MuscleMeat

stronglifts begonnen, klein probleempje

DimaB

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m68
Massa
54kg
Vetpercentage
21%
Nu ik heb aan dank van deze voor de raad gekregen met de stronglifts 5x5 te beginnen. Woensdag was mijn eerste keer. Heb ook de app van stronglifts geinstalleerd data ingegeven etc maar er wordt altijd aangeraden 2.5kg hoger te gaan elke sessie maar wat als het laagste gewicht 1 plaat is van 2.5 kg en je dus elke keer met 5kg in totaal moet verhogen? Zo ver ik heb gekeken waren er geen gewichten van 1.25, en wat kan ik dan best doen?

Tenzij je er aan iedere kant maar 5kg oplegt, zal het qua balans weinig kwaad kunnen als je aan één kant +2,5kg doet, vermoed ik. Wissel de kant dan af zodat je gelijk blijft trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Tenzij je er aan iedere kant maar 5kg oplegt, zal het qua balans weinig kwaad kunnen als je aan één kant +2,5kg doet, vermoed ik. Wissel de kant dan af zodat je gelijk blijft trainen.
grapje ? :P ik ga echt wel niet squatten ofzo met aan 1 kant 2.5 kg extra te hangen en aan de andere niet hoor :P

gewoon ipv iedere keer 2,5kg nu per 2 keer 5kg verhogen. Dus 20, 20, 25, 25, 30 ,30 etc

• Topic Starter Topic Starter
gewoon ipv iedere keer 2,5kg nu per 2 keer 5kg verhogen. Dus 20, 20, 25, 25, 30 ,30 etc
Maar heb je dan niet dat je 1sessie hard genoeg traint en de volgende je spieren niet genoeg belast eigenlijk? Morgen eens vragen of ze er hebben misschien heb ik er over gekeken ofzo.

2schijfjes kopen van1,25kg ^^

grapje ? :P ik ga echt wel niet squatten ofzo met aan 1 kant 2.5 kg extra te hangen en aan de andere niet hoor :P
Ja of je gaat gewoon +5kg per keer. Kan ook natuurlijk. Maar jij vroeg om een oplossing om dat niet te hoeven doen.

Stel dat je beginner bent en 60kg squat.
2.5kg van 20kg per kant is iets boven de 10% afwijking. Daarvan val je heus niet ineens om hoor.

dat slaat echt nergens op om dat te doen lol. Waarom niet gewoon 5kg er bij om de keer...

omdat wanneer ik aan een plateau geraak het vast net beter werkt dan ineens 5kg extra dacht ik maar :)

op press oefeningen zal het wel handig zijn kleinere stapjes te maken. Maar om dan maar een 2,5kg schijf aan een van de kanten van de halter te hangen is onzin. De beste oplossing is gewoon zelf anders een setje kopen kost niet zo veel. 3€ per stuk :P

omdat wanneer ik aan een plateau geraak het vast net beter werkt dan ineens 5kg extra dacht ik maar :)

Koop gewoon maar een setje voor jezelf.
Met squat en deadlift zal het niet zo raar lopen als je elke keer +5 doet (je moet toch echt eerst de techniek goed beheersen, dat 'plateau' dat je noemt is nu nog niet jouw zorg). Overhead press vond ik zelf wel naar, +5 kan een grote sprong zijn in het begin.

Terug
Naar boven