XXL Nutrition

Stofwisseling uit de winterstand halen

ForestElder

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Hallo mensen,

Ik heb 9 jaar geleden een tijd echt heel slecht gegeten. Alleen in de avond at ik dan. Dit heb ik wel een paar maanden gedaan. Me lichaam was er aan gewend geraakt.

Toen ik begon met trainen had ik geen energie, ja hoe zou dat nou komen hehe. Ik ben me meer gaan verdiepen in voeding, waardoor ik ook meer ben gaan eten. Echter daardoor ben ik wel flink wat aangekomen.

Ik eet nu wel meer maar denk nog steeds niet genoeg waardoor mijn lichaam in de winterstand blijft met als gevolg dat afvallen haast niet lukt.

Dit is wat ik meestal at per dag:

08.00: bord brinta met melk

12.00: 4 bruine boterhammer

18.00: avond eten, aardapelen met groeten of vlees, of pasta.

Wel nu probeer ik om de 2 uur te eten ( eet zo schoon mogelijk ) om mijn stofwisseling opgang te krijgen, maar blijf nog steeds mollig. Ik wil me strakke kaaklijn en buikie weer terug!Doe nu wel cardio enzo voor ongeveer 45 min + 3x per week krachttraining.

Ook ben ik bang dat mijn lichaam misschien koolhydraten erg lekker vind, en ze gauw opslaat als vet.

Wie o wie kan me helpen want wordt er beetje deprie van dat ik maar niet afval en droger wordt ondanks de cardio en krachttraining.

Eet schema nu:

08.00 2 koppen havermout met melk + 4 eieren ( zonder eigeel )

10.00 2 bruine boterhammen met magere kip ( 200 gram )

12.00 20 amandelen

14.00 150 gram rijst met groenten en 200 gram kip

16.00 2 bananen

18.30 avond eten. ( meestal rijst met groenten en kip )

eet je niets meer na 18.30???

kun je misschien je krachttrainingsschema hier eens neerzetten?
en kun je eens wat info geven?

hoe zwaar ben je?
wat is je vet%
wat is je lengte?
wat is je leeftijd?
wat doe je zoal overdag?

• Topic Starter Topic Starter
kun je misschien je krachttrainingsschema hier eens neerzetten?
en kun je eens wat info geven?

hoe zwaar ben je? 96kg
wat is je vet% denk rond de 26%
wat is je lengte? 1,86m
wat is je leeftijd? 32
wat doe je zoal overdag?
Overdag werk ik in de beveiliging. Voornamelijk veel zit werk. Tijdens rustdagen doe ik hardlopen ongeveer 145/ 150 hartslagen per minuut voor 45 min.

Trainings schema:

Ma: Borst, biceps en tricept

Di: Schouders en rug

Wo: Benen.

Doe voor elke spiergroep 4 oefeningen. Ik hanteer verder het pyramide systeem. dus 1x10 1x8 1x6 1x5.

Moet trouwens wel bij zeggen denk dat me vet % niet helemaal klopt want ik ben altijd al gespierd geweest bij me borsten en schouders ( denk genetische aanleg )en ja spieren wegen meer dan vet.

Overdag werk ik in de beveiliging. Voornamelijk veel zit werk. Tijdens rustdagen doe ik hardlopen ongeveer 145/ 150 hartslagen per minuut voor 45 min.

Trainings schema:

Ma: Borst, biceps en tricept

Di: Schouders en rug

Wo: Benen.

Doe voor elke spiergroep 4 oefeningen. Ik hanteer verder het pyramide systeem. dus 1x10 1x8 1x6 1x5.

Moet trouwens wel bij zeggen denk dat me vet % niet helemaal klopt want ik ben altijd al gespierd geweest bij me borsten en schouders ( denk genetische aanleg )en ja spieren wegen meer dan vet.

Je traint dus 3 dagen achter elkaar en daarna helemaal niet?
heb je niet de mogelijkheid er steeds 1 dag tussen te laten?

maargoed probeer eens 's morgens je tailleomvang te meten (ontspannen en met ingetrokken buik) schrijf het in een tabel en kijk of die kleiner wordt. (periode van 1 maand ofzow)
kan zijn dat je door de krachtraining niet afvalt maar spiermassa aanmaakt en vet verbrand waardoor het uiteindelijk allemaal wel strakker wordt.

Moet zeggen dat de stappen die je hebt genomen al in de goeie richting zijn.

Hoe zwaar doe je de krachttraining trouwens en doe je dat met losse gewichten of apparaten?

Als het echt niet lukt kun je ook een sportdiëtist opzoeken die je kan begeleiden en telkens kan aanpassen als het niet lukt.

• Topic Starter Topic Starter
Je traint dus 3 dagen achter elkaar en daarna helemaal niet?
heb je niet de mogelijkheid er steeds 1 dag tussen te laten?

maargoed probeer eens 's morgens je tailleomvang te meten (ontspannen en met ingetrokken buik) schrijf het in een tabel en kijk of die kleiner wordt. (periode van 1 maand ofzow)
kan zijn dat je door de krachtraining niet afvalt maar spiermassa aanmaakt en vet verbrand waardoor het uiteindelijk allemaal wel strakker wordt.

Moet zeggen dat de stappen die je hebt genomen al in de goeie richting zijn.

Hoe zwaar doe je de krachttraining trouwens en doe je dat met losse gewichten of apparaten?

Als het echt niet lukt kun je ook een sportdiëtist opzoeken die je kan begeleiden en telkens kan aanpassen als het niet lukt.

IK train toch wel vrij zwaar hoor, doe het pyramide systeem. Gebruik daarvoor meestal losse gewichten behalve voor front press.

Misschien moet je meer gezonde vetten eten? amandelen is hoeveel gram vet... 10 gram of zo? Da's natuurlijk veel te weinig. Ervanuitgaande dat je je kip ook erg mager bakt, zal dat hooguit 10 gram vet opleveren. En dat is het wel zo'n beetje als ik dit zo lees.
Ik zou je aanraden om vaker zalm, makreel, o.i.d. te eten en misschien nog een handje noten/zaden (pompoenpitten bijvoorbeeld) extra per dag (bijvoorbeeld 's ochtends door de brinta). Wees niet bang voor een beetje vet in je voeding! Je lichaam heeft het hard nodig.
Daarnaast denk ik dat je misschien ook teveel koolhydraten eet (2x per dag 150 gr rijst - is dat trouwens gekookt of ongekookt afgewogen?). Je lichaam gebruikt dan liever die kh als energieleverancier dan je lichaamsvet. Komen er minder kh binnen, maar meer vetten, dan gaat je lichaam vetten verbranden. Misschien het proberen waard?

Terug
Naar boven