MuscleMeat

Te bruut! Heftige golf + surfer

De t*ring, je zal dat oorverdovende lawaai maar steeds dichterbij horen komen.

respect voor die gast!

:eek: t*ring die hebben wij nou nooit in scheveningen

das een aardig golfje jah :D

Leuk maar nep. Mooi gemaakt wel.

O ja, dacht al dat het deze zou zijn :) Maar waarom denk je dat ie fake is Zelda?

• Topic Starter Topic Starter
idd..

dit is zeker geen nep..heb zelf gesurft in californie..daar waren de golven niet zoo uberhoog als op dit filmpje, maar heb daar ook films gezien van net zo'n golven..dus is zeker wel echt..
respect voor die gast..

overleeft ie dit?

Kicke is dat, golfsurf zelf al sinds mn 15e..ga zeker een keer naar hawaii.
Dit is zeker niet nep, is de north shore bij hawaii zo te zien.
Towing in is wat ze aan t doen zijn, tis niet mogelijk om de golf zelf te pakken, ze trekken de surfer de golf op met een jetski waardoor zulke golven wel gesurfed kunnen worden.

Jongens, dit kan toch nooit echt zijn. Als zo'n golf aan land komt vaagt ie alles weg tot een kilometer landinwaarts. De tsunami in ZO Azië was nog minder hoog dan dit. Bovendien vind ik het er onnatuurlijk uitzien hoe die surfer door de waas van het opspattende water zichbaar is.

Zelda zei:
Jongens, dit kan toch nooit echt zijn. Als zo'n golf aan land komt vaagt ie alles weg tot een kilometer landinwaarts. De tsunami in ZO Azië was nog minder hoog dan dit. Bovendien vind ik het er onnatuurlijk uitzien hoe die surfer door de waas van het opspattende water zichbaar is.

Ik heb daar al reportages over gezien, dussss...

Een tsunami is btw geen golf, maar een plots niveauverschil veroorzaakt door een onderzeese aardverschuiving. Het volume van een tsunami van pakweg 10 cm zal het volume van deze golf dus ruimschoots overtreffen ;)

Zelda zei:

110% echt.

Die golf valt nog wel mee.. Het is ook de camera stand dat deze nog hoger lijkt. Dit zijn vrij normale golven in hawaii.

Om dit met de tsunami te vergelijken, is een beetje appels met peren :roflol:

Zelda zei:

geloof me maar zelda dit is echt waar, je wilt niet weten wat voor extreme golven je hebt in sommige delen van de wereld, en de beste surfers surfen ze.

"Tow-in surfing was created by Laird Hamilton, Ikaika Kalama and Shane Dorian, who found that paddling couldn't generate enough speed to ride the really ridiculous waves. They ride long, narrow boards and use a jetski to get up to speed before dropping in.
"

http://www.extreme.com/news_article4.asp?SID=200

De golven van een tsunami zijn heel anders dan dit soort golven

allemaal nep? ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

10120887.jpg

surf-1_XL.jpg

Zelda, ze zitten bijna midden op zee met zo'n golf.
In ieder geval totaal niet in de buurt bij de kust.

Reken maar dat deze golven echt zijn.

Ik vind het zowieso een beetje triest om maar te gaan roepen dat het nep is, als je er de ballen verstand niet van hebt

guardian zei:
Tuurlijk yoh, het is tenslotte maar water, met een reddingsvest komt ie wel terug boven drijven.

Spijtig dat ik niet kan surfen anders deed ik het meteen :(

hehehe spijtig genoeg sterven er genoeg surfers die fouten maken bij het pakken van een supergolf.

Terug
Naar boven