XXL Nutrition

Superset => vermageren?

Bim

Novice
Waardering
0
Ben onlangs van sportclub veranderd. De uitbater daar is een ex-bodybuilder, voor de kenners: Dominique Chapelle, veel zal je niet vinden denk ik op google. Maar aan z'n foto's en bekers te zien zal hij er toch wel wat van hebben gebakt.

Soit, om te vermageren raadt hij mij cardio meer af en zegt hij dat een superset veel meer calorieën verbrandt. Ook raadt hij me dan aan om meer reps te gebruiken met een matig gewicht. (bvb: 4 x 30, 35 of zelfs 40. Het gewicht moet ik dan zelf voor me uitzoeken, hoeveel % van m'n RM weet hij niet, maar als ik bij de 4 laatste reps per set moeite moet doen, zit ik goed)

Qua voeding natuurlijk hetzelfde: koolhydraten minderen, proteïnen meer innemen.

Nu even de mening vragen van de lokale helden op dit forum :)

PS:
stats:
20j
103kg
1,84m
BF 26%

Daar kan hij wel eens gelijk in hebben, maar 30-40 reps is imo wel veel.

Bullshit. Als ik een setje squat met 80 kg * 40 reps , of ik squat een setje met 170 * 8 reps, wanneer zla mijn hartslag het hoogste zijn?.. Cutten is geen excuus om sissy weights te gebruiken. Cutten die je met cardio

• Topic Starter Topic Starter
Ok, alvast bedankt voor de snelle reacties :)

Kdacht dat een superset 2 reeksen achter elkaar was met toch nog zwaar gewicht?

Dat klopt, maar hij zegt dat het met meer reps en minder gewicht ideaal is om te vermageren

bij ons op de gym hoor ik het ook wel dat je meer reps moet maken om droger te worden.. maar denk zelf niet dat je dan aan cardio moet minderen hoor..

Klinkt wel wat naar de afterburn programma's van Alwyn Cosgrove.

Ik zal het wel bij 2 reeksen houden dan ;)

Terug
Naar boven