Ik heb een vraagje m.b.t. mijn voeding...
Naast fitness voetbal ik ook nog vrij veel (4x in de week op redelijk niv.). Ik fitness 3x in de week. Fitness doe ik puur om meer massa te krijgen, breder worden. Ik weet dat veel voetballen ervoor zorgt dat het langzamer gaat, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Qua eten heb ik nooit zo op gelet, ik kon altijd eten wat ik wilde zonder aan te komen... Nu ik een half jaartje heb getraind ben ik van 68 kilo naar 72 gegaan (lengte 1.89).. niet echt geweldig dus.
Ik heb niet een voedingsschema, dit omdat ik nog thuis woon en eet wat mijn moeder me voorschotelt (ben 18 jaar). Ook omdat ik veel variërende tijden heb door school, werk voetbal enz. is de ene week anders dan de vorige bijv.
Nu let ik wel op mijn voeding, dit is ongeveer wat ik doe
[OCHTEND]
4 x meergranen pannekoek (shaker) met ham.
2 x thee
1 x banaan
1 x beker dubbelvla
[Middag]
1x middag eten = 1x vlees, 1 bord aardappelen met jus, 1 bord groenten
1x limonade
1x thee
1x koekje
1x dubbelvla
[Avond]
1x bami
1x beker milk & fruit
- Vervolgens moet ik werken of voetballen -
[Laat s'avonds]
2 x tosti ham kaas OF 2x gebakken ei op brood (met ham en kaas)
1 x limonade / milk & fruit
Nu ik dit heb gedaan voor 3/4 maanden ben ik gewoon (vooral m'n buik) echt té mager! Als ik net van bed kom en nog niks heb gegeten meet ik 76 centimeter! Nu ben ik nooit echt dik geweest, maar vindt het nu wel eng lijken..
Ik laat dingen als koekjes/chips/snoep staan, tuurlijk ik pak wel eens 1 tussendoor, maar chips vindt ik over het algemeen niet lekker, snoep eigenlijk geen behoefte aan en soms (als m'n moeder het voorschoteld
) neem ik wel eens een koekje mee...
Mijn dringende vraag is dan ook:
Hoe wordt ik op een gecontroleerde manier weer iets "dikker"?
Groeten Frank
Ik sta open voor opbouwende kritiek, afzeiken mag zolang het goed onderbouwt is.
Naast fitness voetbal ik ook nog vrij veel (4x in de week op redelijk niv.). Ik fitness 3x in de week. Fitness doe ik puur om meer massa te krijgen, breder worden. Ik weet dat veel voetballen ervoor zorgt dat het langzamer gaat, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Qua eten heb ik nooit zo op gelet, ik kon altijd eten wat ik wilde zonder aan te komen... Nu ik een half jaartje heb getraind ben ik van 68 kilo naar 72 gegaan (lengte 1.89).. niet echt geweldig dus.
Ik heb niet een voedingsschema, dit omdat ik nog thuis woon en eet wat mijn moeder me voorschotelt (ben 18 jaar). Ook omdat ik veel variërende tijden heb door school, werk voetbal enz. is de ene week anders dan de vorige bijv.
Nu let ik wel op mijn voeding, dit is ongeveer wat ik doe
[OCHTEND]
4 x meergranen pannekoek (shaker) met ham.
2 x thee
1 x banaan
1 x beker dubbelvla
[Middag]
1x middag eten = 1x vlees, 1 bord aardappelen met jus, 1 bord groenten
1x limonade
1x thee
1x koekje
1x dubbelvla
[Avond]
1x bami
1x beker milk & fruit
- Vervolgens moet ik werken of voetballen -
[Laat s'avonds]
2 x tosti ham kaas OF 2x gebakken ei op brood (met ham en kaas)
1 x limonade / milk & fruit
Nu ik dit heb gedaan voor 3/4 maanden ben ik gewoon (vooral m'n buik) echt té mager! Als ik net van bed kom en nog niks heb gegeten meet ik 76 centimeter! Nu ben ik nooit echt dik geweest, maar vindt het nu wel eng lijken..
Ik laat dingen als koekjes/chips/snoep staan, tuurlijk ik pak wel eens 1 tussendoor, maar chips vindt ik over het algemeen niet lekker, snoep eigenlijk geen behoefte aan en soms (als m'n moeder het voorschoteld
) neem ik wel eens een koekje mee...Mijn dringende vraag is dan ook:
Hoe wordt ik op een gecontroleerde manier weer iets "dikker"?
Groeten Frank
Ik sta open voor opbouwende kritiek, afzeiken mag zolang het goed onderbouwt is.

bedoel niet jou )