Fitness Seller

Temsamani pleit voor leerplicht voor anderstalige ouders

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Temsamani pleit voor leerplicht voor anderstalige ouders

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (SP.A) wil anderstalige ouders een gratis cursus Nederlands aanbieden. Maar volgens Vlaams parlementslid en partijgenote Anissa Temsamani is dat te vrijblijvend. "Ik vind dat we daar een leerplicht voor anderstalige ouders moeten van maken", zo zegt ze. "Soms is verplichting nodig om mensen te emanciperen".

Ook het plan van Vandenbroucke om de leerplicht via een omweg te verlagen tot vijf jaar vindt ze onvoldoende. "Wie pas vanaf de derde kleuterklas school loopt, haalt die achterstand niet meer in. Ik vind dat iedereen vanaf de tweede kleuterklas naar school moet", aldus Temsamani. Het SP.A-parlementslid is zelf een Mechelse van Marokkaanse oorsprong. (belga)

Lijkt me idd de enige mogelijke oplossing om het taalprobleem aan te pakken...

Zeer goede voorstel vind ik. Maar of het realistisch is is een andere vraag... De achterstand die jongere allochtonen lopen op school - 1 % stroomt door naar het hoger onderwijs - is te wijten aan hun ouders. Als ze hun kinderen niet kunnen helpen bij huiswerk of bij het studeren is het meer dan normaal dat ze gaan falen op de schoolbanken. Sommige ouders om maar niet te zeggen de meeste ouders hebben nog nooit een oudercontact van dichtbij gezien.

Het is ook de taak van het onderwijssysteem om kinderen met leerachterstand beter te begeleiden. Die kinderen worden soms aan hun lot overgelaten.

goed idee idd. het is tenslotte voor hun eigen bestwil.

Dit had Nederland al heel veel jaren geleden moeten doen.. toen al die mensen hier kwamen hadden we dit in Nederland moeten doen... naar de mensen toe gaan aangezien dat mensen als ze hier nieuw zijn geen flauw idee hebben wat voor paden ze moeten bewandelen.
Daarvoor in de plaats is er voor gekozen om mensen dom te houden en lekker het vuile werk te doen.. tsja.. je kan er dan op wachten dat het een keer fout gaat..

In Nederland hebben we nu al een verplichte inburgeringscursus (goed idee alléén 20 jaar te laat)...

Dit had Nederland al heel veel jaren geleden moeten doen.. toen al die mensen hier kwamen hadden we dit in Nederland moeten doen... naar de mensen toe gaan aangezien dat mensen als ze hier nieuw zijn geen flauw idee hebben wat voor paden ze moeten bewandelen.
Daarvoor in de plaats is er voor gekozen om mensen dom te houden en lekker het vuile werk te doen.. tsja.. je kan er dan op wachten dat het een keer fout gaat..
het was in eerste instantie ook niet het plan dat ze zouden blijven he...

Wat is dat nou weer voor onzin... je hebt dus duidelijk geen idee waar ik het over heb en mijn punt ontgaat je helemaal.. geeft niks... maar lees mijn post nog een keer anders

Je begrijpt hem verkeerd, hij refereert naar de gastarbeiders van toen...

voor wat betreft vrouwen ben ik voor.

sorry ik dacht dat je het over gastarbeiders had.

lol.. had ik ook en daar is het nou NET allemaal fout gegaan... de regering heeft de gehele situatie totaal verkeerd ingeschat... toen al moest er de nadruk gelegd worden op integratie (dat begint met iig de taal goed te leren spreken).. maar daarintegen hebben ze de mensen dom gehouden en oa omdat die mensen "toch wel ooit weg zullen gaan" ... nou.. dus niet maar dat had je toen ook al kunnen zien aankomen.

I agree with Anissa Temsamani

lol.. had ik ook en daar is het nou NET allemaal fout gegaan... de regering heeft de gehele situatie totaal verkeerd ingeschat... toen al moest er de nadruk gelegd worden op integratie (dat begint met iig de taal goed te leren spreken).. maar daarintegen hebben ze de mensen dom gehouden en oa omdat die mensen "toch wel ooit weg zullen gaan" ... nou.. dus niet maar dat had je toen ook al kunnen zien aankomen.
nouja achteraf kun je makkelijk praten he, in het begin verliep het allemaal best goed....

nouja achteraf kun je makkelijk praten he, in het begin verliep het allemaal best goed....

Best goed? een geisoleerde groep in een maatschappij leidt tot problemen en daar hoef je echt geen Socrates voor te heten om dat in te zien.. (dan heb ik het over de echte hé en niet de pseudo ;) )

Terug
Naar boven