AndroidHealthClinic

Stelling StandpuntDBB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Elke dag een nieuwe stelling omtrent iets redelijk serieus mbt politiek, economie, religie en maatschappij. Geef je mening #DBB eens of #DBB oneens.

De eerste: 'De overheid moet behalve noodhulp geen ontwikkelingshulp geven.'

Vandaag deze stelling. Suggesties voor een nieuwe stelling voor een volgende dag zijn welkom.

#DBB Eens

Argumentatie:

Ontwikkelingshulp is compleet onzinnig wanneer je zelf in crisis verkeerd, je kunt het geld wel beter besteden.
Daarbij is de hulp die de overheid geeft weggegooid geld, 90% beland in de zakken van lokale "warlords" of andere corrupte ambtenaren..
Daarbij zal Afrika bijvoorbeeld nooit op een niveau als ons komen, de achterstand is al té groot plus dat het land nu in zo'n rap tempo wordt afgeragd door westerse maatschappijen (Shell etc) dat binnen enkele decennia er niks meer te halen valt, bedrijven gaan weg, economie stort totaal in, burgeroorlog

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Argumentatie mag evt ook natuurlijk. :)

Ga jij het tellen OP?

#DBB eens

Ik snap de vraag niet eens. #durftevragen

#DBB Oneens en ik ben het niet eens met Weightboy's argumentatie, want Weightboy is dik.

#OPisaphaggot

Met je hashtag... het is hier geen hipsterclub.

volgens mij kun je dit beter op een nieuwsforum doen, ik probeer het nieuws zoveel mogelijk te negeren en ik denk niet dat ik de enige hier ben.

Ik mis Sjors Fröhlich bij stand.nl :(

#op's sig

Als je telkens hetzelfde topic hiervoor gaat gebruiken en zonder poll lijkt me dat geen handige manier van werken ;)

Maar goed: #DBB eens dus. Zoals bij alles wat de overheid doet omschrijft het woord net het omgekeerde van het uiteindelijke resultaat. Dus ontwikkelingshulp zou eigenlijk correcter omschreven worden als stagnatiehulp of nog beter achteruitgangshulp. Case in point: men hoeft alleen maar naar alle landen te kijken die al decennialang financiële en materiële 'hulp' hebben gekregen. Hoe meer ze krijgen, hoe ondemocratischer, gewelddadiger, en armoediger ze worden. En dus kunnen politici eeuwig achteruitgangshulp blijven uitdelen op kosten van de productieve belastingbetaler, wat natuurlijk precies is wat ze willen. Stel je voor dat hun job op een dag overbodig zou worden...

Dat is niet eens het belangrijkste argument, hét belangrijkste argument is niet dat het niet werkt, maar dat het gebaseerd is op diefstal en dwang. Wat inherent onethisch en achterlijk is.

# -.- #

Ik snap het niet OP?

De vraag klopt al niet. Ik zou liever zien dat er helemáál geen ontwikkelingshulp gegeven wordt. De term "noodhulp" defineer je niet en in principe is AL het ontwikkelingsgeld noodhulp. Kortom, haal je D66 loophole er even uit, dan is het makkelijker stemmen.

Ik vind, dat in het licht van onze eigen malaise en bezuinigingen, we heel prima eens mogen stellen dat we onze eigen sores gaan oplossen voor we 'zielige negertjes' (in werkelijkheid warlords) gaan helpen.

Zitten we hier ineens op Twitter ?!

• Topic Starter Topic Starter
t*ring het gaat toch niet om die ****ing hashtag.

• Like
Waarderingen: mat
#susanalbumparty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven