Fitness Seller

Nieuws Telenet heeft datalimiet in België NIET afgeschaft

Spijtig voor onze zuiderburen :(

Reden nummer 1 waarom ik niet in belgië wil wonen :)

:)

Wat ik me trouwens afvraag: stel dat je 10 TB p/m zou downloaden, of een ander gek cijfer, krijg je dan nog steeds geen waarschuwing van je ISP in NL?

Als mensen in jouw "buurt" geen last hebben (en gaan klagen) van lagere bandbreedte kun je vrij ongestoord downloaden.

dat dit nog gebeurd in 2010 :rolleyes:

wat ik niet snap is dat er geen half-rijke gast een nieuw providerbedrijf uit de grond trapt en belgacom+telenet te kakken zet door al hun klanten te stelen via een echte non-limit aanbieding:mad:

wat ik niet snap is dat er geen half-rijke gast een nieuw providerbedrijf uit de grond trapt en belgacom+telenet te kakken zet door al hun klanten te stelen via een echte non-limit aanbieding:mad:

en zelf voor alle infrastructuur zorgt?
dan zal hij toch nog enkele half-rijke vrienden moeten hebben
er zijn alternatieven zoals dommel cityconnect, maar die zijn gewoon niet populair genoeg

Zelfde met telefoonproviders. Probeer maar eens onbeperkt te surfen op je smartphone, ja dahaag! Er bestaan verschillende "formules" alleen met limieten die zelfs je grootmoeder te belachelijk voor woorden vindt. Tijd dat er actie ondernomen wordt. We leven hier net in het jaar 2001!

• Topic Starter Topic Starter
Update: ik merk nu dat ik nog wel onbeperkt kan downloaden, maar alleen 's nachts. Blijkbaar is de limiet nu plots wel weg, maar ze verminderen overdag wel je snelheid naar max 100kb/s oid.

Toch al een verbetering, downloaden is op zich 's nachts ook handiger.

Er is nog steeds dommel.

€49/maand
20mbps gegarandeerde downloadsnelheid (vdsl2)
onbeperkt downloadverkeer (echt dan.. geen fup)

ben te lui om de nederlandse providers te googlen, maar zullen wel goedkoper en sneller zijn?

Toch niet helemaal blij gemaakt met een dooie mus :)

Telenet heeft een top 25 gepubliceerd van klanten die het meeste downloaden. De lijst moet aantonen dat het laten vallen van datalimieten zin heeft. Veel van de mensen in de top 25 zijn vooraf gecontacteerd door de provider over de publicatie.

Bij de lijst, die is gepubliceerd op het forum van Userbase, staan diverse mensen genoemd met hun nickname van Userbase. Die mensen hebben daar zelf toestemming voor gegeven. Bij de overige Telenet-klanten staan alleen gegevens over de hoeveelheid data die ze hebben verbruikt in de 'aanrekeningsperiode', bij de meesten ongeveer een maand.

De klant die het meest downloadde, verbruikte 2680GB. Het aantal grootverbruikers lijkt echter mee te vallen: tweaker Stormtraxx verbruikte 1489GB en was daarmee derde. De nummer 25 op de lijst verbruikte echter 'slechts' 699GB. De lijst geeft de 25 klanten weer van Telenet die het meeste data hebben verbruikt. Het blijft in het midden wat voor data dat is. Overigens is de periode na het afschaffen van de datalimieten nog erg kort: Telenet gaf in februari aan de datalimiet in juli te gaan laten vallen voor het abonnement TurboNet.
artikel:
http://tweakers.net/nieuws/69014/telenet-publiceert-top-25-grootste-downloaders-update.html

lijst top-25 gebruikers
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=26761

De nummer 25 zou in Nederland de nummer 25.000 zijn of zo. Blijven verder belachelijke volumes.

• Topic Starter Topic Starter
:orly: daar merk ik anders niets van .... gisteren kwam het nog tegen 1.2Mb per
sec binnen via uTorrent. Wat normaal altijd wat trager is.
Nee, ik bedoel als je bij de 'grootverbruikers' zit en al heel veel hebt gedownload. Ik zit volgens mij ook ergens onderaan in die top 25.

Terug
Naar boven