MuscleMeat

Stelling: de desktop heeft zijn beste tijd gehad

Peiling Peiling De desktop heeft zijn beste tijd gehad

• Ja

Stemmen: 4 9,3%
  • Nee er zal altijd redelijk veel vraag blijven naar desktops

Stemmen: 37 86,0%
  • weet niet/anders

Stemmen: 2 4,7%

• Totaal stemmers
    43
sorry de links worden een beetje raar weergegeven. gewoon op de tekst klikken om de link te zien.

Laatst bewerkt:
Zolang de desktop op prijs kan concurreren met de laptops zal hij verkocht blijven worden.

Als je een gelijkwaardige desktop met een laptop vergelijkt, zal de laptop veel duurder zijn. Een pc heeft het voordeel dat je vanalles makkelijk kunt upgraden. Hoppa, 2 nieuwe videokaarten erin, een paar nieuwe harde schijven en nog wat gigabytjes aan geheugen. Wat dat betreft is een laptop zeer beperkt. De meeste laptops hebben ook niet een echt lange accuduur, niet echt handig als het ding bedoeld is om overal mee naar toe te nemen.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe PC, en aanvankelijk ging mijn voorkeur uit naar een desktop wegens superieure game eigenschappen en overall performance. Maar gaandeweg mijn zoektocht kwam ik erachter dat je vanaf een euro of 1000 ook laptops kan krijgen die nauwelijks onderdoen voor een aardige desktop. Je bent nog steeds wel goedkoper uit met een desktop, maar het verschil lijkt steeds kleiner te worden, en weegt wat mij betreft niet op tegen de veelzijdigheid van een laptop.

Wat denken jullie?

Ook al heeft een laptop dezelfde configuratie een desktop pc is veel sneller.

Ik vind een laptop niks, zal er nooit geld aan geven.

Ik vind het grote nadeel van laptops dat het vervangen van onderdelen vrij duur en lastig is.

Terug
Naar boven