AndroidHealthClinic

Supplementenschema

bel112

Competitive Bodybuilder
Waardering
106
Lengte
1m82
Massa
88kg
Vetpercentage
43%
Hey,

Ik heb de volgende supplementen tot mijn beschikking:
-beta alanine
-creatine (creapure= mono)
-casseïne
-Whey
-Citrulline malaat
- WMS

Ben van plan dit allemaal te gebruiken, alleen ik wil even zeker weten of ik het op het juiste moment inneem enz..

Trainingsdagen:
Ochtend:
- Beta Alanine 2,5gram
- Whey shake 30 gr.

1,5u voor trainen
- Whey Shake

30min-45 min voor trainen (allemaal in 1 shake)
- Beta Alanine 2,5gram
- Citrulline Malaat 2,5gram
-Creatine 3-4 gr
- WMS 1,5 scoop.

Na training:
- Creatine 3gram
- WMS 1,5 scoop

30 min na training/na het nemen van WMS+crea:
Whey shake 40gr.

Niet trainingsdagen:
Ochtend:
- Creatine 3gram
- Beta Alanine 2,5gram
- Whey perfection shake

Avond
- Creatine 3gram
- Beta Alanine 2,5gram

Voor het slapengaan
40 gr cassein

Dus, klopt het een beetje qua inname en hoeveelheid?
Bij voorbaat dank voor de hulp :)

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je wel wat minderen met creatine, 4/5 gram lijkt me meer dan genoeg rond een training

Casseine neem je voor het slapen neem ik aan?

Whey shake zou ik 15min na inname van koolhydraten pakken. Je glycogeenvoorraad is na die 15 min al aangevuld dus je eiwitten worden niet omgezet in glucose

Hoeveel koolhydraten zitten er in 1,5 scoop WMS?

Je verwent jezelf teveel met die supplementen je lichaam gaat daar aan wennen.

Owja creatine idd op 5 gram. Hoef niet per se in 2 keer opsplitsen als het maar ongeveer op een vast tijdstip is op het liefst op nuchtere maag met WMS. Want dat zorgt voor betere opname.

Ligt aan of het creatine monohydraat is of creatine ethyl ester. Aan de combinatie te zien en WMS zijn de supps waarschijnlijk van XXL en is het creatine monohydraat wat een vrij langzame opname heeft vergeleken met creatine ethyl ester. De meeste naturels trainen max 1,5 uur dus zit er weinig verschil of je het in een keer neemt of in 1,5 uur tijd 2 keer

• Topic Starter Topic Starter
Ligt aan of het creatine monohydraat is of creatine ethyl ester. Aan de combinatie te zien en WMS zijn de supps waarschijnlijk van XXL en is het creatine monohydraat wat een vrij langzame opname heeft vergeleken met creatine ethyl ester. De meeste naturels trainen max 1,5 uur dus zit er weinig verschil of je het in een keer neemt of in 1,5 uur tijd 2 keer
crea neem ik al een half uur voor de training, ik train regelmatig 2 uur achter elkaar, wanneer ik ga cutten gebeurt dat nog vaker. En met sporten word je crea niveau omlaag gehaalt waardoor het slim is na het trainen weer crea te nemen op je crea niveau op peil te houden.

10 gram beta alanine ? waarom ?

de helft is meer dan voldoende (en dan inderdaad graag verdelen over de dag, liever 5 X 1 gram dan 1 * 5 !)

10 gram beta alanine ? waarom ?

de helft is meer dan voldoende (en dan inderdaad graag verdelen over de dag, liever 5 X 1 gram dan 1 * 5 !)
ik heb max 5gr per dag staan hoor ;) Of ik lees scheel. Ik zal proberen om 5x per dag 1 gr te nemen. Hoezo is dit eigenlijk zo?

ik heb max 5gr per dag staan hoor ;) Of ik lees scheel.

my bad.

Ik zal proberen om 5x per dag 1 gr te nemen. Hoezo is dit eigenlijk zo?

Heb ik eens gelezen

The biggest drawback to beta-alanine is the required dosing schedule which is 400-800 mg of powder 4 times per day (for a total dose of 1.6-3.2 grams per day). In some people, beta-alanine can cause a tingling/itching/flushing sensation. This isn’t dangerous, simply irritating. And the dose must be split in this fashion for optimal effects.

Ziet er goed uit , maar ik zou ook je voedingsschema erbij zetten. Zo hebben we een beter totaaloverzicht :)

@wazzup Thanks! Altijd handig/leuk die informatieve en nuttige posts!

@ nicolasvo: Ik werk de laatste tijd niet echt met een vast schema, maar is allemaal clean eten. Tonijn, brood met het juiste beleg, een weightgainer en eieren (zit in clean bulk) Komt vooral door school...

Laatst bewerkt:
Damn. Al die supplementen. :eek:

Merk je er ook wat van?

Terug
Naar boven