XXL Nutrition

supplementen + eten

yappeke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
81kg
Vetpercentage
18%
Ik zou graag eens weten of het wel veilig is als
ik met mijn voedingsschema 2 porties creatine , 3 porties proteineshake en 3 keer eet per dag?

is dit wel veilig voor mezelf?

WAT??? Ben jij je leven beu ofzo man? Direct stoppen met wat je nu doet, dit is om problemen vragen. Ik hoop dat je dit nog niet lang doet .... Anders zou een bezoekje aan je huisarts zeker op zijn plaats zijn. Succes.

• Topic Starter Topic Starter
nee ik ben er nog niet mee bezig maar was het wel van plan
maar in mijn eetschema is het dan geen probleem dat ik 3 keer eet + 3 keer proteineshake neem per dag en geen creatine?

alvast bedankt!

als ik jou was zou ik het houden op max 2 proteineshakes. Eet dan maar een bak magere kwark extra.

oke maar wat dan met de creatine?
ik ben bezig met een voedingsschemate maken voor droge spiermassa
en zou daar proteineshakes bij willen nemen
maar die creatine ook omdat dit snel en goed werkt

welke momenten van de dag had je gedacht de proteineshakes te nemen en op welke de creatine?

zou max 2 proteineshakes houden. Op verpakking staat vaak max 3 op een dag. Ik zou het op 2 houden zodat je eventueel ruimte hebt op voor een 3de als je op een dag door omstandigheden niet genoeg eten kan binnenkrijgen.

wel ik dacht eraan om nog voor de middag tegen een uur of 9 een shake te nemen
tegen 3 uur en voor het slapen

aangezien ik ook met mijn werk zit
maar ik had ergens gelezen dat creatine beter is, zeker als je droog wilt staan

daarmee dat ik ook creatine in mijn schema wou steken
maar ik wil niets riskeren met mijn gezondheid

Zelf neem ik me proteineshake 's ochtends met het ontbijt. En 15min na me training.
Op rustdagen heb ik dus alleen s ochtends een proteine shake.

Voor de rest neem ik op traningsdagen voor de training Dymatize Xpand Xtreme Pump (pre-workout shake) en direct na het trainen Magnificent van b&f (post-workout shake)
Op rustdagen neem ik hiervan alleen de Magnificent als ik wakker word (15min voor onbijt en de proteineshake) (in beide zit creatine)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Sep 2011 om 00:12 ----------

Oja, hoeveel gr. creatine was je van plan per shake te nemen?

wel ik dacht eraan om nog voor de middag tegen een uur of 9 een shake te nemen
tegen 3 uur en voor het slapen

aangezien ik ook met mijn werk zit
maar ik had ergens gelezen dat creatine beter is, zeker als je droog wilt staan

daarmee dat ik ook creatine in mijn schema wou steken
maar ik wil niets riskeren met mijn gezondheid

Ten eerste toch even vermelden dat creatine en whey proteïne twee totaal verschillende zaken zijn, dus creatine beter of slechter als whey : kunnen niet vergeleken worden. Het lijkt mij dat je niet eens beseft wat jouw supplementen doen of waarvoor ze dienen. Ga je eens inlezen en het antwoord op jouw vraag zal zichzelf aandienen.

Om je toch even te dienen ingeval dat je lui bent : Neen 3 proteïneshakes is niet 'onveilig'. Of het slim is, is een andere vraag. Beter haal je je voeding uit natuurlijke eiwitbronnen (melk, kwark, kip, vis, ei, enz) en varieer je daar voldoende in. Verder kan je bijvoorbeeld opteren voor snellere eiwitten (bv whey) 's morgens en voor/na je training, en tragere eiwitten (bv kwark, casseïne) voor het slapengaan.

Creatine kan je perfect gelijktijdig gebruiken met whey, het is dus geen overkill en nogmaals een ander product dan whey. Voldoende water drinken en je houden aan de aanbevolen dosering en er kan niets fout gaan.

Tenslotte : je zegt dat je droger wilt worden maar neemt wel creatine ? Neem je mono ? Ik hoop dat je beseft dat je van creatine wel tijdelijk wat meer vocht kan gaan vasthouden waardoor je juist minder droog zal lijken. In mijn mening past creatine beter in een bulk dan in een cut, maar dit is dan puur voor esthetische redenenen, eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Het is maar dat je het weet ...

Zelf neem ik me proteineshake 's ochtends met het ontbijt. En 15min na me training.
Op rustdagen heb ik dus alleen s ochtends een proteine shake.

Voor de rest neem ik op traningsdagen voor de training Dymatize Xpand Xtreme Pump (pre-workout shake) en direct na het trainen Magnificent van b&f (post-workout shake)
Op rustdagen neem ik hiervan alleen de Magnificent als ik wakker word (15min voor onbijt en de proteineshake) (in beide zit creatine)

---------- Post toegevoegd Thu 15 Sep 2011 om 00:12 ----------

Oja, hoeveel gr. creatine was je van plan per shake te nemen?

uhm hetgeen da ik pak is Nitro-tech hardcore pro series (proteine)
en cell-tech hardcore series (creatine)

de creatine heb ik nog maar 1 keer gebruikt
aangezien mijn vriendin een voedingsschema is aan het opstellen en dat dan pas wil gebruiken als ik ook de juiste voeding binnekrijg

mijn vriendin zei me da ik misschien het best die creatine nog even zo laat om te zien hoe het resultaat er na 6-8 weken uit zal zien
met 2-3 keer per dag een proteineshake

ik zou dan 1 shake nemen 4 uur na mijn ontbijt
en 3 uur na mijn middag eten
en / of als dit beter zou zijn die van na mijn middageten, savonds voor het slapen te nemen

Terug
Naar boven