AndroidHealthClinic

Strengere straffen voor vluchtmisdrijf

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Strengere straffen voor vluchtmisdrijf

De kamercommissie Infrastructuur heeft unaniem twee wetsvoorstellen goedgekeurd die mensen die vluchtmisdrijf plegen, strenger aanpakken. Het gaat om initiatieven van Dylan Casaer (sp.a) en Hilde Vautmans (VLD).

Opnieuw rijexamen
Het wetsvoorstel van Hilde Vautmans bepaalt dat mensen die vluchtmisdrijf plegen na een ongeval met gewonden opnieuw een rijexamen moeten afleggen.

Gevangenisstraf
Het wetsvoorstel van Dylan Casaer bestraft recidive bij vluchtmisdrijven strenger. Wie nu een tweede keer vluchtmisdrijf pleegt, krijgt dezelfde straf als de eerste keer: een boete van 400 tot 5.000 euro en/of een gevangenisstraf van 15 dagen tot 2 jaar. De wettekst verdubbelt de strafmaat. (belga)

Mooi.

Nu nog strengere straffen voor moord, verkrachting, heling, diefstal, aanranding, pedofilie, geweldplegingen, fraude, mensensmokkel,...

kunnen ze niet hard genoeg aanpakken!

goede opmerking, nu nog de rest... :thumbs:

'Vlucht-misdrijf' is gewoon een zware overtreding in het verkeer.
Mag je wel streng in optreden vind ik.

Hangt er ook vanaf waarvan je vlucht natuurlijk... heb zelf een keer een struik/afrastering in de vernieling gereden, dan ga je echt niet de politie bellen ofzo :rolleyes:

het gaat ook om vluchtmisdrijf in de categorie: ongeval met gewonden etc

Wegrijden van een plaats ongeval met gewonden is gewoon laf

het gaat ook om vluchtmisdrijf in de categorie: ongeval met gewonden etc
"Het wetsvoorstel van Dylan Casaer bestraft recidive bij vluchtmisdrijven strenger"

Alle recidivisten lijkt me dus. 2 weken de gevangenis in omdat je wegrijd van elke aanrijding, maar fraudeurs met miljoenen in hun zakken hoeven niet te zitten (zaak Laurent). Weer perfect voorbeeld van kleine vis naaien/grote laten gaan...

Daar erger ik mij dus zo verschrikkelijk klote aan hé... verkeer krijgt alle media aandacht... + dat er begin 2007 60 kb's klaar lagen om gepubliceerd te worden... het oranje fluovestje, verhoogde kinderzitjes, rijbewijs kwijt indien je nog maar net rijd en zware fout begaat... en zo liggen er dus nog 50 te wachten dit jaar hé...

Dat ze eerst die pedofielen, verkrachters en mensenhandelaars eens opsporen en zorgen dat ze er zelfs nooit nog aan zullen kunnen denken... zou er nu echt niemand ooit eens een militie starten? www.pedohunter.be ofzo... en dan die martelen en hun verhaal laten doen in de krant ofzo...? Om te laten zien dat ze er echt niet met 2 jaar voorwaardelijk vanaf zullen komen... Man ik haat dit apenland...

*edit* ik ben dus niet TEGEN een strenge bestraffing van vluchtmisdrijf hé... maar ben VOOR een VEEL strengere bestraffing van de zedenfeiten

Wegrijden van een plaats ongeval met gewonden is gewoon laf

Overlaatst stapte er een persoon uit zijn porsche uit om mensen te helpen die een ongeval hadden... Deze mensen hadden echter machinegeweren bij en gingen er met zijn porsche vandoor...

Als ik het ongeval zelf niet heb zien gebeuren en het is nacht, dan zou ik toch ook wel twee keer nadenken vooraleer ik stop...

ik hebeeen maand gelede een vluchtmisdrijf gepleegd en een ongeluk gehad waarbij de auto perto is. dat allemaal op nieuwjaar en daarvoor een brief gehad van 3 keer door rood licht rijden zou ik ook mijn rijbewijs opnieuw moeten doen?:D i dont give a **** by the way ;)
heb geen auto meer nodig op het moment ;)
ahja en ff off topc bedankt bart om ons alle dagen op de hoogte te houden van wat er in het nieuws voorbijgaat :roflol:

edit: ben je journalist ofzo???:D

Overlaatst stapte er een persoon uit zijn porsche uit om mensen te helpen die een ongeval hadden... Deze mensen hadden echter machinegeweren bij en gingen er met zijn porsche vandoor...

Als ik het ongeval zelf niet heb zien gebeuren en het is nacht, dan zou ik toch ook wel twee keer nadenken vooraleer ik stop...
Dat is geen vluchtmisdrijf, tenzij je zelf de oorzaak bent. Is weigeren van hulp van mensen in nood en is idd ook strafbaar, maar stoppen met je Porche op de snelweg is altijd dom.

Terug
Naar boven