Fitness Seller

Tachtig arrestaties bij grote politiecontrole

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
AMSTERDAM - De politie heeft donderdag in het centrum van Amsterdam tachtig aanhoudingen verricht tijdens een grootscheepse controle. De actie, getiteld Twenty-four, richtte zich op de aanpak van criminaliteit en overlast. In totaal controleerden agenten achthonderd mensen in de binnenstad en controleerden ze voertuigen en fietsers. Dat maakte de politie vrijdag bekend.

Bij een aantal aangehouden personen verrichtte de politie op dezelfde dag nog huiszoekingen. Daarbij nam ze diverse goederen in beslag. In een woning troffen agenten een hennepplantage aan. De politie vermoedt naar aanleiding van de actie nog meer mensen aan te kunnen houden.

De controle volgt na de vergelijkbare actie Stadspoort vorig jaar. Toen hadden de controles rondom de toegangspoorten van de stad plaats. Behalve 250 opsporingsambtenaren van de politie werkten ook justitie, gemeente, Koninklijke Marechaussee, Belastingdienst, douane, sociale dienst en de Arbeidsinspectie mee.

Ook de zorginstellingen waren nauw bij de actie betrokken. Met de controles wil de politie de criminaliteit en overlast terugdringen en de normen en waarden handhaven.

Bron: nu.nl

Goed dat ze dat doen, maar WTF één op de tien willekeurige voorbijgangers in onze hoofdstad is crimineel! :eek:

Waar hebben ze op gecontroleerd dan? id bewijs?

Ik heb nooit een id bewijs bij me. En die draag ik pas als iemand mij het directe verband kan laten zien tussen een id bewijs bij je hebben en de veiligheid op straat.
Als ik in Amsterdam had gelopen dan was ik dus één van die tachtig 'criminelen' geweest?
Zijn er geen ontsnapte TBS-ers waar ze achteraan moeten vangen?

Mja 80 aanhoudingen waarvan 75 belediging van ambtenaar in functie waarschijnlijk...

lol :D

dit is een actie vanuit de politiek om het publiek te laten zien wat ze allemaal wel niet doen voor De Veiligheid. Codenaam Twenty-fouur pff, codenaam pappen en nathouden past beter.

De Veiligheid in dit land wordt bedreigd door geloofcoïtustremisten en niet door toevallige voorbijgangers. En als er al geloofcoïtustremisten tussen die voorbijgangers zaten dan pak je die echt niet met zo'n controle. Zelfs niet als ze een tas vol blauwdrukken van openbare gebouwen en diverse wapens bij zich hebben... :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me niet dat je aangehouden wordt voor zo iets kleins.

ja wat een onzin
jullie gissen alleen maar naar wat voor aanhoudingen

ik zag ze al bezig, ben mooi omgelopen

Op zich wel goed dit, maar hoop idd dat het dan niet over identiteitsbewijzen gaat. Die draag ik uit principe ook niet bij me.

leGionellz zei:
Op zich wel goed dit, maar hoop idd dat het dan niet over identiteitsbewijzen gaat. Die draag ik uit principe ook niet bij me.

Ik vooral uit laksheid. Ze kunnen beter iedereen brandmerken, scheelt weer een hoop bureacratie.

Wil spiertje bij de plietsie?

Ze zullen waarschijnlijk niet de eerste de beste 800 gasten aanhouden die ze zien. Ze zullen ze wel een beetje uitzoeken.. ;)

Brutez zei:
Ze zullen waarschijnlijk niet de eerste de beste 800 gasten aanhouden die ze zien. Ze zullen ze wel een beetje uitzoeken.. ;)
Klopt, ze pakten 800 autochtonen (de enigen in amsterdam), anders zouden ze bezig blijven!

Vind het een supergoede actie. De reacties op dit soort acties zijn toch vooral positief. Enig idee hoeveel wapens er in beslag worden genomen bij 1 zo'n actie?

Dit soort dingen zouden ze veel vaker moeten doen. Geeft een zeer sterk signaal af bij Amsterdammers maar ook bij bewoners van andere grote steden. De kans dat je wordt gepakt IS nu gewoon aanwezig. Die kans was eerder namelijk minimaal.

Nou moet ik wel zeggen dat de Wet ID elke burger verplicht zich te kunnen legitimeren. MAAR... ze hoeven zich alleen te legitimeren als ze worden verdacht van enig strafbaar feit. Als er dus GEEN wapens/drugs of andere strafbare goederen zijn gevonden op het lichaam van de burger, hoeft de burger zich dus ook niet te legitimeren.

Dat hier wordt gesuggereerd dat er aanhoudingen plaatsvinden voor 'van alles en nog wat' is natuurlijk bullshit. Een aanhouding betekent heel veel papierwerk, er dient een hulpofficier van Justitie te komen en de verdachten dienen 6 uur lang warm en droog gehouden te worden. Dat doe je niet voor de lol om mensen te 'pesten'.

Jizza zei:
Vind het een supergoede actie. De reacties op dit soort acties zijn toch vooral positief. Enig idee hoeveel wapens er in beslag worden genomen bij 1 zo'n actie?

Dit soort dingen zouden ze veel vaker moeten doen. Geeft een zeer sterk signaal af bij Amsterdammers maar ook bij bewoners van andere grote steden. De kans dat je wordt gepakt IS nu gewoon aanwezig. Die kans was eerder namelijk minimaal.

Nou moet ik wel zeggen dat de Wet ID elke burger verplicht zich te kunnen legitimeren. MAAR... ze hoeven zich alleen te legitimeren als ze worden verdacht van enig strafbaar feit. Als er dus GEEN wapens/drugs of andere strafbare goederen zijn gevonden op het lichaam van de burger, hoeft de burger zich dus ook niet te legitimeren.

Dat hier wordt gesuggereerd dat er aanhoudingen plaatsvinden voor 'van alles en nog wat' is natuurlijk bullshit. Een aanhouding betekent heel veel papierwerk, er dient een hulpofficier van Justitie te komen en de verdachten dienen 6 uur lang warm en droog gehouden te worden. Dat doe je niet voor de lol om mensen te 'pesten'.

hell yeah jiza go get em:hedbang: :D

Goedzo! Klasse! Ik neem aan dat ze niet iemand gaan aanhouden voor iets wat nergens op slaat. Je overtreedt de wet, of niet!

twenty four...je weet wel van 24 jump street...beetje teveel gekeken dus bij het koffie met donut bezoek

Terug
Naar boven