XXL Nutrition

Stom geweest maar wat nu

unix

Novice
Waardering
0
Ik ben de laatste 3 maanden vrij stom geweest.
Ik heb mijn calorie inname verlaagd naar gemiddelt 1200 kcal (stom:headbang:)
Ja en ik had het kunnen weten dat ik hierdoor mijn stofwisseling zo heb vertraagt dat ik nu met een probleem zit genaamd Spaarstand, ik ben dan wel 15kg afgevallen maar wil dit er graag af houden.
Nu is mijn plan elke week 100 kcal meer consumeren dan die 1200 en daarbij zelf georganiseerde krachttraining te doen om mijn stofwisseling weer op gang te krijgen zonder dat ik weer aankom.
Nou ja dat aankomen vindt ik niet zo erg, als het maar spier is een geen vet dat ik juist wil verliezen. (we willen er allemaal leuk uitzien niet waar)
Als training had ik gedacht om 3x per week 15 minuten biceps te trainen en 15 minuten buikspieren door situps daarnaast (wat ik al doe) 2uur per dag lopen of fietsen.

Graag jullie input of dit een goed plan is om uit deze nare situatie te komen.

Alvast bedankt Pim Scheffers

Geen goed plan, doe 3 keer per week full body trainen.

• Topic Starter Topic Starter
re

O.k maar gaat dit wel mijn stofwisseling weer op een normaal pitje krijgen?
ik heb geen zin om dadelijk weer op mijn oorsprongkelijke gewicht te zitten en niks opgeschoten.
Nogmaals het meer wegen maakt me niks uit alleen er een keer beter uit zien zou goed zijn

ik zou in max 2 maanden toch wel terug op je oude niveau zitten hoor.

dus bereken je verbruik zoals die zou moeten zijn, en wat ie is.

Ik ken het probleem. Ik ging lijnen, ging goed. Maar nu lijkt het wel of alles wat ik eet meteen wordt opgeslagen. MEt als gevolg dat ik dus nog steeds niet goed eet terwijl ik wel weet hoe het moet.

Ik vind "lijnen" een vies woord.. Het doet mij denken aan een droge cracker, een stukje wortel en een glaasje water.

Ik vind "lijnen" een vies woord.. Het doet mij denken aan een droge cracker, een stukje wortel en een glaasje water.

Zo is het ongeveer ook. Been there, done that, maar dus nooit meer.
Ik woog eerst meer als 80kg. Vorige zomer zat ik op 68, zie foto. Op dit moment hou ik me niet meer bezig met gewicht maar wel met hoe mijn lijf eruit ziet. Alleen het eten vind ik moeilijk om goed op te pakken.
Is het dan het verstandigst om nu meteen te beginnen met goed en redelijk veel te eten? Daarvan wellicht wat aankomen maar met het sporten weer kwijtraken. Of moet je t eerst opbouwen (wat mij lijkt). Als ik nu veel eet, ookal is het gezond, dan zit ik toch met een soort schuldgevoel en vraag ik me af, doe ik dat wel goed?

Ik zou sowieso het idee van gewicht uit je hoofd gaan zetten. Een fototoestel is je beste vriend, pas je eet gewoonte aan en trek om de maand of anderhalve maand foto's van je lichaam dan pas kan je de verschillen zien. Vergeet niet dat spieren zwaarder zijn als vet.

Nee, dat is waar en dat weet ik. Daarom sta ik nu niet meer op de weegschaal maar kijk ik in de spiegel. En misschien is het wel een goed idee ja om wat vaker foto's te maken. Dat motiveert misschien ook wel weer om verder te gaan.

Ik wil heel graag hoor, en ik weet ook hoe, maar ik trek het gewoon niet altijd.

Terug
Naar boven