XXL Nutrition

Steeds meer migranten keren terug naar huis.

wimmeke26

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Gratis vliegtickets en premie van 250€ zijn succes

Liefts 3800 vreemdelingen zijn vorig jaar vrijwillig terugekeerd naar hun land van herkomst.
Dat record wordt vooral toegeschreven aan de groeiende bekendheid van de terugkeerprogramma's

Na Brazilianen kozen vooral slovaken, Oekrainers en Russen voor een vrijwillige terugkeer. "Wij kopen de vliegtuigtickets en geven een premie van 250€ voor volwassenen en 125€ voor kinderen. Ze moeten een contract ondertekenen dat ze de volgende vijf jaar niet meer naar Belgie komen.

Wat hen motiveerd om hier weg te gaan is : geen werk,geen verblijfsdocumenten en geen geld.
Wat hen naar hun thuisland trekt: sterftegeval, nieuw politiek beleid, einde oorlog...

bron: de gentenaar

• Topic Starter Topic Starter
Dit is de veelbesproken "oprotpremie" van de regering in Belgie...

Volgens mij gaat daar veel misbruik van komen en passeren ze hier dan maar eens om hun premie te ontvangen..kom je met gezin dan heb je rap 1000€ die in de ontwikkelingslanden veel meer waard is...ook hun vliegtuigticket wordt betaald:rolleyes: :rolleyes:

Worden ze dan ineens niet meer vervolgd door regering (degene die asiel aanvragen)in thuisland en de reden dat ze vluchten valt dan ook in het niet:rolleyes: :rolleyes: het geld lost dus alles op voor hun:rolleyes: hypocriet..als je niet veilig bent in thuisland gaat 1000€ daar niet veel aan veranderen...

Komen ze hier gewoon hun cash ophalen en gaan ze naar ander land...
Lang leve de regering en VLD:eek:

grtz

Jammer dat deze programma's enkele decennia geleden niet werkten.

Jammer dat het geen marokkanen betreft

Als dat kleine beetje geld het enige is, dat ze weerhoudt om terug te gaan, vind ik het een goede optie, maar dan nog vind ik het vreemd, dat de Belgische regering niet inziet, dat deze mensen zonder dat geld ook terug kunnen naar hun land van herkomst. Het kan namelijk zo aardig in de papieren lopen. Zeker als ze na 5 jaar weer op de stoep staan om hun "premie" op te komen halen.:D

Wat hen motiveerd om hier weg te gaan is : geen werk,geen verblijfsdocumenten en geen geld.

--

Wat ik niet begrijp is dat we in de EU geen regeling hebben zoals in Amerika: Geen werk is oprotten!

Dat je eerst minimaal 5 jaar moet werken voordat je in aanmerking kan komen voor een uitkering

En...

Ga je in de fout (criminaliteit) dan kan je per direct vertrekken!

Wat mij betreft mogen ze dat hier in Nederland ook wel eens proberen.

wimmeke26 zei:
Gratis vliegtickets en premie van 250€ zijn succes

Liefts 3800 vreemdelingen zijn vorig jaar vrijwillig terugekeerd naar hun land van herkomst.
Dat record wordt vooral toegeschreven aan de groeiende bekendheid van de terugkeerprogramma's

Na Brazilianen kozen vooral slovaken, Oekrainers en Russen voor een vrijwillige terugkeer. "Wij kopen de vliegtuigtickets en geven een premie van 250€ voor volwassenen en 125€ voor kinderen. Ze moeten een contract ondertekenen dat ze de volgende vijf jaar niet meer naar Belgie komen.

Wat hen naar hun thuisland trekt: sterftegeval, nieuw politiek beleid, einde oorlog...

bron: de gentenaar
Ja geef ze nog wat staatsgeld, schuld genoeg. En na 5 jaar jaar staan ze weer klaar met lege handjes.

Sinds wanneer moet een land (en dus de burger) betalen om illegalen buiten te kunnen houden? Zijn ze nu helemaal gek geworden of wat? Eerst gratis paspoorten uitdelen aan honderden, duizenden illegalen en nu moeten ze zelfs niet hier blijven om geld te krijgen. :shoot: VLD + SP

houston zei:
jammer dat het geen bodybuilders betreft.
Als dat serieus is vraag ik me af wat je hier doet?

binnen 5jaar staan ze met hun open handje hier terug , geef ze 500 € en laat ze blijven oprotten

Opzich wel een goed idee, maar wat als ze naar een jaar weer op de stoep staan???

Denk niet dat ze weer asiel krijgen als ze met zo'n regeling vertrekken.

Kreeg de familie van Taida geen 7000 euro van de nederlandse regering als oprotpremie? Dan doen die belgen het toch wel een stuk beter he!

Terug
Naar boven