AndroidHealthClinic

tegen een stoot kunnen en eentje kunnen geven

strijkijzer1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
94kg
Vetpercentage
21%
Beste forum leden,

Ik ben nieuw hier en zal me netjes voorstellen
mijn naam is R.B., 35 jaar, 178cm, 95 kg en train boks en kickboksen

Nou wil ik ook een dagje in de week fitness bij pakken.
De reden dat ik fitness bij wil doen is om 2 redenen , nl:
1) om lichamelijk klappen en trappen wat meer te kunnen incasseren
2) om explosieve stoten en trappen te kunnen geven.

Weet iemand hier een goeie manier van training/schema voor?
Ik ben absoluut een leek in fitness, dus als iemand in een eenvoudige manier kan
uitleggen heel graag.

met vriendelijke dank en groet

R.B.

Ik heb hier zelf geen idee over maar een maatje van mij doet mma/thaiboksen en hij doet ook kracht training maar bijna alleen maar compound oefeningen + HIIT.

Maar je zegt dat je aan boks/kickboksen doet.
Misschien heeft je trainer hier tips over?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier zelf geen idee over maar een maatje van mij doet mma/thaiboksen en hij doet ook kracht training maar bijna alleen maar compound oefeningen + HIIT.

Maar je zegt dat je aan boks/kickboksen doet.
Misschien heeft je trainer hier tips over?

Bedankt voor je antwoord: ik heb die Compound oefeningen net even gegoogeld
en dat is dus precies waarna ik zocht

Je wilt meer incasseren dus dat betekent dat niet alleen je spieren sterker moeten worden maar ook je skelet. Dat betekent zware compounds. Volgens mij bestaat er geen 1 schema waarbij je goed progressie kan maken met 1x per week, maar in ieder geval is de regel: hoe minder vaak je naar de gym wilt, hoe intensiever elke individuele training moet zijn om daadwerkelijk te groeien. Aangezien jij maar 1 keer wilt, zul je het zwaarst mogelijke programma moeten doen. Volgens mij is dat squat en milk.

• Topic Starter Topic Starter
Je wilt meer incasseren dus dat betekent dat niet alleen je spieren sterker moeten worden maar ook je skelet. Dat betekent zware compounds. Volgens mij bestaat er geen 1 schema waarbij je goed progressie kan maken met 1x per week, maar in ieder geval is de regel: hoe minder vaak je naar de gym wilt, hoe intensiever elke individuele training moet zijn om daadwerkelijk te groeien. Aangezien jij maar 1 keer wilt, zul je het zwaarst mogelijke programma moeten doen. Volgens mij is dat squat en milk.

hoeveel minimaal keer per week dan ? Ik bedoel je moet toch ook aan rus en herstel denken.
Ik doe 2 * per week boksen 1* 10km hardlopen.

hoeveel minimaal keer per week dan ? Ik bedoel je moet toch ook aan rus en herstel denken.
Ik doe 2 * per week boksen 1* 10km hardlopen.
Ja ik wil niet zeggen dat jij, gegeven al je andere activiteiten, alsnog 2x per week moet gaan. Zei alleen maar dat er volgens mij geen programma bestaat dat uitgaat van 1x per week naar de gym, en dat de reden hiervoor is dat je met 1x per week bijna geen progressie kan maken.
In principe is squat en milk alleen maar toegestaan voor 6 weken, omdat langer zal leiden tot overbelasting. Maar dit is omdat ze uitgaan van 3x per week. Jij zal dit programma, of iets wat er sterk op lijkt, gewoon vast kunnen volgen omdat 1x per week gemakkelijk van te herstellen is. En het is denk ik intensief genoeg om toch elke week sterker van te worden.

In ieder geval is zeker dat jij squat, bench, overhead press en deadlift gaat doen.

Beter klappen incasseren is je lichaam laten wennen aan klappen incaseren = klappen incaseren.

Terug
Naar boven