MuscleMeat

Spierpijn

AxeRaider

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
67kg
Ik ben overlaatst begonnen met fitnessen, nu heb ik al 2 dagen last van enorme spierpijn in mijn armen en in de plooien.
Ik krijg mijn armen niet meer gestrekt.
Voltaren gel hielp ook niet, is er iets dat ik eraan kan doen?

Iedereen heeft spierpijn op een gegeef moment went het heus
Lekker je rust pakken als je spierpijn heb je spieren zijn dan aan het herstellen ;)

Goed eten en voldoende (8-9 uur) slapen

no pain no gain

iedereen heeft wel eens spierpijn inderdaad, en ja, een enkele keer heb ik ook dusdanig spierpijn dat je er even van schrikt en twijfelt of je deze keer niet te ver bent gegaan. Die tweede dag kan nog erger lijken dan die eerste. Bij mij is het tot nu toe nog altijd de derde dag merkbaar beter, en de vierde dag zo goed als weg.
Nog even niet panikeren dus, maar rustig aan doen en afwachten.
Mocht het echt aanhouden, even naar de fysio. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is.

Zorgen dat je voldoende drinkt is ook belangrijk tegen spierpijn.
Tijdens een training maak je je je spieren namelijk een klein beetje kapot (door herstel en opvullen van gemaakte scheuren groeien ze vervolgens).
Als je voldoende drinkt kunnen de afvalstoffen ook gemakkelijk worden afgevoerd.
Drink je te weinig blijven ze, deels, zitten en dat gaat irriteren... Ookwel spierpijn genoemd.

saunaatje pakken helpt ook vaak wel :)

Zorgen dat je genoeg voeding binnenkrijgt voor herstel, zoveel mogelijk rust/slaap pakken.

Daarbij volgende keer voorkomen door een goede warming up te gebruiken, eventueel wat rustige cardio na je KT werkt ook erg goed tegen spierpijn imo.

Als het nog een paar dagen aanhoud, zou ik misschien wat rustiger aan doen volgende x

Terug
Naar boven