XXL Nutrition

Starting Strenght

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

BeastMode0N

Freaky Bodybuilder
Waardering
2.182
Lengte
1m83
Vetpercentage
Vanaf morgen beginnen met Starting Strenht dus ik dacht laat ik mooi alles bijhouden via dit log.

Even over mijzelf ik ben 18 jaar en train nu een maandje of 4 denk ik nu maar wil nu flink wat kracht gaan winnen aangezien dit zeer laag is bij mij.

Ik weet dat dit tegen jullie ingaat maar ik hanteer geen voedingsschema omdat ik daar de zelfdiscipline niet voor heb, misschien dat ik dit wel later ga doen als ik de discipline wel opgebracht heb. Ik hoop niet dat ik jullie hier mee afschrik.

Ik heb alle begin gewichten voor de oefeningen zeer laag gedaan, zodat ik zolang mogelijk de lineare progressie wil behouden en het zo lang mogelijk uitstellen van deloaden.

Bench Press : alleen de stang.
Squat : 2x5 kilo
Deadlift : 2x10 kilo
Bent over row : 2x5 kilo
Military Press : alleen de stang

Van de bench press is de barr wel olympisch, alleen van de andere oefeningen niet dus daar weet ik het gewicht niet van dus ik ga alleen de gewichten vermelden die ik eraan hang.

Hoe kan ik mijn log bij mijn handtekening zetten btw?

Laatst bewerkt:
No offense, maar als je geen discipline hebt, kun je net zo goed op zoek gaan naar een andere sport.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb voor de rest best zelfdiscipline maar niet om 6x keer per dag te eten en heel strak te eten en geen alcohol te nuttigen in het weekend enzo.. Voor de rest ben ik wel concequent met trainingen hoor..

Oké starting strength gaat uit van lineaire progressie.
Om lineaire progressie te blijven boeken, zul je boven je behoefte moeten gaan eten.
Als jij geen discipline hebt voor een eetschema, sta jij na een kleine maand alweer stil, trust me.

Je wint geen kracht als je geen spiermassa wint, en je wint geen spiermassa als je niet boven je behoefte eet (en goede macros hanteert).
Je hoeft niet 6x per dag te eten en je hoeft ook de alcohol niet te laten staan in het weekend, je moet gewoon berekenen wat je behoefte en je KEV zijn, en daaruit een bulk schema maken.

Ik bulk op ca. 4000kcal per dag, ik eet een ontbijt van 1000kcal, lunch van 1000kcal, avondeten van 1000kcal, nachtshake van 400kcal en tussendoor zie je mij nog het e.e.a. snacken waarbij ik wel aan de 600kcal kom.
Soms zijn mijn maaltijden zelfs iets groter waardoor het snacken niet eens hoeft.

Ik heb voor de rest best zelfdiscipline maar niet om 6x keer per dag te eten en heel strak te eten en geen alcohol te nuttigen in het weekend enzo.. Voor de rest ben ik wel concequent met trainingen hoor..

6x per dag eten is niet verplicht. als je je dagelijkse calorieen en macronutrienten in laten we zeggen, 3-4 maaltijden op kunt eten, dan is het prima. ook mag je in het weekend een paar biertjes drinken. wat betreft een voedingsschema; het is niet alles of niks. niet iedereen hier eet alsof hij in contest prep is.

probeer in ieder geval een basis te hebben. voldoende eiwitten, voldoende calorieen etc. als je 'zomaar' wat gaat eten, kom je niet vooruit.

Hmm ja ik kom zeker wel aan mijn calorieen maar bereken niet allemaal precies wat er in zit en die waarden van alles is enzo.. Ik sport 6 dagen in de week en val niets af kom zelfs wat bij.. Dus aan kcal zit het denk ik wel goed alleen de verhoudingen met eitwitten enzo niet.

Hmm ja ik kom zeker wel aan mijn calorieen maar bereken niet allemaal precies wat er in zit en die waarden van alles is enzo.. Ik sport 6 dagen in de week en val niets af kom zelfs wat bij.. Dus aan kcal zit het denk ik wel goed alleen de verhoudingen met eitwitten enzo niet.

Dan is het begin wel oké in ieder geval. Zolang je maar genoeg eiwitten binnen krijgt en aan je kcal komt is het begin gemaakt.. :D

Hmm okeoke, dus ik hoef niet echt een heel voedingsschema te hebben zolang ik maar oplet op wat ik eet en niet constant mac donalds en frituur eet ? Wat overigens niet gebeurt hou wel van een broodje doner dat gaat er ook wel 4x per week ongeveer in, weet niet of doner slecht is? Anders laat ik die wel staan

Zo de eerste training zit er weer op, ben maar met iets meer gewicht begonnen dat dat ik wilde. ging allemaal zeer lekker baal er alleen flink van dat er geen squatrack of iets in de geest er is dus moet ik door de hele zaal met me spullen naar de assisted dip machine om de barbell daarop te leggen maar goed.

Maar begonnen met benchpress omdat de barbell voor squaten bezet was, zoals eerder gezegt vermeld ik alleen het totale gewicht wat ik aan de bar hang ivm verschillende barbells.

