AndroidHealthClinic

Staatsloterij keert te weinig uit

Yin Yang

HELLBOY FROM HEAVEN
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
551

zondag 15 maart 2009 09:45
De Staatsloterij heeft minder prijzengeld uitgekeerd dan wettelijk verplicht. In 2005 wilde het ministerie van Financiën, de eigenaar van de Staatsloterij, meer geld van de loterij waardoor het uitkeringspercentage afnam.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] De wet zegt dat de loterij iedere maand 60 procent van het ingelegde geld moet uitkeren
Dit blijkt uit een onderzoek van de Telegraaf zondag.
De krant heeft hand weten te leggen op de financiële rapportages van het staatsbedrijf. De stukken zijn opgevraagd via een beroep op de wet openbaarheid van bestuur (wob). Dit was ingediend door stichting Loterijverlies.nl.
60 procent
De wet zegt dat de loterij iedere maand 60 procent van het ingelegde geld moet uitkeren. De uitkeringspercentages fluctureren fors bij de Staatsloterij iedere maand, vanwege de jackpot.
De jackpot is een extra prijs waarvoor de deelnemers 1,50 per lot extra moeten betalen. Maandelijks zouden tussen de 200.000 en 250.000 mensen niet meedoen met de jackpot.
'In totaal hebben spelers sinds 2002 zo minimaal 16,8 miljoen euro misgelopen. Een zeer conservatieve berekening,' zo zegt mr. Ferdy Roet van stichting Loterijverlies in de krant.
Uitkeringspercentage verlaagd
De Staatsloterij deelt de conclusies van de krant en stichting Loterijverlies niet. 'Zo moet je in de maanden dat de jackpot niet valt daar wel een bedrag voor reserveren in het totale bedrag aan prijzengeld die maand. Wel is 2005 een kritisch jaar. Het ministerie van Financiën wilde meer afdracht. We hebben toen het uitkeringspercentage verlaagd'.

Ik wist wel dat ik ergens iets miste!

Net aangemeld bij Loterijverlies.nl voor de massaclaim tegen de staat kijken of er voor 6 jaar meedoen een leuk geld bedrag mijn kant op komt

• Topic Starter Topic Starter
vandaar dat jullie geen miljonair zijn!!!

ik had deze van de week 50 hele euro's ! :banana: :o

Sowieso belachelijk die hele wet, wie is de wet om te bepalen hoeveel geld de loterij uitkeert. :p

Sowieso belachelijk die hele wet, wie is de wet om te bepalen hoeveel geld de loterij uitkeert. :p

Mja, wie gaat dat anders controleren?

Ik doe geloof ik al een jaar of tien mee via automatische incasso, kan me nog best wat opleveren als ze een percentage moeten terugstorten. :p

Zat net te kijken op die site, vind 25 euro inschrijfgeld wel veel, het is heel onzeker of je überhaupt wat krijgt, en als je wat krijgt is het wellicht niet eens die 25 euro.

misschien was dit noodzakelijk omdat ze anders niet genoeg goede doelen konden steunen.

zondag 15 maart 2009 09:45
De Staatsloterij heeft minder prijzengeld uitgekeerd dan wettelijk verplicht. In 2005 wilde het ministerie van Financiën, de eigenaar van de Staatsloterij, meer geld van de loterij waardoor het uitkeringspercentage afnam.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] De wet zegt dat de loterij iedere maand 60 procent van het ingelegde geld moet uitkeren
Dit blijkt uit een onderzoek van de Telegraaf zondag.
De krant heeft hand weten te leggen op de financiële rapportages van het staatsbedrijf. De stukken zijn opgevraagd via een beroep op de wet openbaarheid van bestuur (wob). Dit was ingediend door stichting Loterijverlies.nl.
60 procent
De wet zegt dat de loterij iedere maand 60 procent van het ingelegde geld moet uitkeren. De uitkeringspercentages fluctureren fors bij de Staatsloterij iedere maand, vanwege de jackpot.
De jackpot is een extra prijs waarvoor de deelnemers 1,50 per lot extra moeten betalen. Maandelijks zouden tussen de 200.000 en 250.000 mensen niet meedoen met de jackpot.
'In totaal hebben spelers sinds 2002 zo minimaal 16,8 miljoen euro misgelopen. Een zeer conservatieve berekening,' zo zegt mr. Ferdy Roet van stichting Loterijverlies in de krant.
Uitkeringspercentage verlaagd
De Staatsloterij deelt de conclusies van de krant en stichting Loterijverlies niet. 'Zo moet je in de maanden dat de jackpot niet valt daar wel een bedrag voor reserveren in het totale bedrag aan prijzengeld die maand. Wel is 2005 een kritisch jaar. Het ministerie van Financiën wilde meer afdracht. We hebben toen het uitkeringspercentage verlaagd'.

Ik wist wel dat ik ergens iets miste!

Win terug waar u recht op heeft!
U doet mee aan de Staatsloterij voor de spanning.
Maar u wilt natuurlijk wel dat het spel eerlijk wordt gespeeld. Van in ieder geval een aanmerkelijk deel van de periode 2000 tot en met 2009 was dit niet het geval. Volgens de Staatsloterij wonnen 20 mensen onder meer prijzen van € 50.000 en € 100.000. De werkelijkheid? Slechts 3 winnaars per trekking, de overige 17 werden getrokken uit niet-verkochte loten.

bron: loterijverlies.nl

Iedere Nederlander een euro erbij en daarmee is de zaak geregeld wat mij betreft!

Opgelicht door de staat, haha.

Ik win nooit wat :mad:

Je gaat toch geen geld geven aan zo'n criminelen organisatie om kans te krijgen van 0.00000057 % voor een Miljoen Euro.

Je kan nog beter je geld in steken bij een paar hasj baronnen.

de staat is een ripper!

Terug
Naar boven