AndroidHealthClinic

Test laten prikken, is 10,3nmol/l te laag?

Raid3r

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Hey,

Ik(20j) heb vandaag de uitslagen van een testosteron test terug. De uitslag was: 10,3 nmol/l. Wat overeenkomt met: 303 ng/dl. Volgens mijn huisarts valt dit nog onder "normaal". Volgens praktisch alles wat ik op internet kon vinden is dit net maar dan ook echt net "normaal". Ik heb deze test laten prikken omdat ik (denk dat ik) enkele symptomen heb van laag testosteron.

Mijn vraagen zijn;
Heeft het met dit niveau nog wel zin om door te gaan met trainen? Ik merk dat ik heel lastig massa aankom vergeleken met andere mensen. Me motivatie is volledig verdwenen omdat ik onzeker ben of het überhaupt wel zin heeft.

Is er verder iemand die ervaring heeft met dit niveau van testosteron? Of met een dokter die de normaal waarde wel heel serieus neemt? Als toch doordrammen en een second-opinion vragen, doorverwijzing naar de poli eisen, whatever echt zin heeft, heeft iemand hier ervaring en/of adviezen over? Kortom, is er hier iemand met eigen ervaring of expertise die me verder kan helpen?

Bedankt!:D

Tweede (ochtend)meting laten doen met, naast totaal T, ook oestradiol, LH, FSH, SHBG en prolactine. Waarde zoals gegeven wijkt sterk af van de norm.

• Topic Starter Topic Starter
De meting bovenstaande meting was al in de ochtend. Maar mijn huisarts vind dit dus blijkbaar een normale waarde, hoe kan ik hem ervan overtuigen dat dat dus echt onzin is?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de link,
Ik ben nog op zoek naar gemiddelde levels per leeftijdsgroep, ze zijn er genoeg maar niet met referenties naar onderzoeken, dit kan ik dan aan mijn huisarts laten zien. Ik moet hem toch echt overhalen want er is niet echt een andere optie om het te laten prikken.

Mocht het echt niet lukken via de huisarts dan blijf ik bij mijn eerste vraag; heeft het nog wel zin naar de gym te gaan?

Het heeft altijd zin om naar de gym te gaan ;)

Bedankt voor de link,
Ik ben nog op zoek naar gemiddelde levels per leeftijdsgroep, ze zijn er genoeg maar niet met referenties naar onderzoeken, dit kan ik dan aan mijn huisarts laten zien. Ik moet hem toch echt overhalen want er is niet echt een andere optie om het te laten prikken.

Mocht het echt niet lukken via de huisarts dan blijf ik bij mijn eerste vraag; heeft het nog wel zin naar de gym te gaan?

Excuus, ik zie dat ik de verkeerde link heb geplaatst, ik bedoelde deze:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1595678

Mijn test waarde was 11 nmol en dat was toen ik nog tnbb(treunaturelbodybuilder) was
en ik hab nergens last van en ik zette makkelijk massa aan
en nu ik tnbb (testosteron nation bodybuilder ) ben heb ik nog steeds nergens last van ...

---------- Post toegevoegd 28 September 2013 om 11:16 ----------

En tuurlijk gwn blijven trainen !! Ik dacht juist altijd dat mijn test lvl hoog zou zijn
omdat ik makkelijk massa opbouw maar niet dus !!
gwn vreten en trainen als een beest !!!! knalluh

Mijn test waarde was 11 nmol en dat was toen ik nog tnbb(treunaturelbodybuilder) was
en ik hab nergens last van en ik zette makkelijk massa aan
en nu ik tnbb (testosteron nation bodybuilder ) ben heb ik nog steeds nergens last van ...

---------- Post toegevoegd 28 September 2013 om 11:16 ----------

En tuurlijk gwn blijven trainen !! Ik dacht juist altijd dat mijn test lvl hoog zou zijn
omdat ik makkelijk massa opbouw maar niet dus !!
gwn vreten en trainen als een beest !!!! knalluh

heel handig die afkorting tnbb (vooral omdat je telkens moet uitleggen wat je ermee bedoelt)

Was voor de grap jonge...( mister10 )

De meting bovenstaande meting was al in de ochtend. Maar mijn huisarts vind dit dus blijkbaar een normale waarde, hoe kan ik hem ervan overtuigen dat dat dus echt onzin is?

Zolang je waarde binnen de referentiewaarden zit, blijft je dokter erbij dat het normaal is...

Terug
Naar boven