AndroidHealthClinic

Te doen of niet ?

BigK

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb hier bij me in de buurt een abonnement in de fitness. Omdat ik de hele week op kot zit kan ik enkel vrijdagavond nog gaan trainen. 1x de week is wat weinig dus wil ik in de week ook niet stilzitten. Ik zou naar een gewoon fitnesscentrum kunnen gaan maar dat wordt wat duur (2 abonnementen). Er is wel een fitnesscentrum van de unif dat vrij goedkoop is maar dat lijdt dan weer onder immense populariteit (veel te veel volk en lange wachttijden als je wil trainen). Blijft er nog over ... Paar dumbbells meenemen naar mijn kot. Red ik het daarmee ?

ja zeker, neem verstelbare dumbbells mee, kan je alles mee doen!

wat is kot??

Ik denk een huis...

/ontopic: dumbbells meenemen, trainen op de uni is wel aardig, maar als het een beetje druk is, ben je meer tijd kwijt met wachten dan dat je bezig bent met je workout.

'Op kamers zitten' noemen ze dat in nederland zeker ?

Ik vraag me af waarom je nu überhaupt thuis een fitnessabo hebt. Ik deed het net omgekeerd, in Gent (waar ik op kot zat) gaan trainen. Dan ben je er meteen zeker van dat je in de weekend rust (of toch een beetje :D).

klopt raistlin,

Op kot zitten is in nederland op kamers gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Owkay ... Kan iemand mij is helpen met het opstellen van een kot-workout :D
Ik heb dus 2 halters waar ik voldoende gewicht kan op zetten. Ik heb wel geen bankje ofzo. Wel een stoel en een bed (voor te dippen bijvoorbeeld ?). Misschien is pompen goed voor borst ... Ik weet het allemaal niet zo goed ??? Tis de bedoeling om te trainen op maandag,dinsdag en donderdag.

Zoals anderen al zeggen: volgorde omkeren.
Abbo thuis opzeggen en in de stad waar je studeert trainen op een gewone sportschool
In tussentijd toch maar behelpen op unief, tenzij je al zelf wat spullen hebt.
Evt weet iemand anders hier een goedkope oplossing?

Espi

/me is het eens met espi

BigK zei:
Ik heb hier bij me in de buurt een abonnement in de fitness. Omdat ik de hele week op kot zit kan ik enkel vrijdagavond nog gaan trainen. 1x de week is wat weinig dus wil ik in de week ook niet stilzitten. Ik zou naar een gewoon fitnesscentrum kunnen gaan maar dat wordt wat duur (2 abonnementen). Er is wel een fitnesscentrum van de unif dat vrij goedkoop is maar dat lijdt dan weer onder immense populariteit (veel te veel volk en lange wachttijden als je wil trainen). Blijft er nog over ... Paar dumbbells meenemen naar mijn kot. Red ik het daarmee ?

Als je echt in je kot wilt trainen zijn er best nog veel mogelijkheden als je unilateral gaat trainen.

Many athletes already perform single-limb training for their biceps (such as curls) or shoulders (such as lateral raises). Another secret is to train other major body parts unilaterally as well. This is an extremely effective technique for developing strength

Some examples of exercises that can be performed unilaterally include:
Single-arm flat dumbbell press
Single-arm incline press
Single-arm shoulder press
Dumbbell rows
Flyes

Omdat je nu voor borst maar een kant tegelijk doet kan je je bed als bankje gebruiken en toch de gehele beweging uitvoeren

zie ook:
[Link niet meer beschikbaar]

dingen die je thuis kan doen met halters en een bed in jouw geval ( bankje zou handig zijn ! )

pec flye - borstspieren
chest press - borstspieren,triceps
push ups - borstspieren,schouderspieren,triceps

lateral raise - schouderspieren
bent over lateral raise - schouderspieren,rugspieren
inward thumb lateral raise - onderste schouderspieren

shoulder press - schouderspieren,triceps
upright row - schouderspieren,monnikskapspier
front raise - schouderspieren aan de voorkant

reverse flye - achterste schouderspieren
singel arm row - lange rugspieren,ruitvormige spieren,biceps

wide en close pull ups mocht je ergens kunnen aan optrekken :p

outward rotator cuff - stabiliteit van de schouderspieren
dorsal raise - onderrugspieren
back extension - onderrugspieren

bicep curl - biceps ( of wat dacht je )
hammer curl - biceps
dips - triceps

close hand push up - triceps
french press - triceps
triceps extension - triceps

bridge -buik en lange rugspieren ( brug maken met tenen en ellebogen op de grond)
oblique crunch - buik en zijspieren ( op je zij liggen, elleboog recht zetten onder je schouder en druk je lichaam zo van de grond en aanhouden)

lunge - quadriceps,billen,heupen
power lunge
squat - quadriceps,hamstrings,billen en heupen

abductor raise - zijspieren heup
Alternate Hammer Curl - biceps
Concentration Curls - biceps
Cross Body Hammer Curl - biceps
Alternate Bicep Curl - biceps
bicep curl - biceps
Lying Supine Dumbbell Curl - biceps

Reverse Plate Curls - biceps
Inner-Bicep Curl - biceps

nu nog kiezen wat je op welke dag traint ...
je kan veel thuis als je maar wilt

Terug
Naar boven