XXL Nutrition

Tegen rekeningrijden

Dacht je nou echt dat je rekeningrijden nog kan stoppen? Ik ga niet eens op die link klikken.

• Topic Starter Topic Starter
@ Kraft....als je niets doet zal er ook niets gebeuren....

@ Menno....het is serieus waar....hoe zou ik anders dit forum kennen?

Rekeningrijden is perfect voor mij, ik rij bijna niet dus betaal ik ook minder voor het onderhoud van de weg.

@FAble......dan heb je het niet goed gelezen.....het gaat juist over onze privacy......en de plannen van onze (R)overheid........en de buitensporige enventuele boete's etc etc

Waarom is dat erg dan, moet je je maar aan de regels houden, altijd die smoesjes om maar niet te betalen.
Van mij mogen die boetes nog veel hoger, houd iedereen zich tenminste aan de regels.

@ Fable...of je hebt het echt niet goed doorgelezen of je begrijpt het niet???

Even kort voor jou dan:

Tegen de kilometerheffing

* Onze privacy dreigt opgeheven te worden
* Het invoeren van de kilometerheffing kost miljarden
* Het spionagekastje is afhankelijk van niet altijd even nauwkeurige gps-systeem
* Nederlandse belastingen worden afhankelijk van het Amerikaanse leger, dat het gps-systeem onderhoudt
* Buitenproportionele straffen voor een kapot kastje: duizenden euro’s boete of gevangenisstraf
* De techniek die het kabinet wil gebruiken is nog lang niet voldoende getest
* Een vergelijkbaar systeem in Duitsland werd een catastrofe
* Autorijden zal voor velen veel duurder worden, met name voor de huishoudens die zich geen splinternieuwe auto met groen energielabel kunnen veroorloven

Ja dat heb ik wel gelezen hoor,

* Onze privacy dreigt opgeheven te worden
is al opgeheven, ze kunnen nu ook alles nagaan waar je geweest bent.

* Het invoeren van de kilometerheffing kost miljarden
Kost nu geld maar later leverd het meer geld op, geen kilometerregistratie meer voor bedrijven e.d.

* Het spionagekastje is afhankelijk van niet altijd even nauwkeurige gps-systeem
Die 100 meter meer of minder is ook geen probleem, en weten ze meteen niet precies waar je bent geweest.

* Nederlandse belastingen worden afhankelijk van het Amerikaanse leger, dat het gps-systeem onderhoudt
Nu zijn we ook afhankelijk van Amerika voor meerdere dingen als olie, voedsel en het GPS systeem werkt gewoon goed en er is nu ook een ander systeem waar zo op overgestapt kan worden als dat nodig is

* Buitenproportionele straffen voor een kapot kastje: duizenden euro’s boete of gevangenisstraf
Anders komt er wel weer 1 of ander truukje om dat ding te slopen zodat je niet hoefd te betalen.

* De techniek die het kabinet wil gebruiken is nog lang niet voldoende getest
Kunnen ze het gelijk goed uitproberen, en ze geven je echt geen boete als de techniek nog niet goed is.

* Een vergelijkbaar systeem in Duitsland werd een catastrofe
Wilt niet zeggen dat het hier ook niet werkt.

* Autorijden zal voor velen veel duurder worden, met name voor de huishoudens die zich geen splinternieuwe auto met groen energielabel kunnen veroorloven.
Dit is misschien wel een puntje maar is over 5-10 jaar opgelost en de mensen zullen zuiniger rijden dus is t ook weer beter voor het milieu.

Laat maar....sommige mensen willen het niet begrijpen........je hebt nu nog vrijheid.....althans een keuze...straks niet meer....

maar goed...lekker trianen vandaag !

Beetje jammer dat je nu zo makkelijk reageerd.

Nee...niet makkelijk maar ik heb geen zin in ellenlange discussie etc.......niet iedereen kan ook er tegen zijn.....sommige zijn voor...alleen mensen onderschatten wat de overheid straks allemaal met het 'kastje' kan.....

Oke dan niet.

Je mag dat knopje op je toetsenbord met dat puntje er op best loslaten hoor.

Ja...dat doe ik gewoon automatisch.....geen idee zit er zo in ...

Waar kan ik tekenen als ik voor ben?

Ja dat is ook wel een goede.

Maar euhm, als rekeningrijden nu straks is ingevoerd, dan is er dus geen verschil meer tussen een benzine en een diesel auto begrijp ik? Wegenbelasting gaat weg (dat ervoor zorgt dat diesel duur is om te rijden), dus uiteindelijk zal iedereen toch voor de diesel gaan kiezen neem ik aan? Scheelt toch zo'n 35 cent per liter!

Kom je op ieder forum om te klagen hierover?

Terug
Naar boven