus ik dacht, bij de maaltijden die ik zowizo kan eten, extra shakes te drinken (gainers pro, (owv forum regels zet ik geen link ofzo, maar jullie snappen wel wat ik bedoel).

Vroeger heb ik dit ook al eens geprobeerd, maar zo'n hele shake (500ml melk + het poeder dan) bevalt mijn maag niet altijd even goed (ik heb refluxziekte/G.E.R.D/wat je het ook wil noemen, dus veel melk in een keer is niet zo heel goed).

Mijn vragen nu zijn: kan ik halve shakes nemen (250ml melk en half aantal poeder dan normaal)? Hoeveel per dag mag ik er dan zo'n nemen? Zou 3 gezond zijn?

Specifiek zou ik dan:

5u30 Ochtendontbijt
8u15 (kwartier voor eerste les) Eerste shake
10u30 (tussen eerste en tweede les) Tussendoortje -> Appel/iets anders dat snel op is en toch iets wat energie geeft
12u30 Middagmaaltijd
15u30 Tweede shake
19u Avondmaal
20u --> Trainen
21u Maaltijd/shake

(mijn lessen zijn gedaan om half6 en dan is het anderhalf uur met openbaar vervoer)

Zou dit gaan met wat ik hiervoor allemaal gezegt heb?

Als ik dingen onduidelijk gezegt heb, mijn verontschuldigingen en dan zal ik ze hopelijk duidelijker maken.

Dank bij voorbaat!

als je een gevoelige maag hebt moet je juist weinig shakes en bewerkt voedsel tot je nemen en gewoon goed voedsel. Weightgainers heb je niet nodig om aan te komen!
En je moet je schamen dat je je vol wilt stoppen met weightgainers, terwijl je dan 10.30 als maaltijd met een appel komt aanzetten als maaltijd!!
Ik stel voor dat je eens precies neertypt wat al je maaltijden bevatten. Wat ontbijt je precies? wat is je middag maaltijd en wat eet je savonds (ongeveer, varieert per dag natuurlijk) en wat eet je om 21u nog dan?

Halve shakes nemen is overigens natuurlijk geen probleem. Of je nou 2 halve of 1 hele drinkt maakt niet echt een verschil he vriend?

Kan ook water bij je shake doen in plaats van melk

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven