Fitness Seller

Tae kwon Do

Riick

Novice
Waardering
0
hee, ik heb voor kerst een Tae Kwond Do boek gekregen om thuis mee te oefenen nu heb ik 2 vraagjes voor thuis trainingen.
Is het handig om Thaibox en Tae Kwon Do te combineren en is het handig om uit een boek te leren?

alvast bedankt, riick

tuurlijk kan dat waarom niet, ik doe ook tk.

• Topic Starter Topic Starter
is het ook verstandig om het met Thaiboksen te combineren?

Ik vind de trappen van TKD en Muay Thai wel een beetje tegenstrijdig. Je kan het uiteraard wel combineren.

Uit een boek leren kan misschien handig zijn als geheugensteuntje, maar om de techniek goed te leren is het beter om een GOEDE leraar te hebben die je verbeterd op je techniek, je houding etc.

Les zal dan ook veel beter zijn, brengt meestal ook wel meer discipline bij, en je zal ook dingen leren die wss niet in het boek staan, of dingen die je met twee mensen moet doen, bijv. worpen enz.

In het boek staan standen,filosofie en alle basistechnieken en combo's.
Ik wil graag mijn eigen vechtsT ontwikkelen en kijken wat ik het leukst vind:cool:
Daarna kijk ik wel of ik lessen in TKD gaan doen.

hee, ik heb voor kerst een Tae Kwond Do boek gekregen om thuis mee te oefenen nu heb ik 2 vraagjes voor thuis trainingen.
Is het handig om Thaibox en Tae Kwon Do te combineren en is het handig om uit een boek te leren?

alvast bedankt, riick

dit zijn twee verschillende vechtsTen , de ene beheerst/technisch goed leren trappen en stoten - thai-boksen is harder en ruwer - persoonlijk vind ik dit geen goeie combinatie - kies dan voor de 1 of de andere en pak er een sport bij als judo bij , dan word je completer - alleen uit een boek leren is natuurlijk niks , dit doe je er nl niet effe bij - vechtsport beoefenen is vaak een levensstijl - succes ermee

dit zijn twee verschillende vechtsTen , de ene beheerst/technisch goed leren trappen en stoten - thai-boksen is harder en ruwer - persoonlijk vind ik dit geen goeie combinatie - kies dan voor de 1 of de andere en pak er een sport bij als judo bij , dan word je completer - alleen uit een boek leren is natuurlijk niks , dit doe je er nl niet effe bij - vechtsport beoefenen is vaak een levensstijl - succes ermee

Bedankt voor alle tips ik toch voor Thaibox

hier kan een slotje op:rolleyes:

Terug
Naar boven