Fitness Seller

Supplementen, moeite waard om te proberen of niet?

Den Deze

Novice
Waardering
0
Hallo,

Na enkele maanden geregeld dit forum te lezen heb ik zelf ook eens een vraag :)

Na lang stil te liggen ben ik sinds anderhalve maand terug begonnen met krachttraining.
De eerste maand is goed vooruit gegaan, ik merkte al snel vooruitgang, maar de laatste 2 weken zijn al een 'hel' geweest voor mij.
Telkens ik begin met mijn oefeningen dan voel ik me echt slap worden.
De wil is er wel om mijn oefeningen te doen, maar het is precies alsof mijn lichaam niet meewil.
Aangezien ik ook af en toe last heb van draaierigheid icm met dat 'slappe' gevoel heb ik toch maar eens bloed laten trekken en blijkbaar zijn de meeste van mijn waarden toch OK.
Enkel mijn C K waarde (ben al vergeten wat de volledige naam is) zou extreem hoog zijn.
Om een lang verhaal kort te maken heeft het te maken met een te zware afbraak van mijn schuine spieren.
Beetje een 'aanslag' op mijn spieren, hoewel ik niet echt 'zwaar' heb getraind.

Ik moet het de komende weken wat rustiger aan doen en trainen met lichtere gewichten (maw, mezelf niet overbelasten).
Ik zou tijdens het trainen ook iets van energy-drankjes moeten drinken.
Iets à la isostar, ...
Nu ben ik ook aan het twijfelen om wat shakes te bestellen, om extra eiwitten na het trainen binnen te hebben (spierherstel).

Ik had iets in gedachten als http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition en/of http://www.xxlnutrition.nl/essential-amino-stack/xxl-nutrition om wat te zorgen voor meer/beter spierherstel.
Of is dit compleet nutteloos om te proberen?

Laatst bewerkt:
Ik merk enige tegenstrijdigheden in je verhaal. Je hebt wel al geregeld vanalles gelezen hier maar wel via de dokter ben je erachter gekomen dat je je spieren afbreekt bij je training.

Als je echt zoveel gelezen had wist je wel al waar dit probleem lag.

Als jij een correct voedingspatroon hebt, dit wil zeggen, berekend hebt hoeveel calorieën je nodig hebt, hoeveel je verbrand, hoeveel je binnen krijgt en je voeding goed af stelt en dit verdeelt over genoeg tijdstippen (minimaal 5 keer) zal je geen spier afbraak hebben.

Anders gezegd, je hebt niet voldoende brandstof in je lichaam om je spieren aan het werk te zetten, om toch ergens brandstof te halen wordt dit vanuit je spieren gehaald. Jou spierafbraak dus.

Het is dus noodzaak om goed en voldoende te eten, zorgen dat je eetgewoonten in orde zijn. Hiervoor verwijs ik je naar de stickies in het onderdeel voeding.

Om toch maar terug te komen op je vraag of supplementen toegevoegde waarde hebben. Is mijn antwoord op dit moment nee, supplementen zijn een toevoeging op je voeding, als je voeding niet in orde is heb je niks aan supplementen.

Op het moment dat je voeding in orde is kunnen supplementen net dat beetje extra geven wat het wat makkelijker maakt, beide wat je noemt zijn goed. Pak dan wel peptopro ipv EAS maar nogmaals, eerst even je voeding in orde maken!

Succes!

Ik merk enige tegenstrijdigheden in je verhaal. Je hebt wel al geregeld vanalles gelezen hier maar wel via de dokter ben je erachter gekomen dat je je spieren afbreekt bij je training.

Als je echt zoveel gelezen had wist je wel al waar dit probleem lag.

Als jij een correct voedingspatroon hebt, dit wil zeggen, berekend hebt hoeveel calorieën je nodig hebt, hoeveel je verbrand, hoeveel je binnen krijgt en je voeding goed af stelt en dit verdeelt over genoeg tijdstippen (minimaal 5 keer) zal je geen spier afbraak hebben.

Anders gezegd, je hebt niet voldoende brandstof in je lichaam om je spieren aan het werk te zetten, om toch ergens brandstof te halen wordt dit vanuit je spieren gehaald. Jou spierafbraak dus.

Het is dus noodzaak om goed en voldoende te eten, zorgen dat je eetgewoonten in orde zijn. Hiervoor verwijs ik je naar de stickies in het onderdeel voeding.

Om toch maar terug te komen op je vraag of supplementen toegevoegde waarde hebben. Is mijn antwoord op dit moment nee, supplementen zijn een toevoeging op je voeding, als je voeding niet in orde is heb je niks aan supplementen.

Op het moment dat je voeding in orde is kunnen supplementen net dat beetje extra geven wat het wat makkelijker maakt, beide wat je noemt zijn goed. Pak dan wel peptopro ipv EAS maar nogmaals, eerst even je voeding in orde maken!

Succes!
+1
Als je voeding niet okay is kun je supplementere wat je wilt maar kom je niet verder.. Eerst eens leren eten, dan daarna eventueel die paar procent extra groeisnelheid door supplementen..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties :)
Ik zal mijn voedingsschemaeens volledig omsmijten en binnenkort ook eens posten ter controle :)

Terug
Naar boven