Benchpress:
3x10 lege barr
3x5 10kilo

Squat :
3x10 lege barr
3x10 10 kilo
3x5 20 kilo

Deadlift :
3x10 10 kilo
1x5 20 kilo

Op naar de volgende training, en gelijk mijn gewicht wegen voor mijn startgewicht van SS. Nu al spijt dat ik SS niet van het begin heb gedaan !

Ben weer terug van een lekkere training, was weer zoals gewoonlijk veels te druk en alles was weer foetsie mja uiteindelijk alles veroverd:D

Mijn wat hoger met de BOR begonnen omdat ik die normaal 40 kilo deed met 3x12 dus nu maar wat meer aangehangen dan alleen de 10 kilo die ik er aan zou gehangen hebben zoals ik dat eerder zei.

BOR :
3x10 10 kilo
3x5 20 kilo. Zeer gemakkelijk allemaal, maarja beter te laag dan te hoog beginnen denk ik.

Squats:
2x8 lege barr
2x6 10 kilo
3x5 22,50

Military press:
Hier gelijk begonnen met de workload aangezien dit alleen de stang is..
3x5 lege barr

Op naar de volgende training lekker weer deadliften, heerlijke oefening. Ga er ook denk ik vanaf 1 oktober eraan wagen om geen cola meer te drinken en niet meer te snoepen, alleen nog maar chocomel,water en yogo drink en goed te ontbijten en middag te eten met bruin brood en kipfilet..

Laatst bewerkt:
Vandaag maar een keer in de middag geweest, potverdomme wat lekker rustig is het dan, heerlijk. Ging allemaL weer lekker mooi met 45 minuten alweer in huis !

Squat:
2x10 stang
1x7 10 kilo
1x7 15 kilo
3x5 25 kilo

Benchpress:
2x15 stang
3x5 12,5 kilo

Deadlift
2x10 10 kilo
2x7 15 kilo
3x5 25 kilo

Op naar de volgende training, heb der nu al zin aan !

Gisteren weer een lekkere training, daarna geen tijd gehad om het gelijk te posten want had er gelijk voetbal training achteraan. Hoorde dat ze nieuwe materialen hadden besteld hoop dat er een squatrack bij zit.

squat :
1x5 stang
1x5 10 kilo
1x5 17.50 kilo
1x5 22.50 kilo
3x5 27.50 kilo

Military press:
Gelijk begonnen met de workload aangezien er maar 2 zielige 1.25 kilo schijfjes aan hangen..
3x5 2.5 kilo

Bent over row
1x5 10 kilo
1x5 15 kilo
3x5 22.50 kilo

Op na de volgende training !
Hoeveel minuten mag je maximaal rust houden, nu nof niet nodig later wel

Gaat lekker, wordt er al iets zwaar?

Nee niet echt uitdagend ofzo.. Dat is aan de ene kant wel jammer en aan de ander een goed teken dat ik door kan gaan !

Bedankt voor je intresse !

Laatst bewerkt:
Ging vandaag weer allemaal lekker ! Jammer dat er bij de nieuw bestelde spullen bij de sportschool geen squatrack zit maar een smithmachine :(

Squat:
1x5 lege stang
1x5 10 kilo
1x5 20 kilo
3x5 30 kilo

Benchpress:
2x5 lege stang
3x5 15 kilo

Deadlift:
1x5 10 kilo
1x5 20 kilo
3x5 30 kilo

Op naar de volgende training, hoop dat ik vrijdag kan aangezien ik laat vrij ben en cambuur uit staat op het programma om 20:00 dus vroeg vertrek met de bus.. Kan ik anders morgen gaan voor de zekerheid?

Heb vorige week 1 training over moeten slaan omdat ik hier geen tijd voor had, jammer maar het zei zo..

De training verliep vandaag weer lekker, alleen de squat niet waarom zou ik niet weten maar die begon al niet lekker toen ik alleen de stang in me nek had liggen.. Hopen dat het volgende keer beter gaat.

Squat
1x5 lege stang
1x7 10 kilo
1x5 20 kilo
3x5 32,50 kilo

Benchpress
2x5 lege stang
1x5 10 kilo
3x5 17,50 kilo

Deadlift
1x5 10 kilo
1x5 15 kilo
1x5 20 kilo
1x5 27,50
3x5 35 kilo

Op naar de volgende training, hopen dat de squats beter gaan dan..

waarom ben je zo licht begonnen?

Omdat ik totaal niet sterk ben, het begint nu al zwaarder te worden namelijk.. Denk dat ik over een weekje of 2 op mijn max kom te zitten..

Ging vandaag weer lekker, maar merk nu echt dat de squat zwaar wordt.. Vind het schema trouwens ook niet echt leuk dus ik denk dat ik binnenkort een split schema ga volgen, nog wel even dit schema aankijken maar ik denk het wel dat ik een van deze weken/maanden een ander schema ga volgen.

Squat
1x10 lege stang
1x5 10 kilo
1x5 20 kilo
3x5 35 kilo

Military press
3x5 5 kilo

BOR
1x5 10 kilo
3x5 25 kilo

Op naar de volgende training ! Hoop dat ik weer zin in dit schema ga krijgen anders zit er niets op uiteindelijk..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven