AndroidHealthClinic

Tekort aan KH,eventeeul graag tips

Ectobuilder

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
70kg
Beste BB'ers
Ik ben onlangs opnieuw begonnen met trainen en goed eten met als doel Bodybuilding,voordat ik verder ga zal ik even me gegevens hieronder zetten:
Man
20 jaar
70 kilo( Ps, zit momenteel in een Bulk,wil 75 kilo wegen)
182cm
Ik heb me totaale energiebehoefte berekend via een internetwebsite en ben uitgekomen op een totale energiebehoefte van :3273 Kcal per dag,met minimaal 80,4 gram eiwit,120 gram vet,en 467 gram koolhydraten,ik train 3 a 4x in de week,en ik eet ongv iedere 2 uur,zit aan Mass Perfection weightgainer(4 shakes per dag) sochtends smiddags voor het trainen(meestal is dit s'avonds) en na het trainen,verder probeer ik soveel mogelijk( gezond) te eten:
Tonijn in blik,gekookte eiren,rijst,kip,boterhammen fruit etc,
Ik merk alleen dat dat wat ik heb uitgerekend ,
467 gram aan kh per dag af en toe best lastig kan zijn om ook daadwerkelijk zoveel binnen te krijgen
,en daarom mijn vraag of jullie nog tips hebben voor me waar ik meer koolhydraten uit kan halen? Ik heb al
Ultra fine oats van bodyenfitshop besteld om door me shakes te doen dat is alleen nog niet binnen.
Mijn excuses voor de grote lap tekst en ik hoor graag van jullie
Ectobuilder

Een plak cake na iedere maaltijd.

Blikje cola :p +- 33 gram kh
Havermout is een goeie bron

Havermout, Rijst, Pasta, Aardappelen

Beste BB'ers
Ik ben onlangs opnieuw begonnen met trainen en goed eten met als doel Bodybuilding,voordat ik verder ga zal ik even me gegevens hieronder zetten:
Man
20 jaar
70 kilo( Ps, zit momenteel in een Bulk,wil 75 kilo wegen)
182cm
Ik heb me totaale energiebehoefte berekend via een internetwebsite en ben uitgekomen op een totale energiebehoefte van :3273 Kcal per dag,met minimaal 80,4 gram eiwit,120 gram vet,en 467 gram koolhydraten,ik train 3 a 4x in de week,en ik eet ongv iedere 2 uur,zit aan Mass Perfection weightgainer(4 shakes per dag) sochtends smiddags voor het trainen(meestal is dit s'avonds) en na het trainen,verder probeer ik soveel mogelijk( gezond) te eten:
Tonijn in blik,gekookte eiren,rijst,kip,boterhammen fruit etc,
Ik merk alleen dat dat wat ik heb uitgerekend ,
467 gram aan kh per dag af en toe best lastig kan zijn om ook daadwerkelijk zoveel binnen te krijgen
,en daarom mijn vraag of jullie nog tips hebben voor me waar ik meer koolhydraten uit kan halen? Ik heb al
Ultra fine oats van bodyenfitshop besteld om door me shakes te doen dat is alleen nog niet binnen.
Mijn excuses voor de grote lap tekst en ik hoor graag van jullie
Ectobuilder

uwotm8

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties,dit ga ik zeker proberen,en om op JW te reageren,ik had zelf bedacht dat dit wel een goed gewicht zou zijn,maar nu ik een beetje op het forum heb rondgesnuffeld is dit bij nader inzien ng steeds een aardig laag gewicht,ik zou dan denk ik beter ergens rond de 80 kilo moeten wegen ?

Laatst bewerkt:
80.4 gram eiwit?! serieus ik eet nog bijna 2x zo veel met minder gewicht!
Vind je vetten ook wel redelijk hoog, als je daar nou iets minder van maakt en wat meer eiwitten gaat eten?

Bedankt voor de reacties,dit ga ik zeker proberen,en om op JW te reageren,ik had zelf bedacht dat dit wel een goed gewicht zou zijn,maar nu ik een beetje op het forum heb rondgesnuffeld is dit bij nader inzien ng steeds een aardig laag gewicht,ik zou dan denk ik beter ergens rond de 80 kilo moeten wegen ?

Je bent 1.82, met 80 kg zal je massa beperkt blijven. Leuk voor de fitness look, maar daar blijft het dan ook bij. Wil je er serieus voor gaan, denk dat zeker minimaal 90 kg.

Daarnaast wat betreft je macro's, streef voor 2x lichaamsgewicht eiwit intake, 1x lichaamsgewicht vet en de rest carbs. De 80g eiwit intake in je start post is voor serieus bodyboduilding te laag. Doordat je daar in omhoog kunt gaan, scheelt gelijk weer wat op je carbs.

