Fitness Seller

Spierontspanners en/of SSRI anti-depressiva

MX251088

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m81
Hallo,

ik vraag mij enorm af of het nog mogelijk is om te sporten
(lopen, zwemmen, fietsen, fitnessen, gewichtheffen,...)
wanneer men spierontspanners en/of anti-depressiva (SSRI)
zouden gebruiken?????????

Want ik geloof dat men door zo'n pillen vreselijk moe worden!!!??:(

Ik vraag mij ook af of dit soort medicaties schadelijk kunnen zijn
voor het lichaam bij langdurig gebruik?

Met spierontspanners bedoel ik bijvoorbeeld Tetrazepam (Benzodiazepine)
ofwel Flexiban/Flexeril (Cyclobenzaprine)

http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrazepam
http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclobenzaprine

En met anti-depressiva bedoel ik SSRI geneesmiddelen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Selectieve_serotonine-heropnameremmer

Wie heeft enig idee?

Tips en adviezen zijn meer als welkom

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met benzodiazepines wel last gaat krijgen, je voelt je een beetje dronken van dat spul. Je moet maar is dronken proberen iets zwaars te tillen, dat gaat allemaal wat minder soepel.

SSRI geeft misschien aan het begin wel problemen doordat ze inderdaad de bijwerking hebben dat je er erg moe van kan worden. Maar ze kunnen je juist ook opfokken, dat is per persoon verschillend. Ik zou zeggen... probeer het!

Succes met alles!

gebruik zelf een ssri ( citalopram) 0 last van moeheid en daarnaast eetlust enorm verbeterd makkelijk tot 105 kilo gebulkt op een niet al te hoog vp.. goeie :D
waar ik wel last van heb is dat je niet helemaal jezelf bent, ben er iets rustiger door maar eigenlijk is dat ook positiever :P toen het in moest werken ( duurt 2 maanden ofzo dacht ik) wel last van extreme slaapbuien en misselijkheid, maar dit verdween helemaal

• Topic Starter Topic Starter
gebruik zelf een ssri ( citalopram) 0 last van moeheid en daarnaast eetlust enorm verbeterd makkelijk tot 105 kilo gebulkt op een niet al te hoog vp.. goeie :D
waar ik wel last van heb is dat je niet helemaal jezelf bent, ben er iets rustiger door maar eigenlijk is dat ook positiever :P toen het in moest werken ( duurt 2 maanden ofzo dacht ik) wel last van extreme slaapbuien en misselijkheid, maar dit verdween helemaal

Hey man, leuk om reacties en ervaringen te lezen hieromtrent...

Hopelijk word ik er ook niet slaperig van als ik een SSRI geneesmiddel gebruik...

Maar het kan best zijn dat ik "Cyclobenzaprine" zou moeten gebruiken,

heeft iemand enig idee welk effect dat zou hebben in combinatie met sporten?

Wikipedia pagina van "Cyclobenzaprine", wel in het Engels:

Cyclobenzaprine had de neurochirurg ooit voorgeschreven omdat ik
aanhoudende kaak, nek- en rugpijn had...

Ik ben er nooit aan begonnen maar nu is het weer zo ver met de pijn,

aanhoudend en ondraagbaar...

Wie heeft enig idee?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Oct 2011 om 11:57 ----------

Dat klinkt goed man,

behoort Sipralexa ook bij de groep van Citalopram?

Ik heb zelf nooit last gehad van krachtverlies door SSRI, eten gaat wel wat beter. Maar ik gebruik geen citalopram of spiralexa.

behoort Sipralexa ook bij de groep van Citalopram?
Escitalopram is een antidepressivum uit de categorie van SSRI's. Het is chemisch vrijwel gelijk aan Citalopram

Een bijwerking van Citalopram:
Asthenia (zwakte, gebrek aan kracht)

Dat hoeft niet te betekenen dat jij daar last van krijgt maar het kan voorkomen.

Ik heb zelf nooit last gehad van krachtverlies door SSRI, eten gaat wel wat beter. Maar ik gebruik geen citalopram of spiralexa.

Escitalopram is een antidepressivum uit de categorie van SSRI's. Het is chemisch vrijwel gelijk aan Citalopram

Een bijwerking van Citalopram:
Asthenia (zwakte, gebrek aan kracht)

Dat hoeft niet te betekenen dat jij daar last van krijgt maar het kan voorkomen.

Oké, net met de behandelende arts gesproken, voor de eerste keer...

Ik zou eerst met die spierontspanner moeten starten, namelijk Flexiban (Cyclobenzaprine) en

een antihistaminicum, namelijk Levocetirizine...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levocetirizine

Zo'n 4-tal weken testen en als het niet helpt zal de arts een SNRI voorschrijven heeft hij me gezegd...

Wat denken jullie van Cyclobenzaprine spierontspanner?

Hopelijk zal ik nog wat kunnen lopen en sporten en voldoende kunnen eten, dat is mijn enige vrees:o

Is die Flexiban te vergelijken met benzodiazepines of zit ik dan helemaal fout?
Mag ik vragen wat er met je aan de hand is dat je al die pillen krijgt? Ik snap de relatie tussen een antidepressivum en een antihistaminicum niet echt.

Is die Flexiban te vergelijken met benzodiazepines of zit ik dan helemaal fout?
Mag ik vragen wat er met je aan de hand is dat je al die pillen krijgt? Ik snap de relatie tussen een antidepressivum en een antihistaminicum niet echt.

Die Flexiban is een beetje te vergelijken met de klassieke benzodiazepines ja...

Deze moet ik nu 4 weken innemen, 1 tabletje voor het slapengaan (10mg)

als het weinig helpt dan gaan we we overschakelen naar anti-depressiva,

de arts stelt mij voor een SNRI te gaan gebruiken i.p.v. SSRI

Ik vraag mij af wat de verschillen zijn tussen deze 2?:rolleyes:

De reden waarom ik deze pillen moet gebruiken is voor een aanhoudende nek, hals, keel- en kaakpijn...

Die antihistaminicum moet ik 4 maandenlang innemen omdat ze in mijn bloed allergieën hebben gevonden

Laatst bewerkt:
Die Flexiban is een beetje te vergelijken met de klassieke benzodiazepines ja...

Deze moet ik nu 4 weken innemen, 1 tabletje voor het slapengaan (10mg)

als het weinig helpt dan gaan we we overschakelen naar anti-depressiva,

de arts stelt mij voor een SNRI te gaan gebruiken i.p.v. SSRI

Ik vraag mij af wat de verschillen zijn tussen deze 2?:rolleyes:

De reden waarom ik deze pillen moet gebruiken is voor een aanhoudende nek, hals, keel- en kaakpijn...

Die antihistaminicum moet ik 4 maandenlang innemen omdat ze in mijn bloed allergieën hebben gevonden

Hallo, het is nu dag 3, al reeds 2 dagen bezig met die spierontspanner (Cyclobenzaprine) maar ik heb het gevoel dat ik opnieuw hyperventileer.....

Zou het aan die spierontspanner liggen of toch niet?????????

En mijn 2de vraag: kan ik zo maar stoppen met spierontpanners???

Wat wel hielp tegen mijn hyperventilatie is een kalmeringsmiddel zoals "Xanax", maar het probleem met kalmeringsmiddelen is dat je verslaafd kunt worden :S

Ik krijg elke dag Amitriptyline voorgeschreven, nou werkt perfect als je het gebruikt als slaapmiddel, de volgende dag geen last van dufheid. En na mijn idee goed hersteld door de spier ontspannende werking.

Terug
Naar boven