Fitness Seller

Té mager

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Ik heb een vraagje m.b.t. mijn voeding...

Naast fitness voetbal ik ook nog vrij veel (4x in de week op redelijk niv.). Ik fitness 3x in de week. Fitness doe ik puur om meer massa te krijgen, breder worden. Ik weet dat veel voetballen ervoor zorgt dat het langzamer gaat, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Qua eten heb ik nooit zo op gelet, ik kon altijd eten wat ik wilde zonder aan te komen... Nu ik een half jaartje heb getraind ben ik van 68 kilo naar 72 gegaan (lengte 1.89).. niet echt geweldig dus.

Ik heb niet een voedingsschema, dit omdat ik nog thuis woon en eet wat mijn moeder me voorschotelt (ben 18 jaar). Ook omdat ik veel variërende tijden heb door school, werk voetbal enz. is de ene week anders dan de vorige bijv.

Nu let ik wel op mijn voeding, dit is ongeveer wat ik doe

[OCHTEND]
4 x meergranen pannekoek (shaker) met ham.
2 x thee
1 x banaan
1 x beker dubbelvla

[Middag]
1x middag eten = 1x vlees, 1 bord aardappelen met jus, 1 bord groenten
1x limonade
1x thee
1x koekje
1x dubbelvla

[Avond]
1x bami
1x beker milk & fruit

- Vervolgens moet ik werken of voetballen -

[Laat s'avonds]
2 x tosti ham kaas OF 2x gebakken ei op brood (met ham en kaas)
1 x limonade / milk & fruit

Nu ik dit heb gedaan voor 3/4 maanden ben ik gewoon (vooral m'n buik) echt té mager! Als ik net van bed kom en nog niks heb gegeten meet ik 76 centimeter! Nu ben ik nooit echt dik geweest, maar vindt het nu wel eng lijken..

Ik laat dingen als koekjes/chips/snoep staan, tuurlijk ik pak wel eens 1 tussendoor, maar chips vindt ik over het algemeen niet lekker, snoep eigenlijk geen behoefte aan en soms (als m'n moeder het voorschoteld ;)) neem ik wel eens een koekje mee...

Mijn dringende vraag is dan ook:
Hoe wordt ik op een gecontroleerde manier weer iets "dikker"?

Groeten Frank

Ik sta open voor opbouwende kritiek, afzeiken mag zolang het goed onderbouwt is.

ik dnek dat je wilt groeien in spiermassa en niet "dikker" wilt worden.
in dat geval is de oplossing vrij simpel! meer eten. ik snap dat het lastig is omdat je nog thuis woont en ik heb eigelijk hetzelfde maar het hangt meestal toch van jezelf af.

maar nu even wat tips over je voeding. eet meer complexe koolhydraten. eet voordat je op bed gaat 500 gram magere kwark voor meer eiwitten. doe er wat melk en limonade door, dat eet wat sneller weg. maak om 3 uur in de middag wat rijst klaar 150 / 200 gram en neem er wat gekookte eitjes bij of wat koolvis (makkelijk om klaar te maken, net zo makkelijk als het koken van een ei) 10 uur sochtends. 4 boterhammen met kipfilet of pindakaas of rookvlees of ham.

k hoop dat je er iets mee kan. zorg trouwens dat je na je training een shake neemt en een banaantje erbij.

suk6!

Naast fitness voetbal ik ook nog vrij veel (4x in de week op redelijk niv.). Ik fitness 3x in de week. Fitness doe ik puur om meer massa te krijgen, breder worden. Ik weet dat veel voetballen ervoor zorgt dat het langzamer gaat, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Voetbal vertraagd het niet bijzonder veel, je moet gewoon meer eten...
Qua eten heb ik nooit zo op gelet, ik kon altijd eten wat ik wilde zonder aan te komen... Nu ik een half jaartje heb getraind ben ik van 68 kilo naar 72 gegaan (lengte 1.89).. niet echt geweldig dus.
Conclusie: je wilt gewoon niet veel eten...iedereen wordt dikker als die meer eet dan die verbruikt. Je hebt geen magisch lichaam ofzo (Ja dit denken sommige mensen echt :P bedoel niet jou )

gewoon de voedings en trainingssectie goed bestuderen. Voordat je echt" genoeg" weet om alles zelf ben je ook weer maanden/jaren verder dus daarom beter starten met een bekend/bewezen schema (rippetoe etc iig bp/squat en Deadlift)

Terug
Naar boven