MuscleMeat

Supplementen innameschemaschema

andybilly123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Naast goed letten op mijn voeding ben ik sinds kort begonnen met supplementen.
Na wat onderzoek ben ik tot het volgende innameschema gekomen:

Direct voor het sporten:
BCAA (5 gram)

Direct na het sporten:
BCAA (5 gram)
Druivensuiker (30 gram)
Creatine (4 gram)
(alles in 1 shake)

Kwartier/half uur na het sporten:
Eiwittenshake (30 gram)

Graag zou ik jullie reactie hier op willen. En dan voornamelijk advies op het moment van inname.

Alvast bedankt!

kan imo allemaal perfect in 1 shake, & ik zou 20 min tussen
je whey shake laten. of je kan gewoon een creatine blend nemen.
(green magnitude of cellmass bijvoorbeeld) dan hoef je niet teveel
te knoeien met al die potten. BCAA kan je altijd ook nog eens appart
innemen. kan nooit geen kwaad en vooral niet als je zwaar traint. ;)

goed. basic. heb ik ook lang zo gedaan. mss voor je training ook nog wat creatine en wat dextrose (ik merkte dat 5gram creatine per dag wat weinig was dus pakte 10 gram)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!
@bodypumper8: Waarom nou juist die 20 minuten tussen de mix-shake en de wheyshake?
Want ik heb ook ergens weer gelezen dat je de wheyshake het beste voor je training kan nemen omdat die dan piekt na 2 uur. Oftewel op het moment dat je het het hardst nodig hebt na de training of heb je alleen aan de BCAA's genoeg voor en na de training?

@guts: Ik denk dat de creatine voor mij genoeg is. Ik merk sprongen vooruitgang (al zit ik nu nog in de opbouwfase, de onderhoudsfase begint morgen). Het verschil zit hem bij ons in de massa denk ik. Gezien jouw stats heb je veel meer spiermassa dan ik. Ik zal dus een stuk minder creatine nodig hebben.

Ik zal het in ieder geval in de gaten houden. Mocht ik verslechtering merken zal ik eens extra creatine proberen.

Terug
Naar boven