wel ik dacht eraan om nog voor de middag tegen een uur of 9 een shake te nemen
tegen 3 uur en voor het slapen
aangezien ik ook met mijn werk zit
maar ik had ergens gelezen dat creatine beter is, zeker als je droog wilt staan
daarmee dat ik ook creatine in mijn schema wou steken
maar ik wil niets riskeren met mijn gezondheid
Ten eerste toch even vermelden dat creatine en whey proteïne twee totaal verschillende zaken zijn, dus creatine beter of slechter als whey : kunnen niet vergeleken worden. Het lijkt mij dat je niet eens beseft wat jouw supplementen doen of waarvoor ze dienen. Ga je eens inlezen en het antwoord op jouw vraag zal zichzelf aandienen.
Om je toch even te dienen ingeval dat je lui bent : Neen 3 proteïneshakes is niet 'onveilig'. Of het slim is, is een andere vraag. Beter haal je je voeding uit natuurlijke eiwitbronnen (melk, kwark, kip, vis, ei, enz) en varieer je daar voldoende in. Verder kan je bijvoorbeeld opteren voor snellere eiwitten (bv whey) 's morgens en voor/na je training, en tragere eiwitten (bv kwark, casseïne) voor het slapengaan.
Creatine kan je perfect gelijktijdig gebruiken met whey, het is dus geen overkill en nogmaals een ander product dan whey. Voldoende water drinken en je houden aan de aanbevolen dosering en er kan niets fout gaan.
Tenslotte : je zegt dat je droger wilt worden maar neemt wel creatine ? Neem je mono ? Ik hoop dat je beseft dat je van creatine wel tijdelijk wat meer vocht kan gaan vasthouden waardoor je juist minder droog zal lijken. In mijn mening past creatine beter in een bulk dan in een cut, maar dit is dan puur voor esthetische redenenen, eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Het is maar dat je het weet ...