XXL Nutrition

Te veel drinken

Wouterr17

Advanced Bodybuilder
Waardering
71
Lengte
1m82
Massa
83kg
Ik werd er laatst op gewezen dat ik "veel" dronk(water). Ik ben er is op gaan letten, en ik drink inderdaag redelijk veel (denk ik).
Als ik water bij me heb en de kans heb om het op te vullen, drink ik zo 6 liter weg in een avond. En dan drink ik overdag ook nog wel een litertje of 2-3. Is dit te veel?

Maar is te veel drinken nou ook slecht voor je? En wat is te veel?

9 liter op een dag!?!?!

Ik vond die 5-6 liter van mij al veel.

Hangt er vanaf hoeveel je zweet :D

Ik werd er laatst op gewezen dat ik "veel" dronk(water). Ik ben er is op gaan letten, en ik drink inderdaag redelijk veel (denk ik).
Als ik water bij me heb en de kans heb om het op te vullen, drink ik zo 6 liter weg in een avond. En dan drink ik overdag ook nog wel een litertje of 2-3. Is dit te veel?

Maar is te veel drinken nou ook slecht voor je? En wat is te veel?

ja dat kan heel erg zijn, zelfs levensbedreigend. Google er maar eens op, dan vind je jouw antwoord

Je verdunt er bijvoorbeeld je mineralen mee, en dit:
"Door te veel vocht in het lichaam ontstaat er een te laag natriumgehalte in het bloed, waardoor het vocht niet langer verwerkt kan worden. Dat gaat in de cellen zitten, zoals ook de hersencellen. Die kunnen gaan uitzetten met soms fatale gevolgen."
:)

8-9 liter water per dag slaat nergens op, dus ik zou het terugbrengen naar maximaal 5 liter.

ja dat kan heel erg zijn, zelfs levensbedreigend. Google er maar eens op, dan vind je jouw antwoord

Onzin, water wordt enkel levensbedreigend als je binnen korte tijd >12L zuipt. Betekent natuurlijk niet dat 9L per dag (en vooral die 6L 's avonds) erg slim is. Moet je niet ontzettend veel pissen de hele nacht door?

Je moet opletten dat je niet teveel mineralen verliest. Als je vaak naar de wc gaat/zweten verlies je onder andere zinc en magnesium en deze zijn heel belangrijk voor je gezondheid.

Je gezondheid en je voeding bepaalt of je teveel drinkt. Stel dat je dat mineralen verlies kan compenseren door je voeding dan zie ik geen probleem.

9L op een dag moet kunnen imo, weet je zeker dat je nooit te weinig krijgt. Hydrated zijn heeft veel voordelen voor zowel je lichaam als BB, wel zorgen dat het niet nog meer word en je het goed verspreid.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb gewoon altijd dorst. Of ik moet pissen of ik heb dorst. Als en ja, savonds moet ik ong elke 20 min pissen. 30-60 min voor ik ga slapen drink ik ook weer heel weinig omdat ik anders niet kan slapen ja.

Maar ik drink dus niet gewoon omdat het moet, maar ik heb altijd dorst. Dus als het niet slecht is ga ik liever door dan minderen en steeds met dorst zitten.

Jezus, dat is wel heel veel. Laten checken op suikerziekte kan vast ook geen kwaad?

9 liter.... waarom zo veel... engiste advies bezoekje langs de dockter

Zou wat zijn als je een test af moet leggen waarbij je alle plas van die dag moet verzamelen :roflol:

Op diabetes laten testen inderdaad. Echt dorst hebben voor 9 liter water is niet normaal. Ik zelf drink ongeveer 6 liter water per dag.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Sep 2012 om 23:18 ----------

Zou wat zijn als je een test af moet leggen waarbij je alle plas van die dag moet verzamelen :roflol:

6 spa flessen vol. Het is te doen :p

---------- Post toegevoegd Sat 1 Sep 2012 om 23:19 ----------

En ik zweet ontzettend veel tijdens het sporten

Had m'n vader ook had toen een bloeddruk van 245/175 en toen kreeg die medicijnen en nieren werken natuurlijk harder en meer druk bla bla had ie zo'n quarantene ofzo gehad kan 4,5 liter in maar daar had hij niet genoeg aan in 24 uur haha

ik heb gewoon altijd dorst. Of ik moet pissen of ik heb dorst. Als en ja, savonds moet ik ong elke 20 min pissen. 30-60 min voor ik ga slapen drink ik ook weer heel weinig omdat ik anders niet kan slapen ja.

Maar ik drink dus niet gewoon omdat het moet, maar ik heb altijd dorst. Dus als het niet slecht is ga ik liever door dan minderen en steeds met dorst zitten.
Kan ook komen omdat je steeds meer bent gaan drinken. Ik had ook steeds dorst toen ik 6L per dag ging drinken, en nu ik wat ben geminderd, heb ik niet meer overmatig vaak dorst. :)

9L, jezus dat is wel erg veel. Die dorst die je blijft krijgen komt denk ik juist doordat je zoveel water drinkt. 5 Liter is echt wel genoeg.

Altijd dorst? Kan zijn door dat je lichaam er aan gewend is, dus een vorm van verslaving, maar zou ook diabetes kunnen zijn. Laat het testen bij je huisarts.

Mijn pa had dus ook een tijdje constant dorst om het zo te zeggen en toen kwamen ze er achter dat dit door diabetes kwam. Nare ziekte, maar met medicijnen en aanpassen van je voeding goed te managen.

En ja, te veel water is niet goed zoals hierboven al meerdere malen gezegd. Kan leiden tot watervergiftiging. http://nl.wikipedia.org/wiki/Watervergiftiging
Voor de engelstaligen onder ons: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_poisoning

• Topic Starter Topic Starter
Nou vandaag eindelijk bij de huisarts geweest. Komt aan met gewoon zoon diabetes setje, inclusief prikpen. In plaats van die te gebruiken pakt ze een naald en ramt die in me vinger. Maar geen bijzondere waarde (4.3 geloof ik).

Vond het toch niet normaal om dagelijks zo veel te drinken, dus net bloed laten prikken en hoorde nog ergens het woord bijnieren vallen. Maar we zien wel..

Terug
Naar boven