AndroidHealthClinic

Stelling: de desktop heeft zijn beste tijd gehad

Peiling Peiling De desktop heeft zijn beste tijd gehad

• Ja

Stemmen: 4 9,3%
  • Nee er zal altijd redelijk veel vraag blijven naar desktops

Stemmen: 37 86,0%
  • weet niet/anders

Stemmen: 2 4,7%

• Totaal stemmers
    43

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe PC, en aanvankelijk ging mijn voorkeur uit naar een desktop wegens superieure game eigenschappen en overall performance. Maar gaandeweg mijn zoektocht kwam ik erachter dat je vanaf een euro of 1000 ook laptops kan krijgen die nauwelijks onderdoen voor een aardige desktop. Je bent nog steeds wel goedkoper uit met een desktop, maar het verschil lijkt steeds kleiner te worden, en weegt wat mij betreft niet op tegen de veelzijdigheid van een laptop.

Wat denken jullie?

Je desktop kun je later makkelijker upgraden dan een laptop.
Denk aan een andere videokaart, CPU, noem maar op.
En voor minder geld heb je nog steeds een krachtigere pc.

Ik gebruik zelf wel een laptop, voordeel. Klein, makkelijk te verplaatsen, je kunt er overal mee zitten.

Zou is gaan opschrijven wat je nou met die pc gaat doen en dan bekijken wat de beste keuze is.

Zit nu ook achter de laptop, maar die gaat dus wel de deur uit, doe mij maar mijn desktop pc weer terug!

laptop is slecht voor je vruchtbaarheid ;)
als je em op je schoot legt dan he

Ik kan je anders een barebone aanraden. Ik was klaar voor 310,-!
Wel even zelf in elkaar prutsen. Mijn specs:

2,6 ghz intel pentium
250 gig hd van Samsung (super stil)
512 mb ram (komt nog 512 bij)
en een onboard videokaart: ati radeon express 200

De kast is super chiq! De Asus pundit ph1:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2,6 ghz intel pentium

Kast met voeding? Wat is de prijs?

Ik denk dat we naar een periode gaan van laptop tov user stations met een centrale core .

Een mediastation / server in de woonkamer aangesloten op de tv en digibox . En in de slaapkamers / bureel user interfaces ook eventueel aangesloten op tv . Dan een draadloos systeem voor de laptop user en klaar is kees .

Eigenlijk hetgeen de bedrijfswereld al lang gebruikt zal zich licht aangepast verschuiven naar de massa user market .

Logisch ook eigenlijk , scheeld een pak in prijs op termijn .

Allesbehalve.. Een laptop vindt ik gewoon niet in de hand liggen.
Gebruik het overal enzo, maar toch ben ik altijd blij dat ik thuis achter m'n desktop kan kruipen..

Desktop is veel meer modulair opgebouwd, daar zit de kracht vooral in. Zelfde wat Sporthaas dus al zegt. Knal maar eens een andere videokaart in een laptop. Of plaats maar eens 4 harde schijven in je systeem, gaat niet echt lukken.

Desktop PC wordt wel steeds meer een mediacenterachtige kast, maar eigenlijk kan je dan ook af met een Xbox360 er naast die de functionaliteit van een mediacenter PC overneemt. Zo'n 360 werk je nog wat makkelijker weg dan een HTPC.

Ik zit soms achter desktops en ik ben blij als ik mijn sierlijke, beschaafd eruitziende laptop weer kan gebruiken. Die enorme staande beeldschermen, ook al zijn ze 'flat', die kasten onder de tafel, ik vind het niet zo mooi als een laptop. Die neemt weinig plaats in, kun je nogeens opbergen, het scherm kan plat, en de specs zijn gelijk aan die van een desktop. Upgraden hoef ik niet want ik wil elke 5 jaar een andere, aan 60GB heb ik meer dan genoeg als harde schijf en gamen doe ik niet ook al kan het wel op de nieuwe generatie met vette videokaarten.

Eind van dit jaar draai ik een nieuwe met 2,6ghz en 2000MB RAM hehe! :D

2,6 ghz intel pentium

[Link niet meer beschikbaar]

dat extra geheugen zal je best kunnen gebruiken of je pc happert gigantisch.. met die onboard video

Desktop is veel meer modulair opgebouwd, daar zit de kracht vooral in. Zelfde wat Sporthaas dus al zegt. Knal maar eens een andere videokaart in een laptop. Of plaats maar eens 4 harde schijven in je systeem, gaat niet echt lukken.

Desktop PC wordt wel steeds meer een mediacenterachtige kast, maar eigenlijk kan je dan ook af met een Xbox360 er naast die de functionaliteit van een mediacenter PC overneemt. Zo'n 360 werk je nog wat makkelijker weg dan een HTPC.

:stupid: :woot:

Ik gebruik nog steeds een normale pc, kan niet snel gestolen worden, en ze zijn goedkoop:P

Laptop is wel makkelijk. Maar op de laptop vind ik de warmte wat minder. Als je de pc hard laat werken kan hij toch wel warm worden. Als je hem op schoot hebt is dat wel minder imo.

Alleen het nadeel aan de desktop vind ik het zitten. Dat is veel relaxter op de bank.

Met een laptop op schoot is het laatste wat je moet doen voor je rug en nek! :D

ik werk zelf helemaal nie tmeer op mijn desktop.. alles op mijn laptop. heb een docking station staan waar ik hem af en toe in zet als ik iets moet printen of iets dergelijks.

Met een laptop op schoot is het laatste wat je moet doen voor je rug en nek! :D

ergonomische erg onverantwoord.

ik gebruik zelf een laptopstandaard + mini toetsenbord en een ergonomische muis. werkt echt zeer goed voor je houding.

Laatst bewerkt:
waarom zou je ooit 2gig nodig hebben dbc? zo'n gamer ben je toch niet en zware servertoepassingen zie ik je ook niet draaien, dus?

Terug
Naar boven