XXL Nutrition

Stoppen of toch doorgaan?

Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hallo DBB leden,

ik zit met een probleem waar ik al zeker de afgelopen 2 maanden mee zit. Ik doe al aan Bodybuilding sinds mijn 15e, ben nu inmiddels ''al'' 20. voeding en supplementen zijn in orde. het is een deel van mijn leven geworden waar ik nooit meer van af wil, zoals velen van jullie hier.

sinds een paar maanden geleden heb ik tehoren gekregen dat mijn vriendin in verwachting is van ons eerste babyzoontje, het is niet gepland maar we maken het er het mooiste van. hij is uitgerekend in februari,

sindsdien zit ik beetje in een dip, door de stress???? Ik zou het echt niet weten ben de afgelopen 3 weken zelfs niet wezen trainen!! ongekend voor mij. voordat ik hoorde dat mijn vriendin zwanger was woog ik 90kg 9%bf. en nu weeg ik 83kg en 14%bf en mijn kracht is erg afgenomen. Zwaar demotiverend, ik ben ten einde raad wat ik nu moet doen.De stress reageert duidelijk niet gewenst op mijn lichaam.

ik ga nu maybe 2 of maar 1 x pw naar de GYM voornamelijk omdat ik er wil zijn voor mijn vriendin in deze tijd en door werk en afspraken heb ik haast geen tijd, maar ik vind dat dat geen excuus is om niet te gaan trainen, maar toch zit er mentaal een blok en die krijg ik maar niet weg.

Nooit gedacht dat ik ooit zou stoppen met BB maar op dit punt lijkt mij dat het verstandigst. of zou dat pure zonde zijn?

wat denken jullie ervan?

In zulke tijden moet je tonen hoe veel karakter je hebt, makker. Ga er gewoon voor.

Praat met een psycholoog. Je hebt iemand nodig om mee te praten.

Heb je het haar wel al verteld?

Heb je het haar wel al verteld?

Dit, heb je het hier al met je vriendin over gehad? Verwacht zij dit ook van je of heb je je dit zelf opgelegd? Misschien dat zij je wat rust kan brengen als je ziet dat ze dit niet van je verlangt?

Om prioriteit te geven aan de echt belangrijke zaken en de beslissing te nemen andere even op een lager pitje te zetten, is ook karakter nodig.

Maar hoe je die prioriteiten legt, wat je belangrijk vind, dat is een keuze die je zelf moet maken.

Jouw toekomstige zoon is belangrijker dan BB'ing. Maar dit wil niet zeggen dat je alles moet stop zetten....
Praten met je vrouw kan helpen maar als ze over 1-2 maand moet bevallen zou ik dit toch zééééér voorzichtig aanpakken.... iets met hormonen... hahahaha

Gezond evenwicht zoeken is de key. In belgie zijn de basic fits 24u/24u open dus dat helpt wel om tijd te vinden om te trainen.

Familie en BB'ing gaat perfect samen als je een beetje nomaal doet.

Jouw toekomstige zoon is belangrijker dan BB'ing. Maar dit wil niet zeggen dat je alles moet stop zetten....
Praten met je vrouw kan helpen maar als ze over 1-2 maand moet bevallen zou ik dit toch zééééér voorzichtig aanpakken.... iets met hormonen... hahahaha

Gezond evenwicht zoeken is de key. In belgie zijn de basic fits 24u/24u open dus dat helpt wel om tijd te vinden om te trainen.

Familie en BB'ing gaat perfect samen als je een beetje nomaal doet.

Inderdaad. Een gezond evenwicht vinden en je hebt nog jaren voor de boeg om te trainen.

Doe wat het beste voor je is. Als je het kan combineren gewoon verder trainen en gainen. Maar als het echt niet kan, gewoon stoppen.

Je kind is veel belangrijker.

Eventjes gas terug nemen kan nooit geen kwaad. Probeer mentaal alles terug op een rijtje te krijgen. Eens je terug klaar bent om te gaan trainen komen de gains gemakkelijk terug. Kop op, het lukt je wel!!!

Hallo DBB leden, ik zit met een probleem waar ik al zeker de afgelopen 2 maanden mee zit. Ik doe al aan Bodybuilding sinds mijn 15e, ben nu inmiddels ''al'' 20. voeding en supplementen zijn in orde. het is een deel van mijn leven geworden waar ik nooit meer van af wil, zoals velen van jullie hier. sinds een paar maanden geleden heb ik tehoren gekregen dat mijn vriendin in verwachting is van ons eerste babyzoontje, het is niet gepland maar we maken het er het mooiste van. hij is uitgerekend in februari, sindsdien zit ik beetje in een dip, door de stress???? Ik zou het echt niet weten ben de afgelopen 3 weken zelfs niet wezen trainen!! ongekend voor mij. voordat ik hoorde dat mijn vriendin zwanger was woog ik 90kg 9%bf. en nu weeg ik 83kg en 14%bf en mijn kracht is erg afgenomen. Zwaar demotiverend, ik ben ten einde raad wat ik nu moet doen.De stress reageert duidelijk niet gewenst op mijn lichaam. ik ga nu maybe 2 of maar 1 x pw naar de GYM voornamelijk omdat ik er wil zijn voor mijn vriendin in deze tijd en door werk en afspraken heb ik haast geen tijd, maar ik vind dat dat geen excuus is om niet te gaan trainen, maar toch zit er mentaal een blok en die krijg ik maar niet weg. Nooit gedacht dat ik ooit zou stoppen met BB maar op dit punt lijkt mij dat het verstandigst. of zou dat pure zonde zijn? wat denken jullie ervan?
beste, proficiat met je toekomstig wondertje. ik wordt over 6 maand ook vader en dit heeft me juist gemotiveerd om weer te beginnen. nu is het misschien een beetje stressen maar over 10 a 16 jaar als je zoon de foto's ziet van hoe de papa er uit zag toen hij geboren was zal hem misschien ook motiveren om te doen wat hij graag doet en niet te stoppen door stress. :thumb:

Aller eerst; gefeliciteerd! Ik ben sinds 20 november vader en het is echt het mooiste wat er is. Ik pas gewoon mn trainingstijden en schema rondom er op aan. Het is een hele verandering, maar het is gewoon wat meer passen en meten, gaat prima. Mijn vrouw is goed hersteld en gaat nu ook weer trainen, je zult je er een beetje op in moeten stellen.

Is lastig man. Maar een gezin opbouwen heeft nu meer prioriteit. Zoals andere zeggen, neem anders wat gas terug. Ga 3x per week trainen, korte sessie, om op je huidige gewicht te blijven. Als je vervolgens weer volgas gaat ben je zo weer op die 90kg. Spieren hebben herinnering.

Ik heb na de geboorte van m'n kleine 3 wk niets gedaan, wel zo goed mogelijk geprobeerd te eten. Daarna gewoon weer opgepakt, denk dat t een beetje afhangt van het herstel van je ega.

Je op voorhand zorgen maken over dit heeft je alleen maar geholpen in het gewicht verliezen, het loopt altijd anders en hoe het zal gaan is niet te voorspellen. Laat het op je af komen, overleg goed met je vrouw/vriendin. Er is altijd wel een anderhalf uurtje te vinden waarbij je er even tussenuit kan sneaken. ;)

(gebaseerd op mijn ervaring)

Terug
Naar boven