Bovendien helpt het om je voedingsschemate posten, dan kunnen we gemakkelijker zien waar je eventueel kunt aanvullen in bepaalde macro's. Brood is bijv. aardig KH rijk, dus kan gemakkelijk zeggen eet 2 boterhammen extra bij de lunch. Maar als jij daar bijv. al 6 hebt staan is op een ander tijdstip iets anders mogelijk beter.

Sorry zoals ik het nu heb neergezet lijkt het idd alsof ik te weinig eiwitten binnenkrijgt,ik heb het nogmaals berekend(goed deze keer) en kom uit op zon 160 gram eiwit per dag,mijn excuses ik had het verkeerd neergezet,en mbt de hoeveelheid vetten die ik binnen krijg,ik zal erop letten om wat minder vetten binnen te krijgen,alhoewel dit meerendeels wel gezonde vetten zijn!

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen voedingsschema op papier staan,ik zit momenteel ivm een verslaving opgenomen in een kliniek,maar om jullie een idee te geven: 7:30:3 Boterhammen met pindakaas, en een Mass perf. Shake
Dan sporten,daarna weer een shake,met een kopje koffie en een koekje erbij natuurlijk, dan om 12 uur 5 boterhammen(2 boterhammen met pindakaas en 3 boterhammen met kipfilet,vervolgens om 2 uur wederom een shake en een banaan,verder tot aan het avond eten neem ik meestal nog een shake en een blikje tonijn, als avond eten 2 volle borden van wat de pot schaft,( we hebben het aardig streng qua wat we eten,ivm algemene gezondheid,dus dit verschilt tussen stukje vlees met brocoli en aardappelen tot spaghetti/macaroni of gemarineerde kip met groenten en rijst( yeey)
Dan om half 8 een Mass perf.Shake en dan om 8 uur sporten, en daarna me laatste shake en 3 boterhammen met waar ik zin in heb,meestal pindakaas,kipfilet of chocopasta. Ik heb momenteel de kcal niet erbij gezet maar ik eet rond de 3200+ calorieen per dag,met alles meegerekend( meerdere kopjes koffie per dag,cola snoep etc) omdat ik momenteel aan het bulken ben eet ik eigenlijk alles wat ik tegenkom

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen voedingsschema op papier staan,ik zit momenteel ivm een verslaving opgenomen in een kliniek,maar om jullie een idee te geven: 7:30:3 Boterhammen met pindakaas, en een Mass perf. Shake
Dan sporten,daarna weer een shake,met een kopje koffie en een koekje erbij natuurlijk, dan om 12 uur 5 boterhammen(2 boterhammen met pindakaas en 3 boterhammen met kipfilet,vervolgens om 2 uur wederom een shake en een banaan,verder tot aan het avond eten neem ik meestal nog een shake en een blikje tonijn, als avond eten 2 volle borden van wat de pot schaft,( we hebben het aardig streng qua wat we eten,ivm algemene gezondheid,dus dit verschilt tussen stukje vlees met brocoli en aardappelen tot spaghetti/macaroni of gemarineerde kip met groenten en rijst( yeey)
Dan om half 8 een Mass perf.Shake en dan om 8 uur sporten, en daarna me laatste shake en 3 boterhammen met waar ik zin in heb,meestal pindakaas,kipfilet of chocopasta. Ik heb momenteel de kcal niet erbij gezet maar ik eet rond de 3200+ calorieen per dag,met alles meegerekend( meerdere kopjes koffie per dag,cola snoep etc) omdat ik momenteel aan het bulken ben eet ik eigenlijk alles wat ik tegenkom

Probeer het snoep en de cola er uit te laten, voor de rest zit je wel goed denkik aangezien je in een instelling/kliniek zit.

Beste Arno,bedankt voor je reactie,ik zal erop letten om cola en snoep er zoveel mogelijk uit te laten!:)

Wat voor koolhydraten zou je zelf willen? Complexe of simpele? Verder maakt het eigenlijk niet veel uit, als de hoeveelheid je kcal maar klopt.

Als ik zoals je al zegt me dagelijkse hoeveelheid kcal binnenhaal maakt het verschil opzich niet zo veel uit? Of heb ik het dan echt aan het verkeerde eind?

Hm heb het voor de zekerheid toch maar even opgezocht en er is wel degelijk verschil ,ik denk dat ik op de dagen dat ik train ( en dan vooral rond het trainen) simpele KH's wil en verder voor complexe KH's ga

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]
gebruik deze sheet eens om alles te berekenen.
neem 2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
neem 1-1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht
rest opvullen met carbs.

Bereken je onderhoud in de sheet en ga eens puzzelen.

Dankjewel hier ga ik dit weekend zeker even voor zitten!

Terug
Naar